„Šiandien didžiosios valstybės nugalėjo šitą Mobilumo paketą, įgyvendino europarlamentarų balsų dauguma, bet tikrai nebuvo vertinamas poveikis periferinėms valstybėms, kurios nutolusios nuo Europos centro. Konkuruojame su ES, Europos vežėjais, Lietuva tikrai parodė gebėjimą dirbti šioje srityje“, – Susisiekimo ministerijoje teigė R. Austinskas.

„Iš tiesų Europos valstybės išsigando, mato, kad, atvirai kalbu, mes atėmėme darbą iš jų, nes tapome greitesni, lankstesni ir šiek tiek pigesni“, – pridūrė jis.

Anot jo, kiekvienas privalomas vairuotojo keitimas įmonėms kainuos iki 240 eurų per mėnesį.

„Pagrindinė problema, kad iki 4 savaičių turime daryti vairuotojo keitimą. Iki dabar mes tai galėjome daryti ilgiau, nekeisti ir mėnesį, ir du. Kaštai dėl to išaugs iki 240 eurų per mėnesį kiekvienai įmonei vairuotojo pakeitimas“, – teigė R. Austinskas.

Jis pripažino, kad papildomos darbo jėgos teks ieškoti užsienyje.

„Darbo jėgos pritrūks, tikrai papildomų resursų ieškosime trečiosiose šalyse“, – sakė asociacijos prezidentas.

Europos Parlamentas liepos pradžioje priėmė Mobilumo paketą, kuriam Lietuva nepritarė.

Teisės aktų projektuose, kuriuos pernai gruodį EP jau suderino su ES Taryba, numatyta leisti ne daugiau kaip tris kabotažo (prekių vežimo laikinai priimančiosios ES valstybės viduje) operacijas per savaitę, o naują pervežimą tos pačios šalies viduje tuo pačiu automobiliu bus galima pradėti tik po keturių dienų. Taip pat įpareigota tachografais fiksuoti valstybių sienų kirtimą, siekiant išvengti sukčiavimo. Taisyklės galios ne tik vilkikams ir sunkvežimiams, bet ir furgonams, sunkesniems negu 2,5 tonos.

Kad transporto įmonės nebūtų steigiamos fiktyviai, jos privalės vykdyti reikšmingos apimties veiklą registracijos valstybėje. Krovininiai automobiliai turės grįžti į įmonės registracijos šalį kas aštuonias savaites.