Bendrovės vadovo teigimu, „Klasco“ krauna tik Lietuvoje gaminamas trąšas, kurių gamybos metu amonio nitratas maišomas su inertinėmis medžiagomis – magnio nitratu. Laboratorinių tyrimų duomenimis, šis junginys praktiškai neturi sprogstamųjų savybių.

„Šiandien trijų parlamentarų išplatintame pranešime minimuose laikinuosiuose sandėliuose amonio nitrato trąšos nėra ir niekada nebuvo laikomos. Šie sandėliai yra pritaikyti grūdinių kultūrų (grūdų, rapsų) krovai, tik tam jie ir yra naudojami. Apmaudu, kad atsiranda vis daugiau politikų, kurie, nežinodami tikros situacijos, užuot kreipęsi į bendrovę su klausimais, skleidžia klaidingą informaciją ir dezinformuoja institucijas bei visuomenę, bando kelti nereikalingą paniką.

AB „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“, kaip pavojingą objektą dėl amonio salietros, kiekvienais metais tikrina komisija, į kurią įeina ir Priešgaisrinės ir gelbėjimo tarnybos atstovai. Paskutinis patikrinimas buvo 2019 m. gegužės 13-24 dienomis. Šiais metais patikrinimas vyks rugpjūčio 17-20 dienomis“, - sako V. Štumbergas.

KLASCO sandėliai

ELTA primena, kad parlamentarai Paulius Saudargas, Agnė Bilotaitė ir Rasa Petrauskienė kreipėsi į Klaipėdos m. savivaldybę, Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkciją, Aplinkos ministeriją ir Aplinkos apsaugos departamentą dėl Klaipėdos uoste įrengtų „Klasco“ sandėlių keliamo potencialaus pavojaus. Pasak kreipimąsi pasirašiusių Seimo narių, pavojingų medžiagų sandėliavimas strategiškai svarbiose vietose, tokiose kaip šalies uostas, privalo būti vykdomas laikantis aukščiausių saugumo standartų. Ypač atsakingai į tai pažvelgti būtina po visą pasaulį sukrėtusio sprogimo Libane, Beiruto uoste užsiliepsnojus sandėliui, kuriame buvo laikomas didelis kiekis amonio nitrato.

2016 m. įrengtus statinius buvo numatyta eksploatuoti dvejus metus, vykstant „Klasco“ sandėlio kapitaliniam remontui, tačiau pasibaigus terminui jie nebuvo nugriauti. Seimo nariai siekia išsiaiškinti, ar laikinos palapinės, ilgainiui tapusios sandėliais, nekelia potencialios grėsmės miesto ir aplinkinių rajonų gyventojams bei atitinka visus priešgaisrinius ir aplinkosauginius reikalavimus.

„Jeigu sandėlyje laikomos potencialiai pavojingos, sprogios medžiagos, tai įmonė turi padaryti viską, kad gyventojai galėtų ramiai miegoti, o atsakingos institucijos griežtai ir principingai kontroliuoti jų laikymą. Iš žiniasklaidoje pasirodžiusios informacijos susidaro įspūdis, kad taip nėra“, – situaciją komentavo kreipimąsi inicijavęs Seimo Aplinkos apsaugos komiteto narys Paulius Saudargas.

KLASCO sandėliai

„Organizuoti ir vykdyti aplinkos apsaugą ir taršos prevenciją Uosto direkciją įpareigoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymas, taip pat Uosto direkcijos įstatai ir Uosto direkcijos 2019-2022 metų strateginis veiklos planas, kuriame yra aiškus įsipareigojimas siekti, kad uosto veikla nedarytų žalos visuomenei. Tai, kad Uosto direkcija iki šiol nepakankamai rūpestingai atliko šias pareigas, pripažino ir kontroliuojančios institucijos, į kurias kreipiausi ne kartą, reaguodama į gyventojų skundus dėl padidėjusios taršos pauostyje“, – sako A. Bilotaitė.

„Klasco“ turi viešai pateikti informaciją apie įrengtas efektyvias tentinių sandėlių priešgaisrines priemones ir sistemas. Tai be galo svarbu, nes labai arti sandėlių yra kiti viešieji objektai. Palapinėse laikomi ir grūdai, kurie taip pat yra degus krovinys – jie kaista ir gali sukelti gaisrą. Ar jose yra gesinimo įranga? Būtina diskutuoti apie visą sandėliavimo saugumą“, – teigia R. Petrauskienė.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (16)