„Mūsų tyrimas sieks užtikrinti, ar duomenų, gaunamų iš nešiojamųjų įrenginių, kontrolės perdavimas „Google“ neiškraipys konkurencijos“, – sakė už konkurenciją atsakinga eurokomisarė Margrethe Vestager.

Praėjusių metų lapkritį „Google“ paskelbė, kad pasiekė susitarimą įsigyti bendrovę „Fitbit“, kuri gamina nešiojamuosius sveikatingumo stebėjimo įrenginius ir laikrodžius, kuriuos galima susieti su sveikatos stebėjimo programėlėmis.

Tačiau „Google“ yra sukūrusi išmaniųjų laikrodžių operacinę sistemą, tad Briuselyje kilo susirūpinimų, kad „Fifbit“ vartotojų duomenų perėmimas sustiprins technologijų milžinės galingą poziciją tikslinių reklamų atžvilgiu.

„Manome, kad tarp Europos vartotojų per ateinančius keletą metų smarkiai išaugs nešiojamųjų įrenginių vartojimas“, – EK pranešime, kuriame paskelbta apie naują tyrimą, pridūrė M. Vestager.

„Tai bus neatsiejama nuo milžiniško padidėjimo duomenų, naudojamų šiuose įrenginiuose, srauto. Šie duomenys suteikia esminės informacijos apie šių įrenginių vartotojų gyvenimą ir sveikatos būklę“, – pridūrė eurokomisarė.

„Google“ anksčiau yra pažadėjusi nenaudoti „Fitbit“ sveikatos ir sveikatingumo duomenų savo platformos reklamoms, tačiau įsigijimo sandoris sukėlė vartotojų grupių ir Australijos konkurencingumo komisijos susirūpinimą.

Dominuojama padėtis

EK šį tyrimą turės atlikti per 90 darbo dienų, ar iki gruodžio 9 dienos, ir priimti sprendimą, ar „Google“ reikėtų pritaikyti naujų sąlygų.

Briuselis pripažino, kad „Google“ sukūrė duomenų saugyklą, kurioje atskirai nuo reklamos duomenų dedami vartotojų sveikatos duomenys.

Tačiau buvo pateiktas perspėjimas, kad „Google“ pasiūlyto duomenų saugyklos įsipareigojimo nepakanka atmesti šiame etape identifikuotų rimtų abejonių dėl sandorio padarinių.“

„Be kita ko, taip yra todėl, nes duomenų saugyklos įsipareigojimas neapima visų duomenų, prie kurių „Google“, įvykdžius įsigijimo sandorį, gautų prieigą, ir kurie būtų naudingi reklamos tikslais“, – nurodoma EK pranešime.

Reaguodamas į pranešimą, „Google“ vyresnysis viceprezidentas Rickas Osterlohas bendrovės tinklaraštyje parašė, kad bendrovė perka „Fitbit“ tam, jog galėtų gauti prieigą prie nešiojamųjų technologijų, o ne vartotojų sveikatos duomenų.

„Šis sandoris yra susijęs su įrenginiais, ne duomenimis. Nuo pat pradžių aiškiai sakėme, kad nenaudosime „Fitbit“ duomenų „Google“ reklamoms, – sakė jis. – Neseniai pasiūlėme sudaryti teisinį įsipareigojimą EK dėl „Fitbit“ duomenų naudojimo.“

Jis teigė, kad, „kalbant apie išmaniuosius laikrodžius ir sveikatingumo stebėjimo įrenginius, jau susiduriame su nuožmia „Apple“, „Samsung“, „Garmin“, „Fossil“, „Huawei“, „Xiaomi“ ir daugelio kitų bendrovių, siūlančių daugybę prekių, konkurencija.“

Pranešimas apie išsamų EK tyrimą dar nereiškia, kad bus imamasi veiksmų prieš „Google“, tačiau ES vykdomosios valdžios institucija praeityje ne kartą yra sukėlusi spaudimo JAV technologijų milžinams.

M. Vestager nuo 2014 metų, kai tapo eurokomisare, „Google“ yra paskyrusi iš viso 9,5 mlrd. dolerių sumą sudarančių antimonopolinių baudų, bendrovę apkaltinus dominuojamos pozicijos piktnaudžiavimu reklamose ir „Android“ operacinėje sistemoje.