Kai atvykstame susitikti su Artūru, yra ankstyvas ir vasariškas pirmadienio rytas. Nors dažniausiai esame įpratę Trakuose matyti daug poilsiaujančių ir pramogaujančių žmonių, tą rytą tokių išvis nematyti.

Artūras mus vedasi į krantinę, kur įprastai galima rasti dešimtis verslininkų, siūlančių išsinuomoti vandens dviračius ar valtis pasiplaukiojimui, bet iškart sako, kad šiandien kalbėsime ne apie tai, jis aprodys naujausius savo pirkinius – juodą ir baltą ekologiškus „Solliner“ laivus, kurių daugiau, kaip pabrėžia, niekur daugiau Lietuvoje nėra.

Priėjus arčiau Artūras sako, kad laivai yra ypatingi, nes yra varomi iš saulės gauta energija, o įlipęs vidun aiškina, kad laivas – devynvietis, o jei diena vėjuota – kiek žemiau nuleidus stogą galima užsidėti ir uždangą.

Bendrai vyras pasakoja, kad jo verslas užsiimant laivų nuoma prasidėjo maždaug prieš šešerius metus. Vienas jo pirmųjų laivų buvęs hibridinis, turėjęs tiek vidaus degimo dyzelinį variklį, tiek elektrinį.

„Per tą laiką mes supratome, kad tai ir yra ateitis ir į tai reikia investuoti. Praėjusiais metais mes suradome šiuos „Solliner“ laivus, jų gamintojai – lenkai ir norime juos pristatyti ir Trakuose. Tai yra naujovė“, – sako jis.

Ir išties, kai laivo variklis užsiveda, negirdėti jokio įprastai keliamo variklių garso.

„Plaukimo elektriniu varikliu privalumas ir yra tame, kad kai mes plaukiame, jūs beveik jo negirdite“, – teigia Artūras ir sako pats juos įsigijęs praėjusio sezono pabaigoje.

Paklaustas, ar šie laivai per tą laiką patraukė daugelio norinčiųjų pasiplaukioti dėmesį, verslininkas atvirai sako, kad kadangi šiais metais atvykstamasis turizmas yra ženkliai mažesnis, pramoga pasiplaukioti daugiau mėgaujasi patys lietuviai arba svečiai iš Estijos, Latvijos ir Lenkijos.

„Žmonės supranta ekologijos svarbą. Aš penktadienį turėsiu klientą, kuris pasakė, kad jei mes plukdysime jį su elektriniu varikliu, jis plauks pusvalandžiu ilgiau, o tai reiškia, kad daugiau ir sumokės“, – kol plaukiame sako jis.

Tiesa, kiek toks laivas kainuoja, Artūras neatvirauja. Jis teigia, kad kaina priklauso nuo laivo komplektacijos.

„Juodas – brangesnis, nes jo įgyvendinimas kainavo daugiau, bet paliksiu tai komercinei paslapčiai“, – sako jis ir teigia, kad kalba sukasi apie ne vieną dešimtį tūkstančių.

Vyras neslepia, kad laive dažnai vyksta ir vakarėliai, tačiau juokiasi, kad jeigu planuojamas rimtesnis vakarėlis, jis turintis ir didesnių laivų.

„Turime ir limuzinų ant vandens su antru aukštu“, – juokiasi.

Tiesa, valandos pasiplaukiojimas tokiu ekologišku laivu kainuoja 100 Eur, bet Artūras sako, kad šiandien lietuviai už pasiplaukiojimą tiek mokėti tikrai gali.

„Šiais metais tai ypač pastebime, kad gali tiek mokėti. Iš kitos pusės, žmonės ieško pramogų, nes negali išvykti į užsienį, todėl jie vyksta į Trakus. Kai geri orai, jūs patys suprantate, kas čia darosi, kartais net sunku įvažiuoti į miestą“, – sako jis.

„Bendrai vertinant suprantu, kad šie metai, žiūrint iš verslo pusės, jie nebus geri, bet klausimas ne egzistencinis, klausimas veiklos tęstinume, jis turi būti. Kiek bus klientų, tiek bus“, – teigia Artūras.

Vyro šeimai taip pat priklauso „Kybynlar“ kavinė, jis taip pat yra šių ekologiškų laivų atstovas Lietuvoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (199)