Atostogų planus sugriovė karantinas

„Nors esu iš kaimyninės valstybės, deja, Palangoje atostogauju pirmą kartą“, – pokalbį tarsi atsiprašydamas pradeda latvis Andris.

Vyras paaiškina, kad šiųmetinių atostogų planas atrodė kitaip: „Su žmona, vaikais ir trimis anūkais žadėjome atostogauti Ispanijoje. Mums patinka tos šalies lėtas gyvenimo ritmas, patinka vaikštinėti kartu su niekur neskubančiais šalies gyventojais.“

„Kad ir kaip būtų liūdna, šįmet pasaulį supurtęs virusas sustabdė ir mūsų šeimos planus – kelionė buvo atšaukta, todėl ėmėme galvoti, kurgi nuvykus. Latvijoje likti nenorėjome, o Lietuva pasirodė viliojantis variantas“, – prisimena Andris.

Į Palangą – ieškoti savo kilmės šaknų

Vyras paaiškina, kad ne tik viruso sujaukti planai paskatino atvykti į Palangą: „Matote, mano seneliai, su kuriais, tiesa, nepalaikiau artimo ryšio, gyveno Palangoje. Mama pasakojo, kad jie buvo įsikūrę Žvejų gatvėje, tačiau aš, būdamas vaikas, pas juos nė sykio nesisvečiavau. Tačiau metai bėga, man ima darytis įdomu, kokia yra mano kilmė, kas yra mano giminės. Gera žinoti, kad turiu bent lašą lietuviško kraujo.“

Vasara Palangoje

63-ejų vyras prideda, kad kai jis buvo vaikas, su savo tėvais keliavo mažai. „Visą savo gyvenimą praleidau Liepojoje – ten gimiau, užaugau ir sukūriau šeimą. Su tėvais keliavome labai mažai, net visi kartu į Lietuvą atvažiavę nebuvome. Man Lietuva yra kaip neatrastas kraštas, kurį, jaučiu, turiu ištirti, išnagrinėti“, – sako Andris.

Lietuvos ir Latvijos kurortai

Iš Latvijos atvykęs poilsiautojas pastebi, kad Latvijos pajūrio kurortai turistų piniginių taip nesuplonina kaip Lietuvos.

Vasara Palangoje

„Galiu papasakoti istoriją, kuri įrodys Lietuvos ir Latvijos pajūrio miestų kainų skirtumą. Neseniai su žmona ir dar dviem šeimos draugais pietavome Jūrmaloje, kone ant jūros kranto. Manėme, jog vien už neapsakomą vaizdą paklosime nemažą sumelę. Bet ką jūs manote! Už keturių žmonių pietus, kuriuos sudarė ir steikai bei desertai, sumokėjome 44 eurus, ir tai yra bendra suma. Lietuvoje, mano pastebėjimu, už tokią sumą galėtų papietauti tik du žmonės, o ir pietūs nebūtinai būtų patys sočiausi“, – samprotauja vyras.

Pašnekovas Andris pastebi, kad net ir kava Latvijoje pigesnė. „Lietuvos pajūrio miesteliuose, prisėdęs išgerti kavos, išsyk gali pasiruošti 2–3 eurus. Latvijoje, Jūrmaloje, kavos galima gauti už 1,5 euro.“

Lietuviškos kainos ir laukiniai Latvijos paplūdimiai

„Manau, kad ne viskas, kas yra pigiau, savaime geriau. Ne, tikrai ne. Lietuvoje, o, tiksliau, Palangoje, aš esu patenkintas ta kokybe, kurią gaunu išleidęs minėtas pinigų sumas“, – lietuviškomis kainomis nesiskundžia Andris.

Vyras pasakoja: „Latvijoje pigiau, tačiau Latvija mums labai gerai pažįstama, norėjosi šio to naujo. Tiesa, mūsų šeima yra išbandžiusi ir tradicinį poilsį prie jūros, kai užsisakoma nakvynė viešbutyje, ir gyvenimą laukiniuose Latvijos paplūdimiuose.“

„Atostogos laukiniuose Latvijos paplūdimiuose, palyginti su kurortais, kainuoja centus. Pastarąjį kartą tokio tipo atostogas su žmona rinkomės prieš 6 metus. Tąkart daugiausia pinigų išleidome maistui, tačiau išleista suma nė nepriartėjo prie tos, kurią poilsiautojai moka už nakvynę prabangiuose viešbučiuose ar pietus prašmatniame restorane“, – atostogas laukiniuose Latvijos paplūdimiuose prisimena Andris.

Palanga ir Šventoji – kaip diena ir naktis

„Prieš važiuodami į Lietuvą, su šeima pasidomėjome ir greta Palangos esančiais pajūrio miesteliais. Nusprendėme aplankyti ir Šventąją“, – atostogų Lietuvoje detalėmis dalijosi poilsiautojas latvis.

„Deja, apsilankymas Šventojoje mums sukėlė labai nemalonių jausmų“, – istoriją apie vos neprasidėjusias muštynes prisimena Andris.

Anot pašnekovo, vakarėjant jis su žentu atvažiavo pasivaikščioti į Šventąją, kur tą vakarą buvo gausu poilsiautojų.

„Su mano dukros vyru Kasparu nusprendėme nuvykti į netoli Palangos esantį miestelį. Šeštadienio vakarą ten buvo labai daug žmonių, visi ėjo lėtai, neskubėdami. Priešinga man kryptimi ėjo du akivaizdžiai įkaušę vyrai, kuriems – apie 40. Vienas iš vyrų petimi užkliudė mano žentą, tačiau Kasparas atsiprašė už įvykusį susidūrimą, norėjome eiti toliau. Deja, vyrams šis mūsų susitikimas, panašu, nepatiko“, – prisimena Andris.

Anot poilsiautojo, incidentu nepatenkinti lietuviai priėjo prie Andrio ir Kasparo, agresyviu tonu ėmė kalbėti jų gimtąja, lietuvių, kalba: „Mudu nesuprantame lietuviškai, bandėme pokalbį užmegzti anglų kalba, tačiau apsvaigę vyrai norėjo bendrauti rusiškai. Kasparas rusų kalbos nemoka, pokalbio vadžias perėmiau aš. Vyrai mums siūlė eiti nuošaliau ir konfliktą išspręsti kumščiais. Laimei, muštis neprireikė – pavyko išsiskirti gražiuoju“, – pasakoja į Šventąją sugrįžti nesiruošiantis Andris.

Pasak Latvijos gyventojo, Palangoje tokių susidūrimų neįvyko: „Mano nuomone, Palanga ir Šventoji, nors ir šalia esantys kurortai, žymiai skiriasi. Palanga atrodo kaip modernus, kokybišką poilsį siūlantis kurortas, kuriame ir žmonės draugiški, ir poilsiautojams siūlomos pramogos nuostabios.“

Andris prideda, kad atostogos Palangoje jam labai patinka, todėl kitąmet būtinai čia sugrįš.