Kaip rašoma Susisiekimo ministerijos pranešime, V. Andrejevas atleidžiamas siekiant sklandaus ir efektyvaus direkcijos darbo.

V. Andrejevas atleidžiamas nuo penktadienio.

„Šiuo metu Susisiekimo ministerija yra patvirtinusi Kelių direkcijos pertvarkymo veiksmų planą, pagal kurį iki rugsėjo 1 dienos biudžetinė įstaiga Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos turi būti pertvarkyta į valstybės įmonę. Pagal šį planą Kelių direkcija yra atsakinga už tokius skubius darbus, kaip pertvarkai reikiamų norminių teisės aktų projektų parengimas, Kelių direkcijos Darbo tarybos informavimas ir konsultacijos, valstybės įmonės įstatų projekto pateikimas tvirtinti Susisiekimo ministerijai ir kt.

Šiuo laikotarpiu ypatingai svarbu, kad tiek pasirengimas pertvarkai, tiek ir visi kiti Kelių direkcijos numatyti ir suplanuoti darbai vyktų sklandžiai.

Kelių direkcijos vadovas V. Andrejevas atleidžiamas iš pareigų vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo 51 straipsnio 1 dalies 9 punktu, Kelių įstatymo Nr. I-891 4, 5, 7, 9, 10, 18 ir 20 straipsnių pakeitimo įstatymu, Vyriausybės 2019 m. liepos 10 d. nutarimu Nr. 720 „Dėl biudžetinės įstaigos Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos pertvarkymo į valstybės įmonę“. Š. m. birželio 1 d. V. Andrejevui buvo įteiktas pranešimas apie pareigybės panaikinimą“, – rašoma pranešime.

Nuo penktadienio laikinai Kelių direkcijos direktoriaus pareigas eis šios įstaigos Administravimo departamento direktorius Remigijus Lipkevičius.

Susisiekimo ministerija birželio pradžioje skelbė atliekanti tyrimą dėl V. Andrejevo veiklos – jam asmeniškai, kaip ir visai direkcijai, priekaištaujama dėl neefektyviai panaudojamų lėšų ir lėtai asfaltuojamų žvyrkelių.

V. Andrejevas anksčiau BNS sakė, kad jei jam bus skirta tarnybinė nuobauda, o išvados bus netinkamos ir pažeis jo teises, jis skųs sprendimą teismui. Dėl pernai jam pirmą kartą skirtos nuobaudos jis ginčą laimėjo.

V. Andrejevas birželį taip pat teigė iš pradžių turėjęs vienokį supratimą, kodėl jo nemėgsta ministerija, tačiau po pastarųjų įvykių, kai teisėsauga paskelbė, jog korupcija įtariamas Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) vadovas Valdas Sutkus galimai siekė sumenkinti buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio reputaciją, jam kilo klausimų, jog kelių statybos įmonės gali siekti jį nuversti iš posto – jų darbo kokybę tiek R. Masiulis, tiek V. Andrejevas dažnai kritikuodavo.

Dėl V. Andrejevo ateities diskutuota ir Seime, svarstant Kelių direkcijos pertvarką į valstybės įmonę – kai kurie opozicijos parlamentarai mano, kad taip siekiama iš posto išversti direkcijos vadovą.

Ministerijai žadėjus skelbti pertvarkytos direkcijos vadovo konkursą, V. Andrejevas tuo metu sakė manantis, kad konkurso tikriausiai net nebus – birželį priimtos Darbo kodekso pataisos numato, kad valstybės ir savivaldybių įmonių vadovai vieneriems metams galės būti skiriami be konkurso.

„Sprendimas (Seimo – BNS) yra priimtas nuo rugsėjo 1 dienos įsteigti valstybinę įmonę, tačiau konkursai į vadovo pareigas nėra skelbiami ir greičiausiai net nebus, nes laiko jau nėra. Jei esu teisingai informuotas, šiandien priimtas Darbo kodekso pakeitimas (Seime priimtas gegužės 21 dieną, o šiomis dienomis pasirašė prezidentas – BNS) , kuris leidžia paskirti bet kokį vadovą iš gatvės, be konkurso. Matyt, kad nebus kur dalyvauti“, – sakė jis.

Pasak V. Andrejevo, Darbo kodekso pataisos įsigalios rugpjūčio 1-ąją, o jis birželio 1-ąją gavo susisiekimo ministro J. Narkevičiaus įspėjimą apie atleidimą nuo rugsėjo 1-osios.

Vitalijus Andrejevas sako kol kas nebuvęs supažindintas su motyvais, kuriais remiantis ministras Jaroslavas Narkevičius priėmė sprendimą jį atleisti, ir žada atleidimą skųsti teismui.

V. Andrejevas teigė apie sprendimą jį atleisti iš pareigų sužinojęs iš BNS žurnalisto, dalyvaujant „Lietuvos geležinkelių“ naujo prekės ženklo pristatymo renginyje.

„Iš spaudos pranešimo suprantu, kad sprendimas yra priimtas, turiu susipažinti su sprendimo priėmimo motyvais. Atleisti valstybės tarnautoją iš pareigų be priežasties negalima, įstatymas to nenumato“, – BNS sakė V. Andrejevas.

„Nesu padaręs jokių man žinomų pažeidimų ir jeigu sprendimas (dėl atleidimo – BNS) bus dėl kažkokių tariamų pažeidimų, tai be abejonės, kad skųsiu“, – pridūrė jis.

Ketvirtadienį susisiekimo ministras sulaukė Kelių direkcijos kritikos dėl skirtų 1 mln. eurų lėšų keliams Trakų ir Šalčininkų rajonuose, nors šie keliai neatitiko pačios Vyriausybės patvirtintų kriterijų, pagal kuriuos skiriamos lėšos iš 150 mln. eurų vertės paketo, COVID-19 pandemijos kontekste skirto paskatinti kelių verslą.

Be to, finansavimo šiems valstybinės reikšmės keliams neprašė ir Kelių direkcija, nors J. Narkevičius sakė, kad motyvai, kodėl finansavimo neprašyta būtent šiems keliams, yra politiniai.

Kelių direkcijos vadovas akcentavo, kad Susisiekimo ministerijos sprendimas skirti lėšas trims keliams Trakų ir Šalčininkų rajonuose yra neteisėtas, nes lėšas iš 150 mln. eurų paketo keliams galima skirti tik projektams, kurie būtų baigti iki gruodžio pradžios, tuo metu kai kurie keliai, kuriems ministras skyrė finansavimą, net neturi techninio projekto.

V. Andrejevas Lietuvos automobilių kelių direkcijai vadovavo nuo 2018 m. lapkričio. Į šias pareigas jį paskyrė buvęs susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Prieš tai jis metus laikinai ėjo šias pareigas.

Nuo 2017 m. liepos iki lapkričio buvo LAKD vyriausiuoju patarėju.

Nuo 2005 iki 2008 m. dirbo technikos direktoriumi UAB „Mažeikių automobilių keliai“, o iki 2010 m. ėjo direktoriaus pareigas.

Nuo 2008 iki 2017 m. buvo UAB „Šiaulių plentas“ technikos direktoriumi.

V. Andrejevas taip pat dalyvavo „Šiaulių plento grupė“ (2014-2016 m.) ir UAB „Žemaitijos keliai“ (2011-2016 m.) valdyme.

2001 m. Vilniaus Gedimino technikos universitete baigė Kelių ir geležinkelių inžinerijos programą, įgijo Civilinės inžinerijos bakalaurą, o 2003 m. baigė Civilinės inžinerijos programą ir įgijo magistro laipsnį.