Laidoje „Delfi diena“ S. Šuminas sako, kad praėjusią savaitę nebuvo padidėjusio srauto, tiesa, kai kuriems žmonėms šis mokestis buvo netikėtas, likus kelioms dienoms iki liepos 1 dienos srautas išaugo.

„Turbūt spėjo ne visi. Turėčiau įtarimą, kad dalis žmonių yra kaip studentai ir atideda paskutinei dienai. Dar norėčiau patikslinti, kad tai yra ne taršos, o registracijos mokestis. Jeigu kas nors nuo kitų metų sugalvos įvesti taršos mokestį, tai mes truputėlį susipinsime. Tiesiog pagal taršos parametrus jis skaičiuojamas, bet tai yra registracijos mokestis. Praėjusią savaitę nepastebėjome smarkiai padidėjusio srauto. O pirmadienį buvo tokio lygio kamščiai, kad mūsų darbuotojai net negalėjo patekti į darbą. Buvo tikrai netikėta“, – tikino pašnekovas.

„Didžiausios eilės susiformuodavo tada, kai tekdavo automobilį patikrinti fiziškai ir jį pristatyti. Antradienį, rodos, buvo 320 automobilių, o šiandien matome, kad iš tų liko 200 automobilių, kurie užregistruoti tapatumui nustatyti. Akivaizdžiai matome, kad sumažėjo“, – pridūrė jis.

Saulius Šuminas
Foto: DELFI / Josvydas Elinskas

Paklausus, ar visi žmonės žino, kad toks registracijos mokestis yra, pašnekovas tikino, kad tikrai ne. Anot jo, daugelis nustemba išgirdę, kad yra toks mokestis.

„Manau, ne visi žino, kai kurie ir nustemba. Šį rytą mes su komandos žmonėmis buvome Vilniaus filiale, žiūrėjome, kaip viskas vyko. Buvo atvejų, kai mes paskaičiuodavome mokestį, o žmonės tiesiog atsisakydavo registruoti automobilį ir išeidavo. Tai reiškia, kad jiems buvo staigmena. Mes turime registracijos paslaugos mokestį, kuris su numerio ženklais yra apie 30 eurų, tai galbūt žmogus tiek pinigų neturi su savimi pasiėmęs. O jeigu mes sakome, kad 30 eurų plius dar 150 eurų registracijos mokestis, tai galbūt ne visi tam pasiruošę“, – kalbėjo S. Šuminas.

Anot jo, kol kas nepastebėta, kad sistemoje būtų kokių nors problemų, darbas vyksta sklandžiai.

„Taip. Mes džiaugiamės, kad galėjome pradėti be didesnių trukdžių. Turbūt skirtingai nuo kitų įstaigų negalime sustoti kelioms dienoms ir pasakyti, kad norime palaukti. Vyko įvairūs diegimai, testavimai. Žinoma, sėdėjome iki vidurnakčio, šiandien paleidome, kažkur užkliūvame, bet pataisome, programuotojai dirba, tačiau viskas pakankamai sklandu“, – patikino jis.

Eismas Kaune visiškai paralyžiuotas: susidūrė dar keturi automobiliai

Pasiteiravus, ar gali būti, kad vienas klientas bus aptarnaujamas ilgiau, vyras tikino, jog to greičiausiai nebus.

„Mes manome, kad taip nebus. Skaičiuoklė gana gerai veikia, nėra kokių nors papildomų žingsnių, bet kokiu atveju bus formuojami du mokėjimai, bet vienu kartu. Mes visa tai projektavome, kad klientas net nepajustų, jog kažkas dar prisidėjo. Žmogui niekur nereikės vaikščioti du kartus, ta pati procedūra, skirtumas – gal tik minutė. Esu tikras, kad žmonės nepajus skirtumo“, – sako jis.

Primename, kad mokestis bus taikomas priklausomai nuo degalų rūšies ir jų kombinacijų, kurių išmetamo CO2 kiekis viršys 130 g/km. Šį mokestį reikės sumokėti „Regitrai“. Mokesčio dydis sieks nuo 13,5 iki 540 eurų.