Geriausiai per gegužę užduotis atlikę moksleiviai gaus progą tiesioginės transliacijos metu pabendrauti su konkurso komisijos nariais, o gegužės 29-ąją vyksianti apdovanojimų ceremonija bus transliuojama tiesiogiai – ją stebėti gali visi norintys.

Moksleiviai pritraukė arti 30 tūkst. eurų investicijų

Organizacija šiemet kardinaliai pakeitė mokomųjų bendrovių programos užduotis ir kryptį: atnaujinta programa pavadinta „AcceleratorX“, ji skatina moksleivius ieškoti egzistuojančių problemų ir netradicinių jų sprendimo būdų, verslo idėjų, iškart pagalvoti, ar jų produktas yra inovatyvus, ar tiktų ir globaliai rinkai.

Pavyzdžiui, kauniečiai „AquaHealth+“ sukūrė trikampę išmaniąją gertuvę su laikmačiu ir atšvaitu, o „Lithuania‘s esports“ nutarė, kad šaliai trūksta kompiuterinių žaidimų turnyrų ir bendruomenės.

Užgriuvus karantinui alytiškės merginos sukūrė bendrovę „Dagmma“ ir prietaisą, kuris leistų pasitikrinti, ar burnoje yra pradėjusių gesti dantų, net neapsilankius pas odontologą. Bendrovė „(Ne)žinau“ kuria stalo žaidimą, padedantį geriau pasiruošti lietuvių kalbos brandos egzaminui, o „1+“ – edukacines Lietuvos regionų bei geometrinių figūrų dėliones-galvosūkius.

Moksleiviams itin rūpi ekologija, gamta ir perdirbimas: Ukmergės jaunoji bendrovė „Linksmosios letenėlės“ dėvėtus drabužius persiuva į aprangą keturkojams, o Druskininkų „T‘ART“ senus metalinius automobilių degalų kanistrus verčia įrankių daiktadėžėmis. Vilniaus komanda „Atšvaitukai“ gamina organinio stiklo atšvaitus su nykstančių Lietuvos ir pasaulio gyvūnų figūrėlėmis, o „Mikoplastas“ iš panaudotų plonų plastikinių maišelių neria padėkliukus kavos puodeliams ar durų kilimėlius.

Iššūkį dar mokyklos suole sukurti veikiantį ir potencialiai tarptautinį verslą per šiuos mokslo metus iš viso priėmė daugiau nei pusantro tūkstančio moksleivių iš 50 Lietuvos miestų bei miestelių ir 130 mokyklų. Jie įkūrė beveik 300 jaunųjų bendrovių. Bendrovės lėšas savo produktų gamybai rinko platindamos akcijas ir bendrai pritraukė daugiau nei 27 tūkst. eurų investicijų.

Organizacijos „Lietuvos Junior Achievement“ valdybos pirmininkas, žinomas šalies verslininkas Vladas Lašas džiaugiasi, jog jauni žmonės sugeba ypač greitai prisitaikyti prie sparčiai besikeičiančios situacijos, noriai mokosi, darniai veikia kartu su savo komandos nariais ir šiandieninėse problemose įžvelgia galimybes.

„Jie eksperimentuoja, mąsto globaliai, atsisako stereotipų ir drąsiai kuria savo ir Lietuvos ateitį,“ – sako V. Lašas.

Mentoriai – iš stambiausių Lietuvos įmonių

Moksleivius konkurso organizatoriai skatino ieškoti savo mentorių, vertingų partnerysčių, pagalvoti apie savo verslo socialinį ar aplinkosauginį poveikį ir tik tuomet įvesti naują produktą į rinką. Norą tapti šio konkurso dalyvių mentoriais išreiškė savanoriai iš 350 Lietuvos įmonių, organizacijų. Vienas iš mentorių, bendrovės „Lietuvos draudimas“ Privačių klientų departamento Pietų regiono vadovas Rolanas Blėdis teigia, jog moksleiviams svarbus ne tik rezultatas – jie turi išbandyti save visame verslo kūrimo procese.

„Mane maloniai nustebino, kad mokiniai siekia ne tik atrasti savo klientą ar užsidirbti – jiems rūpi jų verslo tvarumas, globalios problemos, socialinė atsakomybė. Vaikai orientuojasi socialines problemas ir pritaiko galybę išmanių sprendimų, nori, kad jų veikla spręstų visuomenei aktualias problemas,“ – teigia Rolanas Blėdis.

Šis konkursas taip pat skatina moksleivius atkakliai siekti užsibrėžto tikslo, imtis lyderystės, į problemas pažvelgti kūrybiškai, pasikliauti savo komanda, būti išradingiems ir veikti.

Vieno iš „Lietuvos Junior Achievement“ strateginių investuotojų, lietuviškos bendrovės „Narbutas“ direktorius Vilius Gudavičius teigia, jog pasaulinė situacija, paveikusi jaunuosius verslininkus taip pat, kaip ir visus kitus verslus, pastūmėjo kitu kampu pažvelgti į savo produkto pardavimo bei komunikacijos kanalus.

„Džiugu, jog daugelis komandų nedelsiant persiorientavo ir pasitelkė skaitmenines rinkodaros priemones tiksliniam vartotojui pasiekti,“ – moksleivių reakciją į pokyčius įvertino V. Gudavičius.

Virtualiai vykstantis konkursas jaunosioms bendrovėms pažėrė kitokių iššūkių nei įprastai – gegužės pradžioje jos turėjo komisijai pristatyti verslo finansines ataskaitas, o praėjusią savaitę – nusiųsti filmuotą savo produkto video pristatymą.

Įsigyti patikusių gaminių vis dar galima

Verslo idėjos prisistatymas video formatu – paskutinė jaunosioms bendrovėms tekusi užduotis. Po jos bus išrinktos geriausios šalies jaunosios bendrovės. Šiemet Portugalijoje turėjęs vykti visos Europos „Junior Achievement“ jaunųjų bendrovių konkursas taip pat vyks virtualiai – būtent jame Lietuvai atstovaus „eXpo 2020“ pirmąją vietą pelniusi komanda. „Junior Achievement“ atstovai džiaugiasi, jog jau 2021-aisiais visos Europos jaunųjų bendrovių konkursas vyks čia, Lietuvoje.

Technologijos keičia pasaulį – moksleiviai tikina, kad klientai juos atranda internete ir naujus gaminius užsisako per socialinius tinklus. Todėl jei smalsu ir įdomu įsigyti moksleivių sukurtų naujovių – gegužės 29-ąją, 15.00 val. Delfi portale ir „Lietuvos Junior Achievement“ „Facebook“ puslapyje stebėkite geriausių jaunųjų bendrovių apdovanojimų tiesioginę transliaciją ir susidomėję gaminiais jų pagal komandos pavadinimą ieškokite socialiniuose tinkluose.

„AcceleratorX“ – tai „Lietuvos Junior Achievement“ programa suteikianti 9-12 klasių mokiniams realią verslo patirtį dar mokyklos suole. Mokiniai, spręsdami vietos problemą, atliepdami rinkos poreikį arba tiesiog testuodami savo idėjas, kuria skirtingus verslus ir skleidžia verslumo dvasią. Ši programa nėra verslo simuliacija, tai realaus verslo kūrimo patirtis supažindinant, kaip verslas yra vystomas, valdomas bei leidžiant mokiniams patiems priimti svarbiausius su jų verslu susijusius sprendimus. Daugiau informacijos apie programą rasti galite internetinėje „Lietuvos Junior Achievement“ svetainėje.

„Lietuvos Junior Achievement“ yra nevyriausybinė organizacija, ekonominio švietimo ir verslumo ugdymo programų lyderis Lietuvoje. Organizacijos programas finansuoja privatūs rėmėjai ir fondai: mecenatas SEB bankas, strateginis poveikio investuotojas „Moody‘s“ bei strateginiai investuotojai: „UPS“; „Narbutas“.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)