Mažėjo beveik šimtu darbuotojų

Dar kovo pabaigoje „Maxima Grupei" priklausančioje „Barboroje“ prasidėjus karantinui įmonės klientų užsakymų skaičius augo dešimtis kartų, o tai, kaip tada buvo teigiama įmonės atstovų, reikalavo ir kaip reikiant plėsti komandos narių skaičių, naudotis darbuotojų nuomos paslaugomis.

Visgi pastebima, kad šiandien karantinui švelnėjant, įmonėje darbuotojų skaičius taip pat mažėja.

Remiantis naujausiais „Sodra“ duomenimis, gegužės 9 dieną apdraustųjų darbuotojų įmonėje dirbo 756, tačiau vos po daugiau nei poros savaičių, gegužės 25-ąją, šis skaičius susitraukė beveik šimtu, iki 666 darbuotojų.

Elektroninės maisto ir kasdienių prekių parduotuvės „Barbora“ direktorius Andrius Mikalauskas patvirtino, kad užsakymų srautas įmonėje sumažėjo, o įmonė pastaruoju metu atsisveikina ir su dalimi dirbančiųjų.

„Įgyvendinus pokyčius ir atslūgus didžiajai užsakymų bangai, kuri buvo karantino pradžioje, paklausa atslūgo. Tačiau tai buvome numatę iš anksto – didelę dalį papildomų žmonių priėmėme būtent tam intensyviausiam laikotarpiui.

Barbora
Foto: Įmonės nuotr.

Nemaža dalis pas mus laikinai atėjusių žmonių buvo iš verslų, karantino metu susidūrusių su sunkumais ir nebegalinčių šiuo laikotarpiu išlaikyti savo darbuotojų.

Tikimės, kad samdydami papildomus darbuotojus šiam laikotarpiui dirbti „Barboroje“, sudarėme galimybes jiems išlaikyti pastovias pajamas ir bent dalinai kompensuoti praradimus, atsiradusius laikinai ar visam laikui dėl karantino netekus darbo“, – teigė jis.

„Švelnėjant karantinui ir stabilizuojantis užsakymų srautui, su dalimi darbuotojų, įdarbintų laikinai, atsisveikiname.

Tikimės, kad Lietuvos verslams po truputį vėl atgaivinant veiklą ir gyvenimui grįžtant į savas vėžes, šie darbuotojai galės grįžti į savo ankstesnius darbus“,– sakė atstovas.

Grįžta dirbti į savo įmones

Siuntų pristatymu besirūpinančios „Dpd Lietuva“ įmonės personalo vadovė Aušra Delonaitė taip pat prasitarė, kad kadangi įmonė laikinai išaugusį darbuotojų poreikį sprendė pasitelkdama laikino įdarbinimo įmones ir siūlė terminuotas darbo sutartis žmonėms, laikinai jo netekusiems, kai kurie darbuotojai iš įmonės taip pat po truputį pasitraukia.

„Dalis darbuotojų jau grįžta į savo įmones ir natūraliai baigia laikiną darbą pas mus“, – sakė ji.

Tiesa, anot jos, šiandien ir darbo krūvis pamažu stabilizuojasi, tačiau vis dar išlieka didesnis nei buvo iki karantino, todėl įmonėje stebimas vis dar didesnis darbuotojų skaičius nei buvo prieš staigų paklausos kilimą.

Pasiteiravus, ar įmonė šiandien vis dar ieško naujų žmonių, A. Delonaitė sakė, kad jų, kaip ir įprastu metu, vis dar ieškoma dėl natūralios kaitos. Tiesa, ji pastebėjo, kad nors karantino sąlygos švelnėja, kurjeriai vis dar dirba padidintos rizikos srityje ir nuolat turi laikytis griežtų taisyklių.

„Neabejoju, kad šis laikotarpis pakeis kai kuriuos įmonių darbo organizavimo principus: biuras tikrai nebebus vienintelė darbo organizavimo vieta, darbo laikas taip pat taps lankstesne sąvoka.

Mes taip pat įvertinome nuotolinio darbo privalumus ir trūkumus. Matome, kad darbo kokybė ir rezultatai daugeliu atveju ne tik nenukenčia, bet ir gerėja, tačiau dar reikia rasti būdus, kaip geriausiai patenkinti darbuotojų socialinio bendravimo poreikius, burti komandas, skatinti vieningumą ir lojalumą. Tai tikriausiai bus vienas svarbiausių vadybos klausimų po karantino grįžtant į įprastą darbo režimą“, – teigė ji.

Baigiasi terminuotos sutartys

Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė „Delfi“ pasakojo, kad kovo-gegužės mėnesiais dėl padidėjusios paklausos įmonė taip pat įdarbino daugiau nei šimtą naujų darbuotojų, su kuriais buvo pasirašytos tiek neterminuotos, tiek laikino įdarbinimo sutartys.

Ji aiškino, kad galima daryti išvadą, jog lyginant su įprastais rodikliais, naujų darbuotojų poreikis per karantiną iš viso išaugo kone 20 proc., o kadangi elektroninė prekyba vis dar auga, o darbų apimtys nemažėja, kol kas, jos teigimu, įmonė specialiai darbuotojų skaičiaus mažinti neplanuoja – vyksta natūrali kaita.

„Karantinas padidino tam tikrų specialistų paklausą, tačiau šiandien, galima sakyti, vyksta natūrali kaita.

Kai kurie darbuotojai, pavyzdžiui, virėjai, taksi vairuotojai, dirbę logistikoje, išeina ir grįžta į savo ankstesnius darbus, tad vykdome naujų darbuotojų paiešką“, – apie pasibaigusias terminuotas sutartis sakė specialistė.

Grįžtama į vėžes

CV-Online Marketingo vadovė Rita Karavaitienė teigė, kad nors prieš prasidedant karantinui buvo nemažai įmonių, kurios buvo pradėjusios darbuotojų paieškos procesus ir prasidėjus karantinui jas sustabdė, maždaug balandžio paskutinę savaitę, gegužę vėl pradėjo daugėti pasiūlymų, kurie buvo sustabdyti.

Rita Karavaitienė

„Tiesiog rinka šiandien jau grįžta prie to, kas buvo suplanuota, kokių darbuotojų reikės. Galima sakyti, kad grįžtama prie stabilios padėties“, – sakė ji.

Kaip teigė, šiuo metu grįžta klientų aptarnavimo specialistų poreikis, darbo pasiūlymų daugėja rinkodaros ir žmogiškųjų išteklių specialistams.

„IT – kaip buvo aukštas darbuotojų poreikis, taip ir yra, statyba, transportas – išlaikė tolygų stabilumą.

Turizmo sritis vis dar sustojusi ir dar nėra taip, kad būtų daug skelbimų atsiradę, tad dar šioje srityje yra stipri stagnacija. Kurjerių paieškos šuolį mes fiksavome antrą trečią karantino savaitę, o dabar likusi įprasta darbuotojų paieška, daugiau pavieniai skelbimai“, – teigė ji.