Pastaruoju metu, sumažėjus prekybos tinkluose skelbiamų reklaminių akcijų bei taikomų nuolaidų, Konkurencijos taryba įžvelgia riziką, kad maisto ir gėrimų tiekėjų atžvilgiu MPĮ gali taikyti sąžiningos prekybos praktikai prieštaraujančius veiksmus, pavyzdžiui, spausti tiekėjus, kad šie išnaudotų rinkodarai numatytą metinį biudžetą. Konkurencijos taryba tikisi, kad dėl COVID-19 pasikeitusios mažmeninės prekybos veiklos sąlygos netaps pagrindu MPĮ nesąžiningai naudotis savo galia tiekėjams.

Konkurencijos taryba atkreipia MPĮ ir tiekėjų dėmesį, kad didelę rinkos galią turinčiai MPĮ draudžiama iš tiekėjo reikalauti apmokėti dalį prekybos įmonės arba kartu su šia įmone vykdomo pardavimo skatinimo išlaidų ar kitokiu būdu reikalauti už jas atlyginti, išskyrus, kai prekybos įmonė ir tiekėjas raštu susitaria dėl apmokamų išlaidų dydžio ir numatomų taikyti pardavimo skatinimo veiksmų. MPĮ veiksmai, reikalaujant išnaudoti rinkodaros biudžetą, galėtų prieštarauti prekybininkų ir tiekėjų interesų pusiausvyrą užtikrinančio Mažmeninės prekybos įmonių nesąžiningų veiksmų draudimo įstatymo reikalavimams.

Dėl minėto įstatymo pažeidimo 2019 m. Konkurencijos taryba atliko du tyrimus ir MPĮ iš viso skyrė 123 600 Eur baudų. Institucijos nuomone, bendrovių veiksmai, kuomet tiekėjai privalėjo sumokėti visas iš anksto pardavimo skatinimui numatytas sumas arba jas perkelti į kitų metų biudžetą, nepriklausomai nuo to, ar pardavimo skatinimo veiksmai buvo vykdomi, ar ne, sukėlė tiekėjams papildomą finansinę naštą ir prieštaravo gerajai prekybininkų ir tiekėjų santykių praktikai.

Konkurencijos taryba praėjusią savaitę išsiuntė tiekėjams laiškus, kuriuose paragino nesitaikstyti su didžiųjų prekybos tinklų spaudimu ir ginti savo interesus, kreipiantis į instituciją el. paštu mazmenine.prekyba@kt.gov.lt, tel. (8 676) 13 374. Konkurencijos taryba užtikrina tiekėjus identifikuojančių duomenų apsaugą.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)