Kainos krito, bet sumažėjo ir pardavimai

Covid-19 pandemijos metu ženkliai kritusios degalų kainos tapo bene vienintele gera žinia lėtėjančios ekonomikos fone ir nežinioje dėl ateities gyventiems žmonėms. Kaip ši situacija darė įtaką kuro pardavimams vienomis žemiausių kainų garsėjančių bendrovių „Skulas“ ir „Jozita“ degalinėse?

„Pati kuro kaina dabar nėra tas faktorius, kad žmonės imtų jo daugiau pirkti ir daugiau važinėti. Pardavimai pradžioje sumažėjo, o dabar didėja. Tam daro įtaką šylantis oras ir karantino sąlygų sušvelninimas“, – portalui „Delfi“ sakė bendrovės „Skulas“ projektų vadovas Benas Majauskas.

8 degalines ir 7 plovyklas valdančios bendrovės atstovas pastebėjo: degalų kainoms pasiekus rekordines žemumas vairuotojai naudojasi galimybe ir užsipildo pilną baką degalų. Ar yra norinčių kauptis didesnes pigaus kuro atsargas ir tai darančių, B. Majauskas abejojo. Pasak jo, eilinis, buitinis vartotojas gali prisipilti nebent pilną automobilio degalų baką ar papildomai pripildyti vieną, kitą kanistrą.

Tačiau kuro pilstymas į talpas, pasak B. Majausko, dabar retai pastebimas reiškinys. Pasak „Skulo“ projekto vadovo, didesniais kiekiais specialų, „žalią“ dyzeliną perka nebent jį įsigyti galintys žemdirbiai.

Degalinių tinklas „Skulas“
Foto: DELFI


Stebi „Jozitą“, bet pigesnio kuro siūlyti nežada

Nors „Skulo“ siūlomos kuro kainos vienos žemiausių rinkoje, tačiau skirtingose šios bendrovės degalinėse jos nėra vienodos.

Pasak bendrovės atstovo B. Majausko, tai lemia ir gyventojų perkamoji galia, ir klientų srautas. Ypač dėkinga situacija kauniečiams, kurs netoli viena kitos veikia tiek „Skulo“, tiek ir pagrindinės jos konkurentės, bendrovės „Jozita“ degalinės.

„Šalia jų kaina visada žemesnė. Kur nėra „Jozitos“, galime laikyti „normalesnę" kainą. Tačiau mes neturime tikslo pasiūlyti dar pigesnio kuro, nei siūlo jie. Bet kuriuo atveju mūsų kaina niekada nebus mažiausia, nes mūsų kokybė ne tokia, kad leistume sau pardavinėti kurą pigiau, nei „Jozita“. Bandome išlaikyti patį geriausią kokybės ir kainos santykį“, – sakė „Skulo“ atstovas.

Paklaustas, ar prognozuoja dar didesnį kuro kainų kritimą, B. Majauskas sakė, jog tai daryti būtų tas pat, kaip spėti orus dviem savaitėms į priekį. Pasak jo, naftos kaina tarptautinėse rinkose priklauso nuo eilės veiksnių, kuriuos prognozuoti būtų labai sunku, o kartais – neįmanoma.

Kuro kainos Kaune, bendrovės „Skulas“ degalinėje
Foto: DELFI / Nerijus Povilaitis

Nuo litro kuro – virš pusės euro atitenka valstybei

Žemiausias kuro kainas mažmeninėje rinkoje diktuojančios bendrovės „Jozita“ direktorius Jonas Jokubauskis negailėjo kritikos kurą brangiau pardavinėjantiems konkurentams ir prognozavo, kad jo valdomame degalinių tinkle kainos turėtų dar labiau kristi.

„Karantino metu pardavimai krito trečdaliu, tačiau žmonės kaip važiavo, taip ir važiuoja. Niekur nuo kuro pirkimo nepabėgsi“, – sakė J. Jokubauskis.

Verslininkas tikino, net ir tuo atveju, jeigu Mažeikių naftos perdirbimo bendrovė „Orlen“ kuro kainas sumažintų beveik iki nulio, degalinėse tiek benzinas, tiek ir dyzelinas kainuos pakankamai daug.

„Jeigu benzino kaina pasiektų 0, mes vis tiek turėtume 62 centus atiduoti valstybei, o kalbant apie dyzelinį kurą – beveik 51 centą. Tiek sudaro akcizas ir pridėtinės vertės mokestis. Šiuo metu benzinas gamykloje be mokesčių kainuoja 18 centų už litrą, o dyzelinas 22 centai. Visa kita sudaro mokesčiai ir mūsų išlaidos, čia neįskaičiuoti mūsų, pardavėjų patiriami kaštai“, – sakė „Jozitos“ direktorius.

J. Jokubauskis neslėpė – jo vadovaujama bendrovė taiko fiksuotą 5 centų antkainį vienam kuro litrui.

„Stengiamės pateikti tikrą kainą, be melagysčių ir apgavysčių, kas šiuo metu vyrauja skelbiant apie 50 ar net 100 procentų nuolaidas. Pas mus visose degalinėse viena kaina, jeigu klientai pasako, kad per brangu, ją nuleidžiu visur“, – portalui „Delfi“ sakė bendrovės „Jozita“ vadovas.

Augant degalų paklausai antkainio didinti neketina

Paklausus apie pardavimo svyravimus karantino metu, pigiausius degalus mažmeninėje šalies parduodančios bendrovės vadovas antrino tame pačiame, pigesnio degalų segmente dirbančio „Skulo“ atstovui. Preliminariais skaičiavimais, paskelbus karantiną „Jozitos“ pardavimai sumažėjo apytiksliai trečdaliu, o šiuo metu kuro pirkimas ženkliai nepadidėjo.

J. Jokubauskis spėjo, kad turintys galimybę kaupti kuro atsargas žmonės šiuo metu tuo naudojasi. Pasak verslininko, tai daryti ypač apsimoka namus šildantiems skystuoju, krosnių kuru, kurio litro kaina nukritusi iki 32 centų.

„Normaliam namui reikėtų 2 tūkstančių litrų, o tai kainuotų 640 eurų“, – sakė J. Jokubauskis.

„Jozitos“ direktorius prognozavo, kad jau šią savaitę galima tikėtis dar didesnio degalų kainų kritimo. Jeigu šiuo metu bendrovės degalinėse dyzelinio kuro litras kainuoja 79 centus, J. Jokubauskio manymu, kaina galėtų sumažėti net iki 75 centų.

Ar laisvėjant karantino sąlygoms, žmonėms pradėjus daugiau keliauti ir pirkti daugiau kuro, jo kainos nepakils ir „Jozitos“ degalinėse?

„Aš kainos tikrai nekelsiu, man užtenka ir 5 centų antkainio litrui, kurį gaunu. Man daugiau nereikia, o kitiems reikia ir 30 centų. O mūsų kaina tiesiogiai priklauso nuo to, už kiek mes kurą perkame iš Mažeikių „Orlen“ gamyklos“, – portalui „Delfi“ sakė J. Jokubauskis.