Apie situaciją įmonėje pirmasis pranešė portalas 15min.lt.

Jo teigimu, reaguodami į pokyčius dėl atlygio už darbą, pirmadienį darbuotojai planuoja masinį streiką. Kaip buvo aiškinama, kol kas, kiek toks nedarbas truks, neaišku.

„Gal tai truks dieną, gal dvi – priklausomai nuo to, koks bus bendrovės vadovų atsakymas“, – portalui teigė vienas įmonės darbuotojų. Teigiama, kad vairuotojų pajamos įmonėje vidutiniškai mažės apie 15 proc.

„Delfi“ susisiekė su „Girteka Logistics“. Jos strateginių partnerysčių direktorius Kristian Kaas Mortensen teigė, kad mažina ne atlyginimus, o gaunamus dienpinigius.

„Girteka Logistics“, kaip ir visa pasaulio ekonomika ir verslai, jaučia stiprų krizės poveikį savo veikloje. Matome, kad krinta pervežimų kiekiai ir kainos. Didelė dalis Europos verslo yra sąstingyje, Pasaulis patiria finansinę krizę, kokios dar niekada nebuvo matęs, ir tai taip pat daro įtaką mūsų kompanijai.

Mes nemažiname vairuotojų atlyginimų. Laikinai sumažinome dienpinigių normą, kuri atitinka įstatyme numatytą. „Girteka Logistics“ kurį laiką mokėjome didesnius nei rinkoje dienpinigius, o dėl dabartinės ekonominės situacijos turėjome padaryti laikinus pakeitimus“, – komentavo jis.

Jis teigė, kad šiandien visi gyvename nuolatinių pokyčių laiku, kai pasaulyje trūksta užtikrintumo ir sudėtinga prognozuoti kas bus toliau.

„Negalime numatyti, kiek ilgai ir kokia gili bus ekonominė krizė, tačiau turime gerai paruoštą verslo tęstinumo planą. Tai nėra pirma ekonominė krizė Girteka Logistics istorijoje. Turime patirties tokiose situacijose, tam, kad užtikrintume veiklos tęstinumą ir išsaugotume kuo daugiau darbo vietų.

Kaip daugelis Europos įmonių, mes turime koreguoti savo biudžetus ir išlaidas pagal naują verslo aplinką. Šiuo metu laikinai sustabdėme naujų darbuotojų pritraukimą, sumažinome visas nebūtinas išlaidas ir dar daugiau“, – teigė jis.

Vadovas teigė, kad įmonėje reguliariai yra peržiūrimas veiklos tęstinumo planas.

„Dabar imamės visų įmanomų priemonių, kad išsaugotume kuo daugiau darbo vietų.

Šiuo metu darbo rinkoje vyksta pokyčiai. Keli mūsų vairuotojai turi klausimų vadovybei dėl jų bendrojo atlygio paketo pakeitimų, kurie laikinai priimti dėl COVID-19 situacijos ir Europos Sąjungos ekonominės krizės.

Pervežimų keliais verslas paprastai yra vienas iš pirmųjų, pajuntančių ekonominę krizę, ir taip pat vienas iš pirmųjų, pamatančių rinkos atsigavimą. Turėdami daugiau nei 75 proc. vilkikų su šaldytuvinėmis puspriekabėmis esame sąlyginai mažiau paveikti nei kitos krovinių gabenimo bendrovės, kurios daugiausiai naudoja tik tentines puspriekabes. Nepaisant to, mes jaučiame poveikį ir turime priimti atsakingus sprendimus dėl mūsų darbuotojų“, – teigė jis.

Vairuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Jovita Jančauskienė teigė, kad jei darbuotojai būtų žinoję apie tokius planuojamus įmonės veiksmus, jie nebūtų sutikę rizikuoti savo sveikata ir vykti į reisus.

„Pandemijos akivaizduoje atsiskleidė „socialiai atsakingas“ krovininio transporto sektorius, kuris bet kokia kaina siekia pelno darbuotojų sąskaita. Tai parodė penktadienio įvykiai įmonėje Girteka logistic. Tai įmonė, kuri pernai spaudoje džiaugiesi įspūdingais pelnais, o praėjus mėnesiui karantino, nebevykdo žodiniu susitarimu su darbuotojais, kurie rizikuodami savo brangiausiu turtu sveikata, sutinka dirbti šio sudėtingu laikotarpiu.

Darbuotojai įsiute, jaučiasi apgauti, nes, bei būtų informuoti iš anksto, daugelis, net nebūtų sutike vykti į komandiruotes. Šio pagrindu, prašysime ir sieksime, kad Vyriausybė pakeistų nutarimo Nr. 526 „Dėl Dienpinigių ir kitų tarnybinių komandiruočių išlaidų apmokėjimo“ 2 punktą „Dienpinigiai apskaičiuojami pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintus maksimalius dienpinigių dydžius arba mažesnius dienpinigių dydžius, jeigu mažesni dydžiai numatyti kolektyvinėje sutartyje ar darbo sutartyje (toliau kartu – nustatyti dydžiai).

Kolektyvinėje ar darbo sutartyje nustatyti dienpinigių dydžiai negali būti mažesni kaip 50 procentų Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintų maksimalių dienpinigių dydžių.“, kad darvdaviai negalėtų vienašališkai nuspręsti, kad jie mažina dienpinigius“, – teigė ji.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (403)