Pasak nuo penktadienio laikinai „Oro navigacijai“ vadovaujančio Mariaus Beliūno, be ispanų specialistų ir nevykstant skrydžiams tęsti darbų neįmanoma.

„Sistema yra įdiegimo procese, jį pakoregavo karantinas, bet iš principo tai tikrai nėra blogai, todėl, kad ispanai galės ištobulinti tą sistemą pas save, prieš veždami ją pas mus“, – BNS sakė M. Beliūnas.

„Mums reikia, kad pas mus atvyktų ispanų specialistai, o norint testuotis, reikia, kad vyktų skrydžiai“, – pridūrė jis.

Karantino metu Vyriausybė kai kurių įmonių prašymu leido į Lietuvą atvykti būtiniems specialistams iš užsienio.

M. Beliūnas sako, kad „Oro navigacija“ neprašė leisti ispanams atvykti išimties tvarka, nes ypatingos skubos užbaigti projektą nėra.

„Šiuo metu skubos nėra, kai jie baigs pilnai skrydžių valdymo ir programinę įrangą, mes ją ištestuosime pas save patys, tada galės jie atvažiuoti ir daryti bendrus testus. Šiuo metu tokios skubos nėra“, – sakė M. Beliūnas.

„Juolab, kad kiekvieno pašalinio darbuotojo atėjimas į įmonę yra pašalinė grėsmė. Mes turime išlaikyti maksimaliai nepaliestą skrydžių vadovų terpę“, – teigė jis.

Pasak jo, nauja įranga palengvins darbą skrydžių vadovams, bet ir dabartinė įranga yra saugi.

Visos sistemos įrangos ir diegimo vertė siekia 13,5 mln. eurų, ją diegia „Indra Sistemas“, anksčiau su „Oro navigacija“ steigusi kompetencijų centrą Vilniuje, taip pat diegusi valdymo sistemą „Lietuvos geležinkeliuose“.

Kaip aiškino M. Beliūnas, įsigijus naująją skrydžių valdymo sistemą, „Oro navigacija“ tapo iTEC koncerno dalimi.

„Šitas koncernas yra atsvara gamintojų kainų kilimui. Principas toks, kad mes bendrai perkame produktą ir gamintojas, kuris yra pasirinktas, negali užkelti Lietuvai didesnės kainos, negu gauna, pavyzdžiui, britai“, – sakė laikinasis „Oro navigacijos“ vadovas.

iTEC veikloje dalyvauja Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Nyderlandų, Ispanijos, Norvegijos, Lietuvos ir Lenkijos oro navigacijos paslaugų teikėjai.

Planuojama, kad visų iTEC narių skrydžių valdymo sistemos bus suvienodintos iki 2025 metų.