„Internete karantino nėra“ iniciatyva jau per pirmąją savaitę suvienijo beveik 700 elektroninių parduotuvių, taip pat apie 70 smulkaus ir vidutinio verslo atstovams pagelbėti pasirengusių mentorių ir šie skaičiai nuolat auga. Tai yra įrodymas, kad Lietuvos smulkiam ir vidutiniam verslui šiuo metu reikia ne tik finansinių priemonių verslo likvidumui užtikrinti, bet ir konsultacinės pagalbos, elektroninės komercijos kompetencijų stiprinimo bei esamų e. parduotuvių žinomumo didinimo.

Šiuo metu Lietuvoje vyksta didžiulis verslo transformacijos etapas, kuriam pasibaigus kiekvienas bus kur kas stipresnis ir pranašesnis. Tai neabejotinai leis išsaugoti labiausiai pažeidžiamus Lietuvos ekonomikos dalyvius – smulkųjį ir vidutinį verslą“, – sako „Verslios Lietuvos“ generalinė direktorė Daina Kleponė.

Bus kuriamas didelis virtualus prekybos centras

Dėl koronaviruso pandemijos Lietuvoje paskelbus karantiną, buvo sukurtas tinklalapis internetekarantinonera.lt, kur pateiktos instrukcijos, kokius žingsnius reikia atlikti, norint nesudėtingai bei greitai perkelti savo verslą į elektroninę erdvę.

Taip pat telkiami elektroninės prekybos specialistai, sutikę užsiimti savotiška mentoryste ir pasidalinti savo žiniomis su tais, kuriems verslo skaitmenizavimo sprendimų ekspertų patirtis dabar kaip niekada reikalinga. Elektroninės prekybos, skaitmeninės rinkodaros ir kitų sričių profesionalų komanda neatlygintinai konsultuoja užsiregistravusius verslininkus įvairiais klausimais: kaip sukurti elektroninę parduotuvę, kaip pasiekti tikslinę auditoriją, kokius reklamos kanalus naudoti, kaip pateikti prekes, kad jos atrodytų reprezentatyviai, kaip susikurti efektyvią strategiją.

Prie iniciatyvos jungiantis vis daugiau elektroninių parduotuvių, jų sąrašas pagal paskirtis suskirstytas į 15 kategorijų, kurios nuolat pildosi.

„Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento direktorės Ingos Juozapavičienės teigimu, matant poreikį, pradėta bendradarbiauti su kūrybinių dirbtuvių (ang. hackathon) „Hack the crisis“ komanda „Pard.app“, kuri šiuo metu jau baigia kurti elektroninės prekyvietės platformą. Joje visi verslai bus kviečiami nemokamai sukurti savo prekybos vietas, patalpinti savo produktus ir prekiauti vienoje – kaip dideliame prekybos centre – virtualioje erdvėje, kurioje bus lengviau surandami pirkėjų.

„Sudėtingu laikotarpiu privalome susivienyti ir padėti vieni kitiems išlikti. Daugybė mūsų šalyje veikiančių smulkaus ir vidutinio verslo atstovų šiandien nebegali vykdyti savo veiklos fizinėse parduotuvėse, tad internetas, kuriam karantinas negalioja, jiems tampa vieninteliu išsigelbėjimu. Dar daugiau – akivaizdu, kad koronaviruso pasekmes jausime ne vieną mėnesį, todėl verslas jau dabar turi prisitaikyti dirbti saugiai ir be kontaktų, nes tvirčiau susiformavę vartotojų įpročiai pirkti internete, tikėtina, liks labai stiprūs ir pasibaigus karantinui“, – teigia I. Juozapavičienė.

Prie iniciatyvos „Internete karantino nėra“ prisijungusių elektroninių parduotuvių sąraše – daugiausia prekybos verslų, tarp kurių didžiąją dalį sudaro aprangos, avalynės ir aksesuarų, baldų ir namų interjero bei maisto ir gėrimų kategorijų atstovai.

Dauguma elektroninių parduotuvių savo veiklą vykdo iš Lietuvos didmiesčių, tačiau didžioji dalis jų prekes pristato visoje Lietuvoje.

Specialistai atkreipia dėmesį į klaidas

„Verslios Lietuvos“ Verslumo departamento vadovės teigimu, elektroninės komercijos specialistai išskiria keletą perkeliančiųjų verslą į elektroninę erdvę dažniausiai daromų klaidų.

„Kai fizinė prekyba persikelia į internetinę erdvę, dažnai nuvertinamas anksčiau atliktas įdirbis, prekinio ženklo vertė, ištikimi klientai. Mes patariame, visų pirma, stiprinti komunikaciją su jau turimų klientų ratu, suteikiant jiems vertingos informacijos“, – akcentuoja I. Juozapavičienė.

Neturintys patirties elektroninėje prekyboje verslininkai dažnai neįvertina, koks didelis klientų srautas turi būti atvestas į parduotuvę internete tam, kad vyktų nenutrūkstama prekyba.

„Todėl rekomenduojame pasirengti kruopščiai apgalvotą komunikacijos, rinkodaros strategiją – svarbu apgalvoti komunikacijos kanalus, jų derinimą tarpusavyje, iškomunikuoti savo konkurencinį pranašumą ir aiškiai pateikti informaciją. Žinoma, patariame nusistatyti ir tinkamą biudžetą“, – sako I. Juozapavičienė.

Kita klaida, kurią dažnai daro pradedantys elektroninių parduotuvių savininkai – suteikiama per mažai informacijos apie pirkimo procesą.

„Rekomenduojame peržiūrėti kliento „kelionę“ – nuo įėjimo į puslapį iki įsigijimo. Jau iš karto vartotojui turi būti aišku, kokia tai prekė, tam dažnai trūksta vaizdinės informacijos, išsamių tekstų. Turėtų būti aiškiai aprašyta, kaip vyksta atsiskaitymas, kokios yra pristatymo pasirinkimo galimybės. Pirkimo procesas turi būti kuo aiškesnis, patogesnis, atsisakyta nereikalingų žingsnių“, – pataria I. Juozapavičienė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)