Anot A. Verygos, praėjęs savaitgalis parodė, jog žmonės būriuojasi prekybos centruose, todėl svarstoma apie ribojimus.

„Šiandien visi išaiškinimai bus parengti, kaip parduotuvės turėtų organizuoti klientų aptarnavimą. Nurodytos sąlygos bus griežtesnės, nei kad buvo iki šiol. (...) Ką parodė praėjęs savaitgalis, dalis visuomenės neišgirdo nei prašymų, nei rekomendacijų ir būriuojasi pardavimo vietose prekybos centruose.

Bus parengti operacijų vadovo nurodymai ir išaiškinimai, kaip tiksliau reikėtų organizuoti pardavimą. Parduotuvės nebus uždaromos ar apribojama jų veikla. Pagrindiniai išaiškinimai bus susiję su tuo, kaip žmonių, kurie ateina apsipirkti, turi būti organizuojamas judėjimas: kaip jie bus įleidžiami, kokio atstumo laikomasi, kad žmonės nesibūriuotų ir kad būtų užkirstas kelias viruso plitimui“, – pirmadienį komentavo ministras.

„Norfa“: pritaikius apribojimus, dalis žmonių nepatektų į prekybos centrus

Kaip pastebi „Norfos“ atstovas Darius Ryliškis, pirkėjų lankomumas prekybos centruose – padidėjęs. Vertinant prekybos tinklo apyvartą, žmonių srautas esą yra išaugęs apie 15 proc.

„Tai yra žmonės, kurie anksčiau neateidavo, nes šiuo metu daug žmonių nedirba, kavinėse nevalgo pietų, vaikai nepietauja mokyklose, bet jie valgo namuose. Tai reiškia, kad maisto produktų jie turi nusipirkti. Todėl apyvarta yra padidėjusi“, – aiškina D. Ryliškis.

Anot jo, pirkėjų srautai vakarais išliko tokie patys kaip ir anksčiau, nes pagrindiniai srautai įprastai būdavo darbo dienomis po darbo.

„Šiuo metu, kadangi yra nedirbančių žmonių, apsipirkinėjama pirmoje dienos pusėje, tarp 11–12 val. Šiuo metu pirkėjų srautas – tikrai nemažas“, – atkreipia dėmesį pašnekovas.

„Norfos“ atstovas tikina, kad prekybos tinklas visuomet bandė kontroliuoti pirkėjų srautus. Kaip papildomą priemonę „Norfa“ nuo antradienio įveda vyresnio amžiaus žmonių apsipirkimo laiką nuo 7 iki 9 val.

Kalbėdamas apie pirkėjų skaičiaus ribojimą prekybos centruose D. Ryliškis tikina, kad „Norfa“ yra gavusi tokį pasiūlymą ir nurodymą viename rajone. Tinklo atstovai neva paskaičiavo, kas įvyktų, jei jo laikytųsi. Anot jo, pritaikius apribojimus, bent jau pradžioje atsirastų žmonių, kurie nepatektų į prekybos centrus, jau nekalbant apie eiles.

„Yra siūlymas, kad parduotuvėje būtų ne daugiau tam tikro skaičiaus žmonių. Paskaičiavome, kad ketvirtadalis mūsų pirkėjų liktų už borto, t. y. išvis negalėtų apsipirkti. Čia reikėtų priimti protingą sprendimą, kuris yra sudėtingas. Reikėtų atsižvelgti į parduotuvių plotą ir pan. Čia daug sudedamųjų“, – pažymi D. Ryliškis.

„Maxima“ iš dalies jau riboja klientų patekimą, mažina akcijų reklamas

Kaip pastebi „Maximos“ komunikacijos ir korporacinių reikalų departamento direktorė Ernesta Dapkienė, praėjusią savaitę, kai buvo paskelbtas karantinas, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, pirkėjų skaičius parduotuvėse sumažėjo trečdaliu (34 proc.), o pirkinių krepšelis išaugo 53 proc.

Anot jos, nuo pirmadienio iki ketvirtadienio daugiausia pirkėjų rinkdavosi apsipirkti 9–12 val., o penktadienį didžiausias srautas buvo 16–19 val. Tuo metu savaitgalį pirkėjų srautas vėl grįžo prie 9–12 val.

„Siūlymui reguliuoti klientų srautus pritariame ir laukiame konkrečių Sveikatos apsaugos ministerijos nurodymų. Šiuo metu stebėdami situaciją, jei parduotuvės vadovas ir saugos darbuotojai mato poreikį, remiantis Sveikatos apsaugos ministerijos (SAM) rekomendacija, esame davę leidimą reguliuoti į parduotuvę įleidžiamų pirkėjų srautus.

Ribojame ir savo asortimentų bei akcijų reklamas, kuriomis klientai būtų skatinami lankytis mūsų parduotuvėse. Laikomės visų SAM nurodymų, taip pat sulaukiame ir atskirų savivaldybių prašymų, kuriais vadovaujamės. Pavyzdžiui, šiuo metu laikinojoje Nidos parduotuvėje įleidžiame tik po penkis klientus, atsižvelgiant į plotą“, – komentuoja E. Dapkienė.

"Maxima" parduotuvė

Vis dėlto, anot jos, vis dar pastebima, kad ne visi klientai nori apsipirkdami laikytis didesnio atstumo, ko taip pat prašo SAM.

„Iš savo pusės atstumo parduotuvėse laikytis raginame per savo vidinį radiją, specialiai sužymėjome didesnius nei vieno metro atstumus prie kasų ir kitų prekių prekystalių. Tačiau šioje vietoje didžiausias pokytis įvyks augant pirkėjų sąmoningumui“, – atkreipia dėmesį „Maximos“ atstovė.

„Rimi Lietuva“: pirkėjai būriuotųsi prie prekybos centrų

„Rimi Lietuva“ komunikacijos vadovė Renata Keršienė pasakojo, kad palyginus praeitą karantino savaitę su 2019 m. ta pačia savaite, pirkėjų skaičius sumažėjo apie trečdalį, tačiau žymiai išaugo prekių krepšelis.

Kaip ir kitų prekybos tinklų atstovai ji tvirtino, kad pirkėjai rečiau lankosi parduotuvėse, bet apsiperka iškart ilgesniam laikotarpiui ir ne tik sau, bet, panašu, ir savo artimiesiems – vyresnio amžiaus tėvams, seneliams, kaimynams.

„Darbo dienomis srautai pasiskirsto tarp 10 ir 20 val., kiek daugiau žmonių pastebima per pietus ir po darbo valandų. Savaitgaliais daugiausia pirkėjų „Rimi“ prekybos centruose sulaukiame pirmoje dienos pusėje, po pietų srautai mažėja.

Vyresnio amžiaus žmones kviečiame apsipirkti pirmomis prekybos centrų darbo valandomis, o jaunesnius raginame būti supratingais ir teikti jiems pirmenybę laukiant eilėse. Vis tik tikslingai pirkėjų srautų nekontroliuojame“, – nurodė R. Keršienė.

Pasak jos, pirkėjų srautų reguliavimas keltų dar didesnę, šiuo metu tikrai nereikalingą įtampą.

„Be to, ribojant pirkėjų patekimą į parduotuves, jie būriuotųsi prie prekybos centrų, kur niekaip negalime daryti įtakos ir paraginti, kad jie laikytųsi saugaus, bent 1 metro, atstumo vienas nuo kito.

Tuo tarpu jau nuo rytojaus visose „Rimi“ prekybos centruose šį atstumą prie kasų, taip pat – sveriamos produkcijos skyriuose rodys žymenys ant grindų. Taip pat didesnį saugumą užtikrina „Rimi“ kasose įrengtos pirkėją ir kasininką skiriančios organinio stiklo sienelės, parduotuvių paviršių, taip pat – dažnas įrankių, pirkinių vežimėlių, krepšelių dezinfekavimas ir valymas. Švara ir higiena pagal kompetentingų institucijų rekomendacijas rūpinasi tiek parduotuvių personalas, tiek valymo paslaugas teikiantys partneriai“, – komentuoja ji.

Lidl“ ir „Iki“: srautai normalizavosi

„Lidl“ komunikacijos vadovas Valdas Lopeta pastebi, kad palyginus su laikotarpiu prieš pat karantiną, srautai šią savaitę jau normalizavosi. Jis taip pat pažymi, kad prekybos tinklas jau ne pirmą savaitę imasi vis naujų prevencinių priemonių.

„Pirkėjus ir toliau kviečiame planuoti savo pirkinius iš anksto, nesilankyti parduotuvėse be reikalo. Jau praėjusią savaitę sutrumpinome parduotuvių darbo laiką, o rytinėmis valandomis įdiegėme prioritetinio senjorų apsipirkimo galimybę.

Pirkėjams prie įėjimo pastatėme vežimėlių rankenų ir rankų dezinfekcines stoteles, prie kasų pažymėjome juostas, kurios padeda laikytis saugaus atstumo, dažniau dezinfekuojame paviršius ir kt.

Darbuotojams, be dezinfekcinio skysčio ir pirštinių, taip pat pristatėme apsauginių veido skydų, įrenginėjamos papildomos plastikinės sienelės. Toliau stipriname prevencines ir darbuotojų bei pirkėjų informavimo priemones, o jeigu visam prekybos sektoriui būtų numatytos papildomos rekomendacijos, be abejonės į jas atsižvelgtume“, – tikina V. Lopeta.

LIDL

Tuo tarpu prekybos tinklo „Iki“ atstovė Indrė Baltrušaitienė „Delfi“ komentuoja, kad prekybos tinklas praėjusios savaitės pabaigoje stebėjo mažesnį pirkėjų kiekį ir didėjančius jų perkamus krepšelius.

„Tai rodo, kad žmonės ima vis labiau girdėti viešai skleidžiamas rekomendacijas pirkti rečiau ir suplanuotai. Šiuo metu labai svarstome galimas pirkėjų ribojimo parduotuvėse priemones. Konkretūs veiksmai bus aiškūs jau greitai“, – sako I. Baltrušaitienė.

Pranešimu spaudai nurodoma, kad savaitgalį didžiojoje dalyje parduotuvių ant grindų atsirado lipdukai, žymintys rekomenduojamą saugų atstumą pirkėjams eilėse, taip pat pradėtos įrenginėti organinio stiklo pertvaros kasose.

„Darbuotojų ir pirkėjų saugumas yra svarbiausias mūsų prioritetas šiuo metu, tad nuolat vertiname, kokias papildomas priemones galime įgyvendinti, kad maksimaliai užtikrintume saugų apsipirkimą. Savaitgalį didžiojoje dalyje „Iki“ parduotuvių jau buvo suklijuoti lipdukai, rodantys saugų atstumą pirkėjams eilėse, visose parduotuvėse jie atsiras artimiausiomis dienomis. Taip pat kasose pradėtos montuoti organinio stiklo pertvaros, galinčios stabdyti viruso plitimą,“ – sako I. Baltrušaitienė.

Didžiosiose „Iki“ parduotuvėse, sulaukiančiose gausaus pirkėjų srauto, organinio stiklo pertvaros atsiras kas antroje kasoje, mažesnėse – kiekvienoje kasoje. Šios pertvaros apriboja fizinį kontaktą tarp pardavėjo ir pirkėjų, taip sumažinant galimybes plisti virusams. Pertvaros visose tinklo parduotuvėse bus įrengtos iki savaitės pabaigos.

Pirmadienį apie pirkėjų skaičiau ribojimą pasisakė ir Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovė Rūta Vainienė. Kaip teigiama pranešime žiniasklaidai, buvo du prekybos šuoliai, tačiau dabar pirkėjų srautai jau sumažėjo, todėl jų reguliuoti nebėra būtinybės.

„Nors prekybininkai yra įpratę aptarnauti didelius pirkėjų srautus, pavyzdžiui, per Kalėdas apsilanko dar daugiau žmonių, tačiau šį kartą teko užtikrinti ir saugų apsipirkimą bei patenkinti neplanuotai išaugusią paklausą. Tiek prekybininkai ir jų darbuotojai, tiek gyventojai mokėsi, kaip apsirūpinti svarbiausiais produktais, saugant save ir savo artimuosius.

Matome, kad ore tvyrojusi panikos nuotaika po truputį sklaidosi. Sąmoningas ir racionalus pirkėjų elgesys yra labai svarbus. Kai gyventojai nepuola visi vienu metu šluoti lentynų, lengviau ir taip didesniu nei įprastai pajėgumu dirbančiam prekybos centrų personalui – gali greičiau užpildyti tuštėjančias lentynas“, – pranešime cituojama R. Vainienė.

Anot jos, vertindami pirkėjų srautus karantino metu, prekybininkai pastebi, kad eilės prie kasų trumpėja, pirkėjų srautai normalizuojasi. Pasak Asociacijos vadovės, poreikio kaip nors papildomai reguliuoti srautus šiuo metu tikrai nėra, nes neva tai tik ir vėl sudrumstų nusistovėjusį pirkėjų srautą.

Maža to, R. Vainienė, jei būtų reguliuojamas pirkėjų srautas, įžvelgia ir riziką.

„Kadangi pirkėjų srautas sumažėjo, ketinimas kaip nors papildomai tai riboti gali duoti priešingą efektą. Tik tuomet pirkėjų eilės būriuotųsi lauke bet kokiomis oro sąlygomis. Be to – rastųsi dar vienas nereikalingas kontaktas su apsaugos darbuotojais“, – teigiama pranešime.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (169)