Įdarbins kelias dešimtis darbuotojų, kasdien kandidatų – pusšimtis

„Pigu.lt“ kviečia tuos, kurie dėl karantino prarado pajamas, laikinai prisijungti prie „Pigu“ komandos – dirbti tiek prekių atsiėmimo vietose, tiek sandėliuose. Karantino laikotarpiu „Pigu“ planuoja papildomai priimti kelias dešimtis darbuotojų. Vėliau, priklausomai nuo situacijos, jų esą gali prireikti ir daugiau.

„Suprantame, kad tikrai daug žmonių šiuo metu atsidūrė nepavydėtinoje situacijoje, nes, pavyzdžiui, dirbo su individualios veiklos liudijimu ir dabar neapibrėžtam laikui neteko visų pajamų. Nors paprastai išaugusiam poreikiui patenkinti pasitelkiame vidinius resursus, šįkart nutarėme elgtis kitaip ir suteikti galimybę žmonėms, kuriems jos tikrai reikia“, – pranešime žiniasklaidai sako Dainius Liulys, „Pigu“ generalinis direktorius.

„Pigu.lt“ komunikacijos vadovė Raimonda Strazdauskaitė „Delfi“ teigia, kad bendrovė samdo daugiau darbuotojų dėl kelių priežasčių.

„Pirmiausia auga susidomėjimas elektronine prekyba, todėl siekdami užtikrinti nenutrūkstamą prekių tiekimą ir saugų, kokybišką aptarnavimą rūpinamės papildomomis pajėgomis. Taip pat siekiame užtikrinti sklandų procesą, saugias darbo sąlygas koronaviruso prevencijos kontekste, tad darbui sandėlyje trimis tarpusavyje nesusikertančiomis pamainomis reikalingi papildomi darbuotojai“, – komentuoja ji.

Anot komunikacijos vadovės, šiuo metu žmonės itin domisi naujomis darbo galimybėmis. Paprastai įmonė papildomai darbuotojų samdo prieš Kalėdas, kai ypač išauga užsakymų kiekis.

„Kai kurie žmonės jau įpratę, kad metams baigiantis gali laikinai įsidarbinti, tačiau šiomis dienomis jaučiamas itin didelis susidomėjimas. Žmonės ne tik atsiliepia į skelbimus, bet ateina ir per pažįstamus, rekomendacijas, net rašo tiesiogiai, teiraujasi dėl galimybės papildomai užsidirbti. Kasdien į kiekvieną poziciją sulaukiame bent pusšimčio kandidatų“, – akcentuoja R. Strazdauskaitė.

Darbo ieško lėktuvų palydovai, mokytojai, masažuotojai

Pašnekovės teigimu, Vilniuje ir Kaune į prekių atsiėmimo centrų vadybininkų ir sandėlio darbuotojų darbo pozicijas daugiausia kandidatuoja aptarnavimo sričių darbuotojai: barmenai, padavėjai, vairuotojai, pardavėjai-konsultantai. Rečiau, bet pasitaiko ir kitų profesijų atstovų, tokių kaip plaukimo treneris, masažuotojas, biuro administratorius ar lopšelio-darželio auklėtoja.

„Pretenduojantys į vairuotojo darbo poziciją beveik visi kandidatai yra dirbę vairuotojais turizmo paslaugų įmonėse, kurios organizuodavo keliones po Europą, o šiuo metu yra sustabdžiusios veiklą“, – priduria „Pigu.lt“ komunikacijos vadovė.

Be to, nutolusiuose padaliniuose – Šiauliuose, Panevėžyje, Klaipėdoje – tarp kandidatų yra mokytojų, skrydžių palydovų, nemažai – grožio srities specialistų.

Anot R. Strazdauskaitės, naujai priimami žmonės dirbs tokiomis pačiomis sąlygomis kaip ir iki šiol dirbę įmonės darbuotojai. „Daugiausia atlyginimas mokamas pagal suminę darbo laiko apskaitą, tad natūralu, kad, padidėjus darbo krūviui, daliai darbuotojų išaugs ir kintama atlyginimo dalis“, – pažymi ji.

Raimonda Strazdauskaitė

Pašnekovė taip pat pasakoja, kad su naujai samdomais darbuotojais sudaromos terminuotos sutartys dviem arba trims mėnesiams. Jei reikės, sutartys esą bus pratęstos.

„Kadangi sandėlyje darbas daugiausia yra fizinis, kviečiame darbuotojus įsivertinti galimą apkrovą. Stengiamės prisitaikyti prie jų poreikių, pavyzdžiui, neturintiems automobilio siūlomas palankesnis pamainos laikas, kad būtų galimybė į darbą atvykti visuomeniniu transportu“, – atkreipia dėmesį „Pigu.lt“ atstovė.

Kurjerių skaičių padidins beveik trečdaliu

Siuntų įmonės „Omniva“ vadovas Simonas Bielskis „Delfi“ sako, kad bendrovė, reaguodama į išaugusią elektroninės prekybos apimtį Lietuvoje, planuoja priimti iki 40 papildomų darbuotojų. Anot jo, tiesiogiai su siuntomis dirbančių žmonių skaičius išaugs 20–30 proc.

„Taip pat reikalingi papildomi darbuotojai, kad bet kokios ligos atveju galėtume ir toliau teikti Lietuvos piliečiams reikiamas paslaugas“, – priduria S. Bielskis.

Kaip pastebi pašnekovas, po pirmos karantino dienos pirkimas iš el. parduotuvių augo 20–40 proc., ir pažymi, kad augimas ar kritimas priklauso nuo segmento, el. parduotuvės dydžio, patirties ir pan.

Anot „Omnivos“ vadovo, potencialūs darbuotojai domisi darbo galimybėmis aktyviau nei iki šiol. Taip pat jis pabrėžia, kad įmonė atvira visiems kandidatams, ypač iš tų sektorių, kurie šiuo metu susiduria su ekonominiais sunkumais.

Omniva paštomatas

„Besidominčių kandidatų profilis yra panašus, kaip ir anksčiau, tačiau tiesiogiai jų sulaukiame daugiau ir jaučiame didesnį kandidatų iniciatyvumą, kontaktuojant su mumis ir keliant klausimus“, – priduria S. Bielskis.

Siuntų įmonės vadovas atkreipia dėmesį, kad 2019 m. pabaigoje „Omniva“ išplėtė savo valdomą paštomatų tinklą dvigubai visoje Lietuvoje, tad natūralu, kad el. prekybos poreikis vis auga.

„Šiuo metu pasaulyje susidariusi situacija dar labiau parodė, kad prekybos ateitis yra el. prekyba. Dedame visas pastangas patenkinti visų klientų poreikį naudotis mūsų paštomatais ir sieksime, kad naujai įdarbinti papildomi darbuotojai taptų mūsų komandos nariais ilgam laikotarpiui, ne tik karantino metu. Kol kas sunku prognozuoti rytojų, bet planuojame juos išlaikyti ir toliau, jei šiuo metu pastebimas el. prekybos suaktyvėjimas tęsis“, – sako S. Bielskis.

Samdo ir naktinėms pamainoms

Anksčiau apie papildomų darbuotojų samdymą ir naktinės pamainos įvedimą pranešė ir elektroninė maisto ir kasdienių prekių parduotuvė „Barbora“.

„Nuo pirmadienio priimame papildomų žmonių, kurie padės surinkti daugiau užsakymų ir juos išvežioti. Taip pat pasirūpinome papildomomis transporto priemonėmis, ketiname įvesti naktinę pamainą. Visos šios priemonės padės mums surinkti daugiau užsakymų ir pristatyti prekių didesniam pirkėjų skaičiui, maksimaliai išlaikant paslaugos kokybę.

Kartu suteikiame galimybę užsidirbti žmonėms, kurie šiuo sudėtingu laikotarpiu liko be darbo“, – pranešime žiniasklaidai pokyčius pristatė „Barboros“ vadovas Andrius Mikalauskas ir pridūrė, kad pastaruoju metu interneto parduotuvė sulaukia užsakymų 3–4 dienoms į priekį.

Prekybos tinklo „Iki“ komunikacijos vadovė Indrė Baltrušaitienė „Delfi“ komentuoja, kad pastarosiomis dienomis darbuotojai jaučia padidėjusį darbo krūvį dėl gerokai išaugusių pirkėjų srautų.

„Siekdami palengvinti krūvius laikinai sutrumpinome parduotuvių darbo laiką, taip pat ieškome papildomų rankų. Ieškome įvairių sprendimų, kaip galėtume rasti pagalbos tiek dirbant parduotuvėse, tiek sandėliuose. Taip pat kalbamės ir su kitomis organizacijomis, įmonėmis dėl galimybių laikinai įdarbinti jų darbuotojus“, – komentuoja „Iki“ atstovė.

Svarsto galimybę darbuotojams persiorientuoti ir laikinai dirbti prekybos tinkluose

Antradienį Viešbučių ir restoranų asociacijos vadovė Evalda Šiškauskienė laidoje „Delfi 11“ pasakojo, kad Vyriausybei, įvairioms ministerijoms ir asociacijos nariams buvo išsiųstas siūlymas, jog šiuo metu darbo neturintys žmonės galėtų būti įdarbinti prekybos tinkluose.

„Užmezgėme kontaktus su „Rimi“ ir „Iki“ prekybos tinklais, jiems dabar labai trūksta darbuotojų. Tik norime susiderinti veiksmus su Vyriausybe, kad išliktų visos garantinės sąlygos ir kad būtų aišku, kaip šitai padaryti, – ar tai galėtų būti papildomas darbas, ar darbuotojų nuoma“, – kalbėjo E. Šiškauskienė.

Parduotuvė

Pasak jos, toks sprendimas būtų palankus abiem pusėms, mat prekybos tinklams, stingantiems darbuotojų, reikalingi žmonės, turintys sveikatos pažymas, suteikiančias teisę dirbti su maistu. E. Šiškauskienė akcentavo, kad tokie darbuotojų mainai nebūtų nuolatiniai, – tik tam laikotarpiui, kol restoranai negali dirbti ir išlaikyti savo personalo, kuris, pasak jos, šiuo metu masiškai varsto Užimtumo tarnybos duris.

Ji pridūrė, kad persiorientuoti ir imtis maisto pristatymo į namus pavyko tik tiems, kurie ir iki karantino teikė tokią paslaugą. Likusiems asmenims tą padaryti sudėtinga, mat stinga žinių ir resursų.

Įmonės ieško ir specialistų

Karantino laikotarpiu stinga darbuotojų ne tik prekybininkams ir kurjerių įmonėms. Padidėjusias darbo apimtis jaučia ir didelės Lietuvos įmonės, jos šiuo metu aktyviai ieško specialistų.

Kaip pasakoja „Baltic Amadeus“ personalo ir rinkodaros vadovas Darius Dužinskas, įmonė dirba su klientais, kurie vysto elektroninės komercijos, logistikos ar finansines paslaugas. Anot jo, visi jie aktyviai realizuoja verslo skaitmeninimo ir nuotolinio aptarnavimo sprendimus, kurių vystymas ir operatyvus naudojamų įrankių tobulinimas pastarosiomis dienomis yra kertinė kiekvieno verslo stabilumo ašis.

„Mes, kaip jų technologinis partneris, maksimaliai prisidedame prie kylančių iššūkių sprendimų, padedame skaitmeninimo, elektroninės komercijos vystymo, sistemų integravimo, diegimo, palaikymo ir panašiose srityse. Darbo apimtis išlaikome stabilias, todėl IT darbuotojų poreikis kol kas išlieka. Sakau kol kas, nes niekas negali pasakyti, kokia situacija rinkoje bus po kelių savaičių“, – teigia D. Dužinskas.

„Baltic Amadeus“ šiuo metu turi daugiau kaip 20 atvirų pozicijų Vilniuje ir Kaune, o pagrindinės pareigos – skirtingų technologijų programuotojai, architektai, testuotojai, techniniai komandų vadovai ir kt.

Darbo pokalbius ir naujokų integraciją vykdo nuotoliniu būdu

Kaip pažymi D. Dužinskas, darbo rinkoje pokalbiai ir bendravimas vyksta toliau, tik šiuo metu – elektroninėje erdvėje. Tai reiškia, kad tiek pirmieji pokalbiai su atrankų komandos žmonėmis, tiek ir tolimesni su projektų ar komandų vadovais vyksta tik nuotoliniu būdu.

„Mes, kaip organizacija, tam buvome visiškai pasirengę. Turime visus įrankius, leidžiančius skaitmeninti ne tik atrankos procesus, bet ir įdarbinimo bei darbo įgyvendinimo etapus. Žinoma, žmogiškasis kontaktas ir gyvo bendravimo galimybė yra neįkainojama, tačiau kandidatai neabejodami sutinka kalbėtis bei dalyvauja atrankose ir elektroniniu būdu“, – pasakoja pašnekovas.

D. Dužinskas kol kas negali teigti, kad darbo rinka apsnūdo, bent jau IT sektoriuje. Tačiau jis atkreipia dėmesį, kad sutikę kalbėtis kandidatai nurodo, jog jų darbo pradžia galėtų būti po karantino, grįžus normaliam verslo procesui.

„Tokį norą tikrai suprantame ir vertiname teigiamai. Tiesa, turime du atvejus ir du žmones, kurie savo darbą pas mus pradeda kitą savaitę. Tai reiškia, kad jų darbo pradžia, supažindinimas su komanda, projektu ir visa organizacija, taip pat visas naujoko integravimo procesas vyks tik nuotoliniu būdu. Kaip jau minėjau, įrankius ir visas galimybes tam turime, tik reikės prisitaikyti prie šios naujos realybės ir kitokių metodų“, – sako jis.

Darius Dužinskas, „Baltic Amadeus“ personalo ir rinkodaros vadovas

Pokyčiai gali paliesti visus darbuotojus

„Baltic Amadeus“ atstovas akcentuoja, kad naujų darbuotojų sutartys nėra terminuotos, t. y. jie priimami nuolatiniam darbui. Jis priduria, kad visgi šiame versle, kaip ir bet kuriame kitame, negali būti tikras dėl ateities ir dėl to, kas laukia ne tik po dviejų savaičių, bet ir žiūrint į ilgesnę perspektyvą.

„Kritiniu atveju, stojant visai ekonomikai ir kartu mažėjant verslo apimtims, vienokių ar kitokių pokyčių gali būti ir mūsų komandos sudėtyje. Tačiau tada jie paliestų visus darbuotojus, nepriklausomai nuo to, kuriuo metu šie prisijungė prie mūsų“, – komentuoja įmonės personalo ir rinkodaros vadovas ir priduria, kad darbuotojų atlygis išlieka stabilus, iki kol lieka stabilus verslas.

Kaip įmonės rūpinasi darbuotojų saugumu

Anot „Baltic Amadeus“ personalo ir rinkodaros vadovo D. Dužinsko, įmonė visada turėjo ir rėmėsi mobilaus darbo politika, pagal kurią dalis žmonių dirbo ne tik iš biurų, bet ir iš nutolusių vietų, net kitų šalių.

„Prasidėjus pandemijai biuruose turėjome paruošę medicininių kaukių, dezinfekcinio skysčio, termometrų, nuolat dezinfekavome visus paviršius. Nebepriėmėme užsienio svečių, patys nevykome į komandiruotes, o iš atostogų grįžę darbuotojai privalėjo izoliuotis.

Jau nuo praėjusio penktadienio visi įmonės darbuotojai, daugiau kaip 200, dirba iš namų. Nuo to laiko nė į vieną iš mūsų biurų patekti nebegalima. Reikalinga kompiuterinė įranga darbuotojams buvo perduota be fizinio kontakto. Visą komunikaciją taip pat perkėlėme į skaitmeninę erdvę, o joje didžiulį dėmesį skiriame apsaugos, sveikatos, savisaugos ir sąmoningumo temoms“, – akcentuoja D. Dužinskas.

„Omnivos“ vadovas aiškina, kad visi įmonės administracijos darbuotojai dirba nuotoliniu būdu mažiausiai iki kovo pabaigos. Jei reikės ir oficialios institucijos reikalaus, terminas bus pratęstas. Maža to, visi susitikimai esą perkeliami į virtualią erdvę, o komandiruotės atšauktos.

„Didelį dėmesį skiriame darbuotojų asmeninei ir darbo priemonių higienai, tam suteikiame visas reikalingas priemones. Kasdien dezinfekciniu skysčiu valomi ne tik paštomatų ekranai, bet ir visi pagrindinio modulio paviršiai, kurie yra liečiami naudojantis paštomatu.

Dezinfekuojami kurjerių skaitytuvai, automobilių salonų paviršiai. Pakeista patalpų valymo tvarka: daugiau dėmesio skiriama paviršiams dezinfekuoti, o Vilniaus ir Kauno terminalus valymo įmonė dezinfekuoja kasdien“, – saugumo priemones vardija S. Bielskis.

Be to, „Omniva“ tikina mažinanti kurjerių socialinių kontaktų galimybę – atsisako privatiems klientams teikti kurjerinio pristatymo į namus paslaugą.

„Ruošiamės įvairiems scenarijams, dėliojame planus, kaip turėtume laikinai perorganizuoti mūsų veiklą, dėl karantino uždarius vieną iš terminalų, kartu stengiamės užtikrinti, kad tai neatsilieptų kitiems darbuotojams bei teikiamų paslaugų kokybei“, – savo planus komentuoja siuntų įmonės vadovas.

Anot „Pigu“ atstovų, jau praėjusią savaitę įmonė ėmėsi saugumo priemonių įmonės viduje: biuro darbuotojai dirba iš namų nuotoliniu režimu, o darbas sandėlyje organizuojamas atskiromis, viena su kita kontakto neturinčiomis pamainomis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (174)