Turi primokėti

Raminta pasakojo, kad prieš kurį laiką ji ir dar 4 asmenys iš kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ buvo įsigiję kelionę į Turkiją. Ten, kaip sakė, jie planavo išskristi balandžio 14 dieną ir ilsėtis 9 dienas.

Visgi, jos teigimu, iki kelionės likus tada dar daugiau nei mėnesiui paaiškėjo, kad dėl koronaviruso grėsmės didieji Lietuvos kelionių organizatoriai stabdo savo keliones, o jas suplanavusiems teks pasirinkti kitą patogią atostogų datą, tiesa, tačiau, kaip pastebėjo skaitytoja, ne už ačiū.

„Tez Tour“ pasiūlė kelionę perkelti į balandžio 15 dieną, tačiau tai datai kelionės kaina yra 30 Eur didesnė nei mes užsisakėme prieš tai, (anksčiau – 560 Eur, perkėlus – 590 Eur), o jei data būtų dar labiau keliama link vasaros – kainos kyla dar labiau“, – aiškino skaitytoja ir tikino kelionę išvis pirkusi dėl patrauklios kainos, todėl jos perkėlimo data su privaloma priemoka jai neatrodo tinkamas sprendimas.

„Jie pasakė, kad mums nutraukus sutartį pinigai grąžinami nebus, tačiau esant tokiai neaiškiai situacijai visoje Europoje ir pasaulyje, planuoti atostogų tikrai nebenorime, tiesiog norime atgauti sumokėtus pinigus už atšauktą kelionę“, – kalbėjo ji ir teigė nesuprantanti, kaip kelionių organizatorius gali savo klientą primygtinai prašyti rinktis kitą datą dar primokant, kai šiandien situacija pasaulyje yra neprognozuojama.

Moters teigimu, kelionės įsigijimo sutartyje nurodoma, kad turistas turi teisę susigrąžinti visas sumokėtas sumas, jeigu kelionę nori atšaukti dėl to, kad kelionių organizatorius iš esmės keičia bet kokius esminės kelionės elementus, tarkime, tokius kaip datą.

Situacija vertinama

Redakcija susisiekė su „Tez Tour“ viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadove Inga Aukštuolyte, kuri sutiko paaiškinti situaciją ir tikino, kad šiuo metu tiek turistai, tiek kelionių organizatoriai susiduria su aibe koronaviruso sukeltų teisinių, ekonominių klausimų bei kitokių problemų.

Ji patvirtino, kad atšaukti kelionę buvo nuspręsta reaguojant į Valstybės lygio ekstremaliosios situacijos valstybės operacijų vadovo sprendimą rekomenduoti visiems Lietuvos Respublikos piliečiams nutraukti ir atidėti visas keliones iki balandžio 14 dienos, todėl taip pasielgė ir pats „Tez Tour“.

„Tokiu būdu, nurodytų veiksmų imtasi dėl valstybės institucijų sprendimų, bet ne dėl kelionių organizatoriaus valios.

Esant tokiai situacijai, nurodytas kelionės datos keitimas negali būti vertinamas kaip sutarties sąlygų keitimas kelionių organizatoriaus iniciatyva. Todėl turistams siūlomos jiems palankios alternatyvos. Klientams suteikiamos lanksčios sąlygos kelionių planus nukelti vėlesniam laikui, kai virusas bus įveiktas ir keliauti bus vėl saugu“, – aiškino ji ir pridūrė, kad šiuo metu tiek verslas, tiek tiek valstybės institucijos analizuoja ir vertina ar nurodyto pobūdžio situacija gali suponuoti operatyvų visos kelionės kainos grąžinimą.

„Bet kokiu atveju norime pažymėti, kad nuoširdžiai dėkojame mūsų turistams už jų solidarumą ir supratimą“, – buvo teigiama įmonės atstovės.