Paveikė pardavimus

Kelionių organizatoriaus „Novaturas“ komunikacijos projektų vadovė Dovilė Zapkutė „Delfi“ pasakojo, kad Lietuvos gyventojai dėl savo kelionių šiandien išties nerimauja, tačiau kompanija pastebi, kad bendraujant su savo užsienio partneriais nerimas kitose šalyse yra minimalus arba jo išvis nėra.

„Taip pat jaučiame, kad pastaruoju metu viešoje erdvėje daugėja medicinos ekspertų ir patarimų, kaip šiandien keliauti saugiai, rūpintis higiena, o ne atsisakyti tokių planų išvis. Žmonės pradeda atskirti, kur šalyse yra viruso židiniai, o kur pavieniai užsikrėtimai“, – sakė ji.

Specialistė taip pat neslėpė, kad nerimas dėl viruso paveikė ir pardavimus, vasario ir kovo pradžioje buvo stebimas bendras mažesnis susidomėjimas kelionėmis, taip pat kelionių organizatorius atšaukė savo slidinėjimo keliones į Šiaurės Italiją.

Nors pastaruoju metu pardavimai ir buvo mažesni, anot jos, dalis keliaujančių po truputį grįžta prie savo kelionių planų. Tam, kaip tikino, įtakos turi nuosaikesnės reakcijos dėl koronaviruso užsienyje.

Kalbėdama apie balandžio mėnesį vyksiančias mokinių atostogas ir tradiciškai didelį jų populiarumą, ji sakė, kad vietų tokioms kelionėms į Hurgadą ar Šarm aš Šeichą šiandien dar yra, o štai pokyčių planuojant vasaros sezono atostogas kompanija kol kas nepastebėjusi.

„Su kelionių organizatoriumi keliaujantys žmonės žino, kad, priešingai nei keliaudami savarankiškai, jie nebus palikti be rūpesčio. Jei situacija bet kur kryptyse keistųsi ir Užsienio reikalų ministerija keistų savo rekomendacijas, mes nedelsdami reaguotume – kelionių organizatoriai už keliautojus neša visą atsakomybę“, – kalbėjo D. Zapkutė.

Tiesa, kaip koronavirusas paveiks kelialapių kainas ji tikino, kad kol kas pasakyti sudėtinga.

„Kol kas sunku pasakyti, kaip situacija paveiks turizmą, nes ji kinta. Kainoms, veikiausiai, poveikio nebus – kelionių kainodara sudėtinga, ją lemia daug veiksnių, tai viešbučių kainos, kuro kainos, valiutų kursų svyravimai“, – teigė „Novaturas“ atstovė.

Padaugėjo skambinančių

Kad šiuo metu bendras informacinis fonas nėra palankus turizmo verslui, tikino ir kelionių organizatoriaus „TUI Baltics“ marketingo projektų vadovė Simona Belaglovaitė. Jos teigimu, savaime suprantama, kad visuomenė gaudama tokią gausą žinių apie viruso plitimą paprasčiausiai nerimauja.

Ji pasakojo, kad šiuo metu kelionių organizatorius pastebi išaugusį skambinančiųjų klientų skaičių – teiraujamasi, ar saugu vykti į vieną ar kitą šalį, klausiama patarimo, ar šiuo metu yra palankus metas rinktis atostogas.

Paklausus, kaip nerimas dėl koronaviruso atsispindi kelialapių pardavimuose, buvo teigiama, kad šio kelionių organizatoriaus situacija kiek palankesnė nei kitų mūsų šalyje veikiančių kelionių organizatorių, mat savo klientams „TUI Baltics“ nesiūlo krypčių, kuriose fiksuojami dideli viruso židiniai.

S. Belaglovaitė tikino nenorinti imtis prognozuoti ir kas turizmo sektoriaus laukia artimiausiu metu. Jos manymu, neįmanoma nuspėti, kaip sparčiai ir kur toliau plėsis viruso židiniai, o kol kas didžiausius nuostolius, anot jos, patiria dviejų šalių turizmo rinkos – Kinijos bei Italijos.

„Kalbant apie kainodarą, svarbu akcentuoti, kad galutinei produkto kainai kelionių organizatorius neturi ženklios įtakos. Kelionės kaštus sudaro daug dedamųjų: skrydžiai lėktuvu, pervežimai iš oro uostų į viešbučius ir atgal, gyvenimas viešbučiuose, maitinimas, ekskursijos ir papildomos pramogos“, – kalbėjo ji.

Turės neigiamų pasekmių

Tez Tour“ Lietuvoje Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė taip pat sutiko, kad šiandien esanti situacija dėl koronaviruso tikrai nėra palanki turizmo sektoriui bei turės neigiamų pasekmių.

„Pastebime kiek sumažėjusį susidomėjimą naujomis kelionėmis.

Manome, kad tai natūrali reakcija, vertinant visą situaciją bei neigiamą informacinį foną. Keliautojai stebi situaciją, ją vertina. Aišku, išlieka dalis tokių keliautojų, kurie nesibaimindami ir toliau planuoja savo atostogas bei įsigyja vasaros sezono keliones.

Šiuo momentu negalime įvertinti ženklaus pardavimų skirtumo, lyginant su pernai metais, bet, kaip minėjau, susidomėjimas naujomis kelionėmis yra kiek sumažėjęs. Panašu, kad situacija rimsta, tad tikimės, kad artimiausiu metu viskas atsistos į savo vėžes“, – svarstė ji bei pridūrė, kad ženklaus kainų pokyčių „Tez Tour“ artimiausiu metu neprognozuoja.

Kaip vieni perkamiausių kelialapių, anot jos, šiandien vis dar išlieka Turkija, Egiptas, Graikija, Ispanija, Bulgarija. Šiuo metu, kelionių organizatoriaus teigimu, jau yra parduota daugiau nei 80 proc. pavasarį suplanuotų krypčių bei daugiau kaip 60 proc. vasaros krypčių.

Pardavimų mažėjo 20 proc.

Nacionalinės turizmo verslo asociacijos prezidentė Žydrė Gavelienė „Delfi“ komentavo, kad šiuo metu situacija dėl kelionių jau pradeda taisytis, tačiau iki šiol buvo stebėtas apie 20 proc. pardavimų nuosmukis.

Žydrė Gavelienė

„Žmonės tampa atsparesni panikademijai, supranta, kad keli ar keliolika įvežtinių atvejų nėra tas pats kaip šimtai ar tūkstančiai atvejų keliose šalyse“, – komentavo specialistė.

Anot jos, kelionių rinka prie situacijos taip pat prisitaiko ir gyventojams siūlo vis lankstesnes sąlygas, tarkime, galimybę keisti kelionės datą arba ją atidėti nepatiriant papildomų kaštų.

„Taip pat pastebime išaugusią skrydžio draudimo paklausą, kad žmones renkasi lankstesnes atšaukimo sąlygas siūlančias apgyvendinimo įstaigas“, – sakė ji.

Ž. Gavelienė tikino, kad į protrūkio regionus – Kiniją, Šiaurės Italiją bei Pietų Korėją artimiausią mėnesį planuotos kelionės yra atidėtos ir šiuo metu pardavimai minėtomis kryptimis yra minimalūs.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (121)