Automobilių stovėjimo aikšteles Santariškių medicinos miestelyje valdo specialiai tam įsteigta įmonė „Santaros parkavimo paslaugos“. Jos akcininkas „Latuna“ ir Sveikatos apsaugos ministerija 2017 metais pasirašė koncesijos sutartį – numatyta įrengti 2250 naujų stovėjimo vietų ir atnaujinti 500 esamų vietų.

Kaip „Delfi“ informavo Santaros klinikų aptarnavimo tarnybos vyriausioji specialistė Rasa Grigošaitienė, visos koncesijos sutartyje numatytos aikštelės jau veikia. Tačiau ligoninės kaimynystėje gyvenantis vyras teigė, kad parkavimo situacija nepagerėjo.

Anksčiau skelbta, kad automobilių stovėjimo vietų trūkumas Santariškių medicinos miestelyje – gerai žinoma problema.

„Skaičiuojama, kad per dieną, nepaisydami draudžiamųjų kelio ženklų, automobilius neleistinose vietose palieka nuo 300 iki 400 vairuotojų, per mėnesį – apie 10 tūkst. Neatsakingas vairuotojų elgesys sukelia problemų tarnybiniam medikų transportui – tampa sunku ar net neįmanoma pasiekti gydymo įstaigų, susidaro kamščiai, kyla avarinių situacijų“, – rašoma 2019 metais platintame pranešime.

„Delfi“ pašnekovas teigė, kad ligoninėje besigydantys asmenys savo transporto priemones prie jo namų palieka iki šiol.

„Nes taip daug paprasčiau, – svarstė jis. – Yra net neformali stovėjimo aikštelė ant žvyro. Automobiliai stovi po kelias savaites. Taip, gal ir nejautru tuo skųstis, nes čia senukai ir sunkūs ligoniai atvažiuoja, gal jie tiesiog nemoka naudotis parkavimo paslaugomis, gal net ne pinigai yra pagrindinė problema.“

Kaip nurodoma tinklapyje santarosparkavimas.lt, nuo 7 iki 20 val. reikia mokėti 0,70 euro už 1 val., o nuo 20 iki 7 val. už 1 val. mokama 0,20 euro. Vienos paros kaina yra 6,80 euro.

Kainos indeksuojamos

Sutartis tarp viešąjį konkursą laimėjusios „Latunos“ ir Sveikatos apsaugos ministerijos pasirašyta 25 metams. Kaip nurodė ministerijos valstybės turto valdymo skyriaus patarėja Neringa Gerasimavičienė, numatyta, kad ateityje stovėjimo kainos bus indeksuojamos.

„Automobilių stovėjimo kainas tvirtina ministerija“, – sakė ji.

Pašnekovė nurodė, kad šiuo metu koncesijos sutartis dar nėra paskelbta viešai, tai bus padaryta artimiausiu metu, atskyrus konfidencialią sutarties informaciją.

„Santaros parkavimo paslaugos“ kitokią parkavimo tvarką numato ligoninės darbuotojams, sunkiems ligoniams ir neįgaliesiems.

Paaiškinama, kad savo įstaigos atsakingo asmens patvirtinimą gavę darbuotojai gali sudaryti stovėjimo sutartį.

Savo ruožtu abonementą gauti norintys sunkūs ligoniai turi užpildyti tinklalapyje santarosparkavimas.lt esančią formą ir prisegti dokumentą, kuriame nurodytas ligos kodas pagal tarptautinę ligų klasifikaciją.

Šiuo metu Lietuvoje sunkiomis laikomos tokios ligos kaip Žmogaus imunodeficito viruso (ŽIV) liga, išsėtinė (dauginė) sklerozė, aklumas, sunkios formos Alzheimerio liga, piktybinis navikas ir kitos (iš viso 35).

Per mėnesį yra išduodama iki 150 savaitinių ir mėnesinių abonementų. Savaitinio abonemento kaina – 6,80 euro, mėnesinio – 20 eurų.

Galiausiai prie Santaros klinikų neįgaliųjų transportui yra išskirtos stovėjimo vietos, pažymėtos atitinkamais kelio ženklais. Jos yra nemokamos.

Geriau, nei buvo

Įmonės „Santaros parkavimo paslaugos“ direktorius Marius Blagnys sakė, kad esminiai koncesijos sutarties įsipareigojimai, užtikrinantys Santariškių medicinos įstaigų miestelio pacientų, lankytojų ir jame dirbančių žmonių parkavimo poreikius, yra įvykdyti.

„Šiuo metu baigiame gludinti infrastruktūros ir mažosios architektūros detales“, – sakė jis.

Iš viso pagal sutartį pastatytos trys daugiaaukštės aikštelės – prie Nacionalinio vėžio instituto, prie Vilniaus universiteto ligoninės (VUL) Vaikų ligoninės ir prie neseniai atidaryto VUL Infekcinių ligų centro.

M. Blagnys dar pasakojo, kad teritorijoje dirba beveik 5,4 tūkst. darbuotojų, į klinikas atvažiuoja žmonių iš visos Lietuvos.

„Dėl automobilių parkavimo pažeidimų užsikimšdavo pagrindinė Santariškių ir aplinkinės gatvės. Kelio ženklų nepaisantys vairuotojai trikdydavo medicinos darbuotojų ir viešojo transporto darbą, kentėjo vietos gyventojai. Šiuo metu situacija yra kardinaliai pasikeitusi į gerąją pusę“, – tvirtino jis.

Pašnekovas dar paaiškino, kad sukurtas parkavimo aikštelių žiedas užtikrins Santariškių medicinos miestelio įstaigų pacientų, lankytojų ir darbuotojų patogumą, parkavimo poreikius ir atvykstančiųjų srautų pasiskirstymą.

„Tvarkant aikšteles taip pat buvo atnaujinta danga ir aikštelių apšvietimas, padidintas neįgaliųjų vietų skaičius, sukurtos vietos dviračiams, motociklams ir elektromobiliams su jiems skirtomis įkrovos stotelėmis.

Sutartis taip pat numatė bendros parkavimo sistemos įdiegimą Santariškių medicinos įstaigų miestelyje ir sklandžios veiklos užtikrinimą. Visa tai yra įgyvendinta. Koncesijos sutarties laikotarpiu „Santaros parkavimo paslaugos“ teiks šios parkavimo infrastruktūros priežiūros, valdymo bei administravimo paslaugas“, – dėstė M. Blagnys.

Anksčiau skelbta, kad į projektą planuojama investuoti apie 16 mln. eurų.

Kad situacija šiandien yra daug geresnė, sutiko ir Santaros klinikų atstovė R. Grigošaitienė.

„Prieš kelerius metus matydavome tūkstančiais per mėnesį skaičiuojamų eismo taisyklių (parkavimas neleistinose vietose) pažeidėjų, šiandien jų sumažėję iki minimumo. Tai akivaizdžiausia žvelgiant į pagrindinę Santariškių gatvę, kurioje anksčiau netrūko chaoso. Dabar medikų, visuomeninis ir nuosavas transportas juda daug sklandžiau“, – sakė ji.

R. Grigošaitienė dar sakė, kad klinikų pacientų ir lankytojų nusiskundimai šiuo metu yra itin reti.

„Natūralu, kad žmonėms reikia prisitaikyti prie pasikeitusios tvarkos. Santaros medicinos įstaigų darbuotojai pokyčius vertina labai teigiamai – jiems buvo skirta dalis atnaujintų ir naujų parkavimo vietų. Anksčiau būdavo, kad dėl negalinčių išvažiuoti greitosios pagalbos ar Kraujo centro automobilių netgi tekdavo kviesti policiją, dabar to nepasitaiko“, – sakė ji.

Pašnekovė taip pat sakė, kad už parkavimą mokėti nenorinčių vairuotojų mažėja.

„Tokių vairuotojų vis mažiau ir mažiau. Be abejo, kad jie sukelia problemų gyventojams, nes kartais užstatomi įvažiavimai į privačių namų kiemus, nepaisoma kelio ženklų. Džiaugiamės, kad vairuotojai tampa vis sąmoningesni ir įvertina parkavimo Santariškėse patogumą“, – sakė R. Grigošaitienė.

Juridinių asmenų registro duomenimis, Santaros klinikų parkavimą prižiūrinčios įmonės „Latuna“ akcininkė yra kita įmonė „Unipark“.

„Unipark“ akcininkė – „Parkdema“, kurią valdo „Lords LB Asset Management“ fondas „Energy and Infrastructure SME Fund“ ir „Modus grupė“.

„Modus grupė“ priklauso Nyderlanduose registruotai „MG NL holding B. V.“.

Nyderlandų registro duomenimis, vienintelis šios įmonės akcininkas – Kęstutis Martinkėnas, „Delfi“ tyrimo „Lietuvos turtingiausieji“ duomenimis, valdantis 125 mln. eurų.

VUL Santaros klinikos yra viena didžiausių Lietuvos ligoninių, teikiančių aukščiausio lygio specializuotas asmens sveikatos priežiūros paslaugas bei vykdančių nuolatinį pedagoginį bei mokslinį tiriamąjį darbą.

Skaičiuojama, kad ligoninėje per metus vidutiniškai gydoma apie 1 mln. ambulatorinių ir apie 100 tūkst. stacionarinių pacientų, atliekama apie 2 mln. tyrimų ir daugiau nei 50 tūkst. įvairių sudėtingų operacijų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (608)