„Mes matome gana drastišką padangų įvežimą per pastaruosius metus, 2017 metais tai sudarė apie 8 tūkst. tonų atliekų, o 2018 metais įvežta beveik dvigubai daugiau. Iš jų 2017 metais sutvarkyta Lietuvoje apie 93 proc., o likusi dalis išvežta sutvarkyti kitur. 2018 metais sutvarkyta apie 72 proc.“, – konferencijoje Seime pirmadienį sakė A. Bagočiutė.

Tiesa, ji teigė, kad pats savaime atliekų importas nėra blogybė.

„Net žiedinės ekonomikos paketas sako, kad šalys narės turi bendradarbiauti efektyviai išnaudojant turimus perdirbimo pajėgumus. Jei tokie pajėgumai sudaryti kažkurioje iš šalių narių, tai padangų atliekų tvarkyme nėra draudimo jas įvežti“, – kalbėjo specialistė.

Pasak A. Bagočiutės, aplinkos apsaugos pareigūnams kyla klausimų, kaip objektyviai identifikuoti laikomus atliekų kiekius.

„Matome, kad reikia peržiūrėti keletą teisės aktų, nustatant detalesnius reikalavimus ir pateikiant rekomendacijų dėl šių reikalavimų įgyvendinimo“, – sakė A. Bagočiutė.

Ji taip pat įvardijo, kad šiuo metu derinama studija, kurios tikslas – įvertinti padangų atliekų panaudojimo galimybes bei parengti pasiūlymus dėl padangų atliekų surinkimo ir panaudojimo skatinimo.

ELTA primena, kad Alytuje esančioje padangų perdirbimo įmonėje „Ekologistika“ spalio 16-25 dienomis vyko gaisras.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)