Savivaldybė prašo dar kantrybės, mat keliams asfaltuoti skirtų pinigų puodas pustuštis, o patenkinti visų panevėžiečių prašymus prireiktų ne vienerių metų ar net dešimtmečių. Maža to, prieš beveik dvejus metus pasikeitė ir pati gatvių atrankos tvarka, todėl takus į Savivaldybę dėl asfalto numynę gyventojai vėl turi į ją iš naujo kreiptis.

Kaip pasakojo V. Alanto gatvėje gyvenantis panevėžietis Giedrius Jutelis, pirmą kartą gyventojai parašus surinko ir įteikė juos Savivaldybei dar 2016-ųjų pavasarį. Vėliau į Savivaldybę jie kreipėsi dar po metų. Tąkart sulaukė patvirtinimo, kad jų prašymas užregistruotas ir įtrauktas į bendrą laukiančiųjų eilę.

„Praėjo beveik ketveri metai, bet nieko nevyksta. Kiek teko girdėti, ši eilė net nejuda. Žmonės pavargo laukti“, – teigė G. Jutelis.

Naujoji V. Alanto gatvė išasfaltuota, tačiau nedidelė jos atkarpa, vedanti prie gyvenamųjų namų, taip ir liko nesutvarkyta. Čia gyvena ar dar tik kuriasi apie penkiolika šeimų. Žmonės sutinka iki pusės kelio asfaltavimo sumos pridėti patys, tačiau net ir tai nepaspartina darbų.

„Gal taip siekiama, kad gyventojai nusispjautų ir gatvę asfaltuoti imtųsi patys. Bet juk keliai ne žmonių, o valstybės“, – piktinosi G. Jutelis.

Gyvenimas dulkėse

Panevėžiečio teigimu, pirmieji gyventojai V. Alanto gatvės pradžioje pradėjo kurtis prieš penkiolika metų. O per pastaruosius penkerius metus apstatyti beveik visi sklypai. Padaugėjus gyventojų, išryškėjo ir problemos. Ypač sudėtinga vasarą, kai nuo kelio kylančios dulkės nusėda ant namų ir kiemų.

„Kai gyventojų buvo mažiau, ir judėjimo tokio nebuvo. Tikrai yra skirtumas, kai keliu pravažiuoja trys ir kai kelios dešimtys mašinų. Mes, vietiniai, dar pasaugome kelią, sulėtiname greitį, bet kokie pašto kurjeriai ar šiukšliavežiai pralekia taip, kad dulkių stulpai pakyla. Atrodo, gyvename pačiame mieste, bet jaučiamės lyg kaime“, – kalbėjo V. Alanto gatvės gyventojas.

Springstantys nuo dulkių gyventojai kreipėsi į Savivaldybę, kad ši bent pastatytų ženklą, jog tai gyvenamoji zona, kur greitis negali būti didesnis nei dvidešimt kilometrų per valandą. Taip pat prašoma ženklo, kad kelias baigiasi akligatviu. Mat atsiranda nemažai vairuotojų, sumąstančių, kad pasukę link gyvenamųjų namų išvažiuos į Stetiškius.

„Situacija darosi išties sudėtinga – didžiausios duobės jau atsivėrusios, laužome mašinas. Anksčiau pravažiuodavo greideris, bet pastaraisiais metais ir tas nebeužsuka. Bet greideris irgi neišsprendžia problemų – duobes aplygina, o dulkių problema lieka“, – guodėsi G. Jutelis.

Vėl iš pradžių

Panevėžio savivaldybės Miesto infrastruktūros skyriaus vedėjas Dalius Vadluga teigė, kad nuo to laiko, kai V. Alanto gatvės gyventojai kreipėsi į Savivaldybę, pasikeitė tvarka. Mat anksčiau būdavo taip, kad Savivaldybei padarius investicinį projektą, gyventojai, pamatę sąmatą, apsigalvodavo. Tad dabar pirmiausia patys gyventojai turintys parengti projektą ir tik tada su prašymu kreiptis į Savivaldybę.

Anot vedėjo, dabar, norėdami, jog Savivaldybė prisidėtų prie gatvės asfaltavimo darbų, žmonės turi iš naujo pateikti prašymą dėl kvartalo infrastruktūros suprojektavimo ir įrengimo. D. Vadluga sutinka, kad nors 2018-aisiais patvirtinta gatvių asfaltavimo tvarka prieinama viešai, ne visi gyventojai, anksčiau pateikę prašymus asfaltuoti gatves ar jų atkarpas, tą pastebėjo.

„Tuomet, kai V. Alanto gatvės gyventojai teikė prašymus, tokios tvarkos dar nebuvo. Kita vertus, tai ne asfaltuojamų gatvių eilė ar sąrašas, o tik prašymų registravimo eilė – kad gyventojams būtų ramiau, jog jų prašymas tikrai užregistruotas“, – aiškino D. Vadluga.

Pakraščiams neliko pinigų

Vedėjo tvirtinimu, per ketverius metus, kiek asfalto jau laukia V. Alanto g. žmonės, šis sąrašas išties nepakito – Savivaldybė tokiems darbams nebuvo gavusi papildomų lėšų iš valstybės. Investicijos, skirtos Panevėžio kelių priežiūrai, buvo naudojamos miesto intensyvaus eismo gatvėms, daugiabučių kiemų įvažoms tvarkyti bei kitiems darbams. Į prioritetinių tvarkomų gatvių sąrašą Panevėžio pakraščiuose ar naujakurių rajonuose esančios gatvės nepateko.

Pagal nuo 2018 m. galiojančią tvarką vienas iš kriterijų atrenkant gatvę asfaltuoti yra gyventojų prašymai, taip pat vertinamas gatvės intensyvumas, užstatymo tankis bei užbaigtumas, į ją vedančių gatvių skaičius, gatvėje esančios viešųjų paslaugų įstaigos, kiti lankytini objektai, gatvės techninė būklė, vandens nuvedimo ir surinkimo sistemos būklė, kitų inžinerinių tinklų užbaigtumas bei gatvių klasifikacija.

D. Vadlugos tvirtinimu, šiemet turėtų būti parengta studija visų Panevėžio žvyruotų gatvių asfaltavimo eiliškumui nustatyti. Ja vadovaujantis ir bus atrenkamos gatvės asfaltuoti.

„Vienas iš kriterijų atrenkant gatvę yra prašymo padavimo data. Alanto g. gyventojams tai pridės papildomų balų. Bet jiems pirmiausia reikia pateikti prašymą pagal naująją tvarką“, – kalbėjo D. Vadluga.

Apie gatvių remontą skaičiais

Per 2019 m. Panevėžio mieste pagal Vietinės reikšmės kelio su žvyro danga pagerinimo programą naujai išasfaltuotos dvi gatvės, tam buvo skirta 440 tūkst. Eur.

Atliktas 19 žvyruotų gatvių remontas – žvyruotų gatvių priežiūrai skirta 118 tūkst. Eur.

Praėjusiais metais 1,095 mln. Eur skirta ir šešioms gatvėms atnaujinti „Remix“ būdu.

Taip pat suremontuota 15 gatvių asfalto danga. Iš viso asfaltuotų gatvių priežiūrai skirta 415 tūkst. Eur.

Kiek šiais metais Panevėžiui bus skirta lėšų iš valstybės Kelių plėtros ir priežiūros programos, Savivaldybė dar neturi duomenų.