„Pagilinus uostą, atsiras galimybė pilniau pakrauti laivus, tai reiškia, kad bus efektyviau išnaudojamos pervežimo didžiaisiais laivais galimybės. Didėjant transportavimo laivais efektyvumui, mažės krovinių gabenimo sąnaudos“, – pranešime teigė laikinasis uosto direkcijos vadovas Vidmantas Paukštė.

Uosto direkcija pranešė pasirašiusi projektavimo ir priežiūros sutartį su bendrove „Sweco Lietuva“. Jos vertė siekia 47,8 tūkst. eurų (su PVM), ji pasirašyta sausio 30 dieną, nurodoma centriniame viešųjų pirkimų portale.

Kanalas iki 15 metrų bus gilinamas nuo šiaurinės uosto dalies, kur jau dabar yra toks gylis, o maksimali grimzlė siekia 13,8 metro, iki Malkų įlankos pietinėje jo dalyje. Gylis šiame ruože dabar siekia maždaug nuo 14,3 iki 14,9 metro.

Projektavimas turėtų trukti iki liepos pabaigos, o darbus, parinkus rangovą, pradėti kitų metų pradžioje. Darbai iš dalies bus finansuojami ES sanglaudos fondo lėšomis.

V. Paukštė sausį teigė, kad iki 2023 metų rekonstravus molus dideli laivai bet kokiu oru galės įplaukti į uostą, todėl bus galima iki 17 metrų gilinti kanalą bei į laivus pakrauti iki 120 tūkst. tonų krovinių.