Toks sprendimas priimtas po to, kai Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) antradienį atsisakė nagrinėti „Lietuvos geležinkelių“ ir „LG Cargo“ skundą dėl joms nepalankaus Apeliacinio teismo sprendimo nutraukti šį konkursą.

Jo procedūros buvo sustabdytos 2019-ųjų liepos pabaigoje, kai į teismą kreipėsi Estijos geležinkelių paslaugų grupė „Skinest Baltija“.

„Be jokios abejonės, mes vykdysime teismo sprendimą. Kadangi tai nėra viešasis pirkimas, nėra ir procedūros paskelbti apie jo nutraukimą. Konkursas yra sustabdytas ir nebus atnaujintas, jis nebebus vykdomas“, – BNS sakė Mantas Dubauskas.

„LG Cargo“ pernai balandį pranešė planuojanti atnaujinti vagonų parką ir iki 2020-ųjų įsigyti daugiau kaip 900 skirtingų tipų vagonų, skirtų vežti skiedras, grūdus, taip pat pusvagonių ir platformų.

Tačiau dabar, anot M. Dubausko, neaišku, kada bus skelbiamas naujas konkursas.

„Šiuo metu norime įsigilinti į Aukščiausiojo Teismo pateiktus argumentus. Visus sprendimus priimsime vėliau“, – tvirtino M. Dubauskas.

LAT sausio 28 dieną atsisakė priimti „Lietuvos geležinkelių“ ir „LG Cargo“ kasacinį skundą, nes įmonės nepagrindė, kad žemesnės instancijos teismai galėjo neteisingai išspręsti bylą, jos taip pat nenurodė problemos, turinčios esminę reikšmę teismo precedento suformavimui.

Apeliacinis bei Vilniaus apygardos teismai pernai „LG Cargo“ nurodė nutraukti konkursą. Anot teismų, jis turėjo būti viešas, nes „LG Cargo“ turi būti laikoma perkančiąja organizacija.

Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pernai birželį paskelbė, kad antrinės „Lietuvos geležinkelių“ įmonės „Geležinkelių tiesimo centras“ (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas.

„Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje. Tuo metu VPT nurodo, kad jos nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

Šiuo metu „LG Cargo“ valdo beveik 8 tūkst. vagonų parką.