Ieškinys pateiktas viename Vokietijos teisme, o investuotojai reikalauja 896 mln. eurų kompensacijos.

219 ieškovų kaltina „Daimler“ nuslėpus faktą, kad dyzeliniuose automobiliuose gamintoja įdiegė nelegalią programinę įrangą, skirtą suklastoti taršos duomenis transporto priemonių bandymų metu, ir neinformavo investuotojų apie su sukčiavimu susijusią riziką ir išlaidas.

„Dėl šios priežasties ieškovai sumokėjo per didelę kainą už „Daimler“ akcijas, todėl mes manome, kad „Daimler“ privalo išmokėti kompensacijas“, – pareiškime teigė teisininkų kontoros „TILP Litigation“ atstovas Andreasas Tilpas.

Šis ieškinys – tai atgarsis dar didesnės apimties bylos, iškeltos prieš Vokietijos automobilių gamybos milžinę „Volkswagen“, kuri 2015 metais įžiebė vadinamojo dyzelgeito skandalą prisipažinusi, jog 11 mln. visame pasaulyje parduotų dyzelinių automobilių buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant jų taršos bandymus atrodytų ekologiškesni negu iš tikrųjų yra.

Štutgarto apygardos teismas 2018 metų gruodžio mėnesį sutiko iškelti kolektyvinę bylą prieš „Daimler“, nors „Mercedes-Benz“ automobilių gamintoja tvirtina nepažeidusi atskaitomybės reikalavimų, numatytų kapitalo rinkų įstatyme.

„Manome, kad ši byla yra nepagrįsta ir sieksime ją užginčyti visomis prieinamomis teisėtomis priemonėmis“, – sakoma „Daimler“ pranešime.

Tarp ieškovų yra bankų, pensijų fondų ir draudimo bendrovių iš Europos Sąjungos, Šiaurės Amerikos, Azijos ir Australijos, kurie „Daimler“ akcijas pirko nuo 2012 iki 2018 metų, pranešė advokatų kontora „TILP Litigation“.

Skirtingai nuo „Volkswagen“, prabangių automobilių gamintoja „Daimler“ visada neigė vykdžiusi manipuliacijas su varikliais.

Nepaisant to, ji sutiko sumokėti 870 mln. eurų baudą Vokietijoje už dyzelino išmetamųjų dujų taisyklių pažeidimus.

Štutgarte įsikūrusiai bendrovei taip pat buvo nurodyta atšaukti daugiau nei milijoną transporto priemonių, kuriose, pasak Vokietijos valdžios institucijų, įdiegta nelegali programinė įranga.