Pasinaudojo žinomu prekės ženklu

Vilnietis Tadas DELFI pasakojo nusprendęs Kalėdoms žmonai padovanoti telefoną.

„Išrinkau baltos spalvos, tokį, kurio kitur nebuvo. Per portalą skelbiu.lt susiradau vieną internetinę parduotuvę. Paskambinau jiems, man jokių įtarimų nesukėlė“, – atsiminė jis.

Vyras teigė, kad puslapis atrodė įprastai ir jokių įtarimų nesukėlė, o telefono kaina nedaug skyrėsi ir nuo siūlomų kitose el. parduotuvėse.

„Puslapyje atlikau apmokėjimą per interneto parduotuvėse naudojama mokėjimų surinkimo sistema „Opay“ ir netrukus gavau patvirtinimą, kad 670 Eur mokėjimas atliktas“, – sakė Tadas ir tikino netrukus sulaukęs ir kurjerio kontaktų, kuris sutartu laiku jam turėtų pristatyti prekę.

Deja, dieną, kai atėjo laikas pristatymui, nurodytu metu telefonas pristatytas nebuvo.

„Bandžiau prisiskambinti tiek kurjeriui, tiek pardavėjui, tačiau telefono niekas nekėlė“, – teigė Tadas ir tikino, kad kaip vėliau paaiškėjo, puslapio kūrėjai buvo prisidengę MTTC vardu ir pasidarę įmonės puslapio kloną, mtcc.lt, sukūrę ištisą sistemą.

Negavęs prekės ir neprisiskambinęs įmonei Tadas sakė nuvykęs į policiją ir parašęs pareiškimą.

„Labiausiai man pikta, kad tokios įmonės kaip „Opay“, kurios skelbiasi garantuojančios, kad per jų sistemą vykdomi mokėjimai yra visiškai saugūs, nesužiūrėjo ir nepatikrino pardavėjo. Tai reiškia, kad bet koks sukčius gali per juos pardavinėti.

Kalbėjau su įmonės atstovais ir vėliau jų puslapyje parašiau atsiliepimą apie jų veiklą. Tiesa, jie man liepė jį ištrinti, nes esą jis kenkia jų reitingams. Jie rinkoje yra lyderiai ir prašo tokių dalykų“, – stebėjosi jis.

„Opay“: įmonę kruopščiai tikrinome

DELFI susisiekė su įmonės „OPAY Solutions“ direktoriumi Sauliumi Norkaičiu. Jis pasakojo, jog prieš pasirašant sutartį įmonė buvo kruopščiai patikrinta.

„Mokėjimų saugumas yra mūsų prioritetas, todėl tokie pardavėjai mūsų sistemoje yra netoleruojami, reaguojame greitai ir griežtai – gavę nusiskundimų iš pirkėjų iškart ėmėmės veiksmų ir nuo gruodžio 19 d. sustabdėme mokėjimų aptarnavimą www.mtcc.lt tinklalapiui.

Bendradarbiaujame su policija, institucijomis ir bankais siekdami iš savo pusės padaryti viską, ką galime, kad pirkėjai atgautų pinigus iš nesąžiningo pardavėjo.

Prieš pasirašydami sutartis su pardavėjais atliekame ne vieną patikrinimą ir suderinimą su kitomis finansinėmis ir priežiūros įstaigomis. Prieš teikdami mokėjimo paslaugas svetainei www.mtcc.lt atlikome numatytus patikros veiksmus – surinkome ir patikrinome informaciją apie pardavėją, nustatėme jo tapatybę, derinome paslaugų teikimą su bankais, kurie taip pat turi savo patikros procedūras.

Prieš pasirašydami paslaugų teikimo sutartį, įsitikinome, jog asmuo yra atsidaręs sąskaitą Lietuvoje veikiančiame banke, Valstybinėje mokesčių inspekcijoje patikrinome, jog turi išsiėmęs individualios veiklos pažymėjimą, kuris suteikia teisę verstis tokia prekybos veikla. Taip pat jog asmuo nėra teistas“, – teigė jis ir apgailestavo, kad tokios išsamios patikros procedūros nepadėjo identifikuoti neteisėtų pardavėjo ketinimų.

Įmonės direktorius aiškino, kad šiuo metu vertinama, kokių dar papildomų veiksmų bendrovė galėtų imtis, kad ateityje tokie atvejai nepasikartotų.

S. Norkaitis sakė, jog svarbu suprasti, kad „Opay“ yra mokėjimų surinkimo sistema ir yra kaip kanalas, kuriuo keliauja pinigai. Įmonė užtikrina, kad pirkėjo siunčiami pinigai saugiai pasiektų pardavėjo sąskaitą, tačiau nevykdo el. parduotuvės veiklos, jo prekių ar paslaugų pristatymo priežiūros.

„Nepaisant to, mums rūpi visapusis prekybos ir sandorių saugumas, todėl sulaukę pirkėjų nusiskundimų reaguojame greitai ir griežtai, nes turime teisę vienašališkai sustabdyti
mokėjimų paslaugos teikimą pardavėjui, jeigu tam yra pagrįstų įtarimų.

Tai ir buvo padaryta šiuo atveju. Pirmoji mokėjimo operacija www.mtcc.lt el. parduotuvėje buvo įvykdyta gruodžio 13 dieną. Po kelių dienų, sulaukę pirmųjų skundų iš pirkėjų, iškart susisiekėme su el. parduotuvės savininku. Tiesa, jis noriai teikė informaciją, nurodė planuojamas prekių pristatymo datas, vienam pirkėjui netgi grąžino lėšas. Tuo tarpu kitas prekes garantavo pristatyti.

Mes įdėmiai sekėme situaciją ir patys proaktyviai ėmėmės veiksmų – skambinome kitiems pirkėjams ir klausėme apie jų situaciją. Reikia suprasti, jog smulkių prekybininkų veikloje dažnai pasitaiko nesklandumų, kurių netrūksta ir pas didžiuosius, ypač šventiniu laikotarpiu. Bet matydami, jog nurodytu terminu prekės nebuvo pristatytos valandos tikslumu, iš karto apribojome mokėjimo paslaugų teikimą svetainėje.

Taip pat susisiekėme su banku, kuriame pardavėjas laikė sąskaitą ir, mūsų žiniomis, bankas šią sąskaitą yra užšaldęs, o tai turėtų padėti nukentėjusiems pirkėjams atgauti pardavėjo apgaules būdu išviliotas lėšas“, – sakė S. Norkaitis ir apgailestavo, kad pavieniai sukčių atvejai gadina bendrą el. prekybos įvaizdį Lietuvoje.

Gavo 8 pareiškimus

Lietuvos policijos komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis DELFI tikino, kad vien per 2019-uosius policija yra gavusi 8 pareiškimus, susijusius su apgavimais naudojantis www.mtcc.lt vardu.

Ramūnas Matonis

„Pradėti 3 ikiteisminiai tyrimai pagal LR BK 183 str. dėl turto pasisavinimo“, – sakė jis.

Paklausus, kas šiuo atveju turėtų prisiimti atsakomybę, sukčiavę pardavėjai ar įmonė, galimai neužtikrinusi mokėjimo vykdymo saugumo, R. Matonis teigė nežinodamas konkrečių bylos detalių į klausimą atsakyti negalintis.

2019-aisiais (sausis – lapkritis) dėl turto pasisavinimo iš viso policija pradėjo 272 ikiteisminius tyrimus, kai 2018-aisiais tuo pat metu tokių buvo pradėta 249.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (81)