Didžiausią įtaką augimui turėjo sudėtinga situacija krovinių vežimo versle, tačiau mažėjančias tranzito apimtis pavyko kompensuoti augusiais vietiniais pervežimais geležinkeliais, skelbia bendrovė.

„Lietuvos geležinkeliai“ praneša, kad vienuolikos šių metų mėnesių rezultatai rodo, jog bendrovė „LG Keleiviams“ vežė 5,1 mln. keleivių – 7,7 proc. daugiau nei tuo pačiu laiku pernai (4,7 mln. keleivių). Populiariausias maršrutas Lietuvoje išlieka Vilnius-Kaunas, šiemet keliavo jau daugiau nei 1,1 mln. keleivių, labiausiai augančiu – beveik 47 proc. – Kaunas-Marijampolė, o itin populiarus Vilnius-Klaipėda maršrutas augo 9 proc.

LG Cargo“ skaičiuoja, kad šiemet per 11 mėnesių krovinių vežimo apimtys sumenko 2,8 proc. iki 50,5 mln. tonų. Mažėjimui didžiausios įtakos turėjo analizuojamu laikotarpiu 16,3 proc. sumažėjęs tranzitinių krovinių srautas Kaliningrado srities kryptimi (akmens anglies, naftos, maisto produktų). Taip pat šiemet sumenko naftos ir juodųjų metalų importas per Klaipėdos uostą.

Kaip teigia bendrovė, dėl 5,1 proc. išaugusių vietinių pervežimų daugiausiai maisto ir augalinės kilmės produktų, didesnio krovinių vežimo srauto mažėjimo pavyko išvengti.

Lietuvos geležinkelių tinklą valdanti Geležinkelių infrastruktūros direkcija skaičiuoja, kad traukiniai šalies geležinkelių tinklu įveikė 29,8 mlrd. tonų kilometrų – tai 2,9 proc. mažiau nei tuo pačiu laiku pernai ir tai atspindi mažėjančių krovinių tendencijas rinkoje.

Pernai „Lietuvos geležinkeliai“ uždirbo 54,8 mln. eurų grynojo pelno ir valstybei išmokėjo rekordinius dividendus – 43 mln. eurų.