Etikos sargai konstatavo, kad M. Bartuška „Lietuvos geležinkelių“ direktoriumi tapo 2016 metų gruodį, o naują deklaraciją pateikė 2017 metų balandį.

„Jis nepateikė deklaracijos per 30 kalendorinių dienų nuo priėmimo į pareigas“, – BNS sakė VTEK atstovė spaudai Eglė Ivanauskaitė.

Iki paskyrimo į „Lietuvos geležinkelius“ M. Bartuška vadovavo valstybės valdomai naftos produktų ir SGD terminalų operatorei „Klaipėdos naftai“.

Naujoje deklaracijoje buvo pakeistos M. Bartuškos einamos pareigos ir ryšiai su juridiniais asmenimis. Pastaroji eilutė buvo pakeista jam pasitraukus iš energijos išteklių biržos „Baltpool“ valdybos.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas sakė, kad įmonės vadovas nieko neslėpė, informacija apie jo naujas pareigas ir buvimą „Baltpool“ valdyboje buvo ir yra vieša.

„Nebuvo jokio bandymo ką nors nuslėpti“, – teigė M. Dubauskas.

VTEK taip pat nusprendė, kad M. Bartuška nepažeidė įstatymo, kai ne darbo metu ir savaitgaliais važinėjo įmonės automobiliu.

Nors įstatymas draudžia naudotis valstybės valdomu turtu ne tarnybinei veiklai, komisija konstatavo, kad pagal teisės aktus ir teismų praktiką „Lietuvos geležinkelių“ automobilis nėra prilyginamas valstybės turtui, nors įmonės akcininkas netiesiogiai ir yra valstybė.

„Bendrovės ir akcininkų turtas yra atskirtas“, – teigė E. Ivanauskaitė.

Be to, M. Bartuškai skirtas automobilis yra prilygintas natūra gaunamoms jo pajamoms, kurios yra apmokestintos iš M. Bartuškos algos.

„Dėl automobilio mes ir anksčiau sakėme, kad pareiginis automobilis yra naudojamas pagal visus reikalavimus ir už jo naudojimą yra susimokami pajamų mokesčiai“, – sakė M. Dubauskas.

„VTEK patvirtino, kad tame nėra jokio pažeidimo“, – pridūrė jis.