„Terminas, kuris yra dabar, verčia mus dvejopai spręsti: iš vienos pusės matome, kad pirkimas atliktas, būdas parengtas neefektyviai. Iš kitos - naujo konkurso pradžia reikštų, kad neturėsime galimybės gauti ES lėšų. Audite pažymėta, kad ir dabar kyla grėsmė, jog tų lėšų „Lietuvos geležinkeliai“ gali ir negauti“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė J. Narkevičius.

Jo teigimu, „Lietuvos geležinkeliai“ laiku neužbaigė viešųjų pirkimų procedūrų, vėluoja pateikti ir parengti dokumentus dėl finansavimo, o dėl to nukeliami paraiškų pateikimo terminai, stringa projekto įgyvendinimas.

„Terminas yra iki 2023 metų, bet pagal pataisytą suderinimo sutartį terminas numatomas iki 2024 metų“, – pridūrė ministras.

Tiesa, jis neatsakė, ar pritars konkurso laimėtojo „Elecnor“ ir partnerių bei „Lietuvos geležinkelių“ sutarčiai.

Ministro teigimu, auditas dar nėra baigtas, tačiau atsakymus tikimasi gauti kitą savaitę.

„Siekiame gauti visus reikiamus atsakymus, įsitikinti, kad viešieji pirkimai buvo vykdomi sklandžiai, nepažeidžiant viešųjų pirkimų ir kitų įstatymų normų. Per kitą savaitę tikimės gauti visus atsakymus ir tada tikimės priimti sprendimą“, – tikino susisiekimo ministras.

Jis taip pat pažymėjo, kad „Lietuvos geležinkeliai“ projekto įgyvendinimui įsigijo įvairių konsultacijų ir ekspertinių paslaugų, kurių kaina viršijo 300 tūkst. eurų, nors tai galėjo atlikti patys.

„Perkamas paslaugas galėjo atlikti „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojai savo jėgomis, nes perkamos paslaugos atitinka jų kvalifikaciją ir kompetenciją“, – teigė J. Narkevičius.

Viso elektrifikacijos projekto vertė yra 363 mln. eurų: Kaišiadorys-Klaipėda ruožo darbų vertė siekia 311 mln. eurų, Vilniaus mazgo darbų vertė – 52 mln. eurų. Dalis šios sumos – 201 mln. eurų – bus padengta iš ES fondų.

Kaip anksčiau sakė „Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška, antro geriausio pasiūlymo vertė siekė 323 mln. eurų, bet dėl ekonominio naudingumo aspektų nuspręsta konkurso laimėtoju skelbti „Elecnor.“

Anot M. Bartuškos, šiuo metu Lietuvoje elektrifikuota 9 proc. geležinkelių tinklo, įgyvendinus projektą, šis skaičius sieks 35 proc., kai ES vidurkis sudaro 50 proc.