Vienoje didžiausių tokio pobūdžio bylų Anglijoje, Aukštasis teismas spręs, ar programine įranga, įdiegta „Volkswagen“, „Audi“, „Seat“ ir „Skoda“ dyzeliniuose automobiliuose, siekta apeiti taršą ribojančius įstatymus.

2015 m. „Volkswagen“ prisipažino į 11 mln. dyzelinių automobilių įdiegusi programinę įrangą, skirtą sukčiauti taršos emisijų testų metų. Didžiojoje Britanijoje tokių automobilių yra 1,2 mln.

Šis skandalas „Volkswagen“ jau kainavo daugiau nei 30 mlrd. eurų, didžioji sumos dalis skirta apmokėti baudas, kompensacijas ir padengti bylinėjimosi išlaidas Jungtinėse Valstijose.

Ieškovams atstovaujantis advokatas Tomas de la Mare'as Londono teismui tvirtino, kad „Volkswagen“ automobilių varikliai buvo „sureguliuoti taip, kad sumažinti teršalų kiekį“ emisijų testų metu.

Tai reiškė, tikino advokatas, kad transporto priemonės gatvėse veikė „visai kitaip nei testų metu“.

„Sunku sugalvoti akivaizdesnį sukčiavimo būdą, nei tas, kurį naudojo „Volkswagen“, – teigė T. de la Mare'as.

Per artimiausias dvi savaites teismas išklausys abi puses ir nuspręs, ar „Volkswagen“ programinė įranga iš tiesų buvo skirta tik sukčiauti, ir ar teismas turi laikytis Vokietijos transporto reguliuotojo sprendimo, kad taip ir yra.

Advokatų kontoros „Slater and Gordon“, atstovaujančios 70 tūkst. ieškovų, teigimu, vėlesniuose teismo posėdžiuose bus sprendžiama, ar „Volkswagen“ turės atlyginti žalą vairuotojams.

Prieš pirmadienio posėdį išplatintame pranešime „Volkswagen“ atstovai teigė: „Volkswagen Group“ ir toliau tvirtai gins savo poziciją Londono Aukštajame teisme.“

„Volkswagen Group“ laikosi savo – ieškovai nepatyrė jokios žalos, paveiktose transporto priemonėse nebuvo draudžiamos sukčiauti skirtos įrangos“, – sakoma „Volkswagen“ pranešime.