Šiais metais „Juodasis penktadienis“ vyks lapkričio 29 d., tačiau turėkite omenyje, kad „Amazon“ išpardavimai prasidės jau savaitės pradžioje – nuo lapkričio 25 d. Taip pat reikia nepamiršti ir „Kibernetinio pirmadienio“ (angl. Cyber Monday), vyksiančio gruodžio 2 d., tad nuolaidos gali galioti ir savaitgalį tarp šių dienų.

Sudarykite pirkinių sąrašą

Išmanūs pirkėjai visada iš anksto žino, kokias dovanas ar prekes planuoja pirkti išpardavimų metu. Dažnai tokie sąrašai yra sudarinėjami ištisus metus. Sąrašas padės sutaupyti nemažai laiko, ieškant konkrečių prekių, nesvarbu, ar tai būtų brangi lėtaeigė sulčiaspaudė, ar naujos bluetooth ausinės.

Jei norite įsigyti ausines, jų paiešką pradėti vertėtų nuo „YouTube“ apžvalgų analizės, kurioje aptariama, kokios ausinės pripažintos geriausiomis šiais metais. Kai išsirinksite pagal kainą ir savybes jums tinkantį modelį, tik tada įsidėkite prekę į pirkinių sąrašą (ne krepšelį) „Amazon“ parduotuvėje. Tas pats galioja bet kokiai kitai prekei, jei dar nesate konkrečiai apsisprendę dėl jos modelio.

Užsiprenumeruokite „Amazon Prime“

„Amazon Prime“ yra abonentinė prenumerata, kur suteikia pirkėjui daug privalumų: greitas ir nemokamas siuntimas, nemokami filmai, muzika, išskirtiniai kainų pasiūlymai. Jeigu „Amazon“ platformoje apsipirkinėjate labai retai ir neturite „Amazon Prime“, vertėtų užsiregistruoti nemokamam 30-ies dienų bandomajam laikotarpiui.

Didžiausias „Amazon Prime“ privalumas išpardavimų metu yra šiais metais pasirodžiusios naujos „Prime Exclusive“ nuolaidos. Šios nuolaidos yra taikomos tik Prime pirkėjams ir jos nėra matomos prekių kainų istorijoje. Dažniausiai „Prime Exclusive“ nuolaidos būna didesnės nei 20 proc.

Kaip nepamesti prekių „Amazon“ parduotuvėje?

„Amazon“ pasirinkimas yra milžiniškas ir išsirinkus prekę, ją lengva pamesti, nebent iš anksto pridedate ją į krepšelį, kas yra nerekomenduojama (apie tai skaitykite toliau straipsnyje). Greičiausias būdas surasti tą pačią prekę „Amazon“ parduotuvėje yra išsisaugoti ją savo „Amazon“ paskyros sąraše (angl. wish list). Atėjus laikui, ją lengvai rasite, paspaudę „Accounts & Lists“ ir pasirinkę „Your Lists“.

Pasiruošimo metu nedėkite prekių į krepšelį (angl. add to cart)

Kai „Amazon“ darote norimų prekių sąrašą, nerekomenduojame dėti prekių į krepšelį. „Amazon“ parduotuvėje tą pačią prekę gali pardavinėti keli pardavėjai. Jų pasiūlymai skiriasi kaina, nuolaidų dydžiu, siuntimo būdais, prekės būkle ir kt.

Kai įsidedate prekę į krepšelį, jūs įsidedate būtent to pardavėjo prekę, kurio pasiūlymas tuo metu yra geriausias. Tačiau nebūtinai jo kaina bus geriausia „Juodojo penktadienio“ išpardavimo metu. Kiekvienas pardavėjas „Juodojo penktadienio“ metu taiko skirtingas nuolaidas ir kuponus. „Amazon“ jums visų pirma rodo tą pardavėją, kurio pasiūlymas yra geriausias būtent tuo metu, todėl prekę dėti į krepšelį rekomenduojame tada, kai būsite pasirengę pirkti.

Tikra ar melaginga nuolaida?

Tokių išpardavimų, kaip Prime day, 11/11, Black Friday, Cyber Monday, metu pardavėjai dažnai suteikia neįtikėtinai dideles nuolaidas ir kartais jos atrodo per daug gerai, kad būtų tiesa. Dažniausiai taip ir būna. Nesąžiningi pardavėjai, ruošiantis išpardavimams, pakelia prekių kainas ir taip apgauna pirkėjus, sau susišluodami gautą pelną.

Ne išimtis ir „Amazon“ elektroninė parduotuvė, kurioje prekiauja daugybė pardavėjų iš visų pasaulio šalių. Naudodami trečių šalių įrankius, galite patikrinti pasirinktos prekės kainą ir peržiūrėti visą jos kainos istoriją.

Vienas tokių įrankių yra „Helium10“. Atsisiuntus nemokamą „Chrome“ naršyklės papildinį, galėsite matyti prekės kainos istoriją. Tereikia užeiti į prekės kortelę ir puslapio viduryje matysite prekės kainos istorijos grafiką. Grafike yra trijų skirtingų spalvų kreivės, iš kurių jums aktuali yra mėlyna. Tai ir yra kainos istorija. Žiūrėdami į šią kreivę, žemiausiame taške pamatysite žemiausią prekės kainą per tam tikrą laikotarpį. Jeigu jūsų pasirinkta prekė išpardavimo metu kainuoja 49,99, tačiau jūs matote, kad prekės žemiausia kaina buvo 29,99, galbūt verta palaukti, kada pasibaigs išpardavimų laikotarpis ir prekę įsigysite pigiau. Tačiau jei situacija yra priešinga ir pardavėjas jums siūlo tikrai gerą sandorį, ilgai nedelskite, nes prekių kiekis visais atvejais būna ribotas.

Nesusigundykite „Amazon“ „blizgučiais“

„Amazon“ parduotuvė siūlo daug įvairių akcijų, kurios sėkmingai vilioja patiklius pirkėjus: įvairiaspalviai nuolaidų kuponai, nubrauktos kainos, riboto laiko nuolaidos (angl. limited time deal) ir pan. Tačiau šios akcijos negarantuoja geriausios kainos. Jeigu nors kiek abejojate, pasitikrinkite kainos istoriją ir suprasite, kiek tas sandoris yra naudingas.

Nelaukite paskutinės minutės

„Juodojo penktadienio“ metu milijonai žmonių visame pasaulyje perka „Amazon“ ir jūsų pasirinkta prekė bet kuriuo metu gali dingti iš jūsų krepšelio. Taip, jūs perskaitėte teisingai – prekės įkėlimas į krepšelį visiškai nereiškia, kad prekė jums rezervuota. Bet kuris kitas „Amazon“ pirkėjas visada ją gali nugvelbti jums iš panosies.

Dažniausiai visos didžiausios akcijos yra laikinos. Būtent tokios akcijos yra tikros ir neretai nuostolingos pardavėjams. „Amazon“ parduotuvės pardavėjai kartais prekes parduoda nuostolingai vien tik tam, kad pakiltų į viršų „Amazon“ prekių paieškų puslapiuose. Todėl, jei pamatėte tikrai gerą nuolaidą, nedelskite, nes ta nuolaida dažniausiai taikoma tik nedideliam prekių kiekiui.

Prekių siuntimo iššūkiai

„Amazon“ prekiauja įvairiose šalyse, tiek Europoje, tiek JAV ir kartais ta pati prekė Vokietijos ir JAV „Amazon“ gali kainuoti skirtingai. Priklausomai nuo pardavėjo politikos, gali būti, kad JAV „Amazon“ nusipirktos prekės negalėsite parsisiųsti į Lietuvą. Tam jums puikiai pagelbės žinomi tarpininkai, kuriais tikrai galima pasitikėti, pvz.: shipzee.lt ir eshopwedrop.lt. Vis dėlto patogiausia yra pirkti Europos „Amazon“: Anglijos, Vokietijos, Prancūzijos, Italijos ir Ispanijos. Dauguma Europos „Amazon“ pardavėjų siunčia prekes į Lietuvą ir jums nereikės papildomai mokėti nei muito, nei PVM mokesčio.

Klientas yra Dievas

„Amazon“ pirkėjas yra Dievas – ne veltui „Amazon“ platforma yra populiariausia elektroninė parduotuvė Vakarų pasaulyje. Jūs čia galite jaustis saugiai. Įsigijus netinkamos kokybės arba ne tokią, kokios tikėjotės, prekę, visais atvejais galėsite ją gražinti ir atgauti sumokėtus pinigus. Oficialiai skelbiamas grąžinimo laikotarpis yra 30 dienų, tačiau susisiekus su „Amazon“ pagalba, į grąžinimo laikotarpį „Amazon“ gali išvis nekeipti dėmesio.