Pernai Vakariniame aplinkkelyje pradėjusio kilti „Depo“ statytojai prie pat viaduko, ant „Silberauto“ kampo suprojektavo žiedinę sankryžą. Nors prekybos centras duris atvėrė šių metų birželį, kelias dėl neaiškių priežasčių toliau liko išraustas, o užstrigę darbai kauniečiams gerokai įgriso.

Rekonstruoja jau metus

Kaip „Kas vyksta Kaune“ prieš kelias dienas skundėsi minėta atkarpa kasdien pravažiuojanti skaitytoja, sankryžos statybos iš esmės nejuda metus laiko, eismo sąlygos tragiškos.

„Duobės siaubingos, mašinos laužymas. Jau juokinga situacija išeina. Vieną juostą buvo atidarę, paleido eismą, dabar iš naujo iškasinėjo. Kiek laiko turi vykti darbai tokioje judrioje sankryžoje?“ – stebėjosi moteris. Šmaikštesni kauniečiai juokėsi, kad grandiozinė rekonstrukcija prie „Megos“ per tą patį laikotarpį pasistūmėjo kur kas labiau.

Vairuotojai anksčiau taip pat atkreipė dėmesį į tai, kad nėra tinkamai informuojami apie atliekamus darbus: „Ženklus gali pamatyti tik privažiavęs prie pat tvoros, nes jie pasislėpę už viaduko kolonų. Jokių įspėjimų apie priešpriešinio eismo pavojų ar panašiai.“

Pasiūlė kreiptis į Latviją

Kauno miesto savivaldybės atstovai viešojo naudojimo kelio rekonstrukcijos, kurią organizuoja privati įmonė, terminų nurodyti negalėjo. Tiesa, Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis patikino, kad statytojai turi visus leidimus, o žiedinė sankryža nepatenka į IX forto teritoriją. „Dar kartą paraginsime darbus užbaigti kaip įmanoma greičiau“, – pridūrė jis.

„Kas vyksta Kaune“ paskambinus į Kaune esančią „Depo“ parduotuvę, portalo žurnalistai buvo informuoti, kad bendrovė atstovą spaudai turi tik Latvijoje, tad el. paštu reikia kreiptis į pagrindinį biurą. Visgi iš ten jokių žinių per savaitę neatėjo.

Pamėginus susisiekti su statybų užsakove esančia įmone „Kauno bumani“, rekvizitai.lt pateiktu numeriu atsiliepęs asmuo nurodė nekomentuojantis „Depo“ statybų klausimu ir leido suprasti, kad šie kontaktai greta minėtos bendrovės neturėtų figūruoti.

Prisikasti iki Andrio Kozlovskio, kuris įvardijamas tiek „Kauno bumani“, tiek „DEPO DYI LT“ vadovu, žinoma, taip pat nepavyko. Tuo metu, galimas daiktas, suveikė A. Pakalniškio paraginimas ir išraustoje sankryžoje intensyviau pradėjo plušėti kelininkai, panašu, kad netrukus čia bus pradėtas kloti asfaltas.

Su paveldu darbai suderinti

Beje, netoli Kauno tvirtovės IX forto suprojektuoto „Depo“ statytojai prieš metus turėjo uždelstų reikalų su Kultūros paveldo departamentu. Jau užvirus statyboms paaiškėjo, kad projektas nederintas su paveldosaugininkais – dėmesio centre atsidūrė B. Brazdžionio gatvėje ir šalia Vakarinio aplinkkelio viaduko suplanuotos žiedinės sankryžos.

Projekto užsakovų parengtame parduotuvės ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinime detalizuojama, kad Kauno „Depo“ teritorija nepatenka į nekilnojamųjų kultūros vertybių sąrašus. Visgi už B. Brazdžionio gatvės plyti tvirtovės tarpinių kareivinių vizualinės apsaugos pozonis, o šiaurės rytuose sklypas ribojasi su IX fortu ir jo vizualinės apsaugos pozoniu.

Rekonstruojama sankryža priklauso žaliai pažymėtam IX forto vizualinės saugos pozoniui
Foto: KPD

Kultūros paveldo departamento Kauno skyriaus vedėjas Svaigedas Stoškus „Kas vyksta Kaune“ aiškino, kad į paveldo apsaugos zoną patenka nedidelė dalis „Depo“ projekto. Kai kurie darbai papuola tik į IX forto vizualinės apsaugos pozonį, ne pačią objekto teritoriją. Pažvelgus į kultūros vertybių registro žemėlapį, matyti, kad šiame pozonyje kaip tik ir atsiduria „užmigusi“ sankryža.

„Negalėčiau pasakyti, kodėl sankryžos įrengimo darbai vyksta taip lėtai. Dėl apsaugos zonose vykdomų darbų projektas su mumis derintas, rodosi, jie privalėjo suderinti nuotekų tinklus“, – klabėjo S. Stoškus, prisiminęs, kad paprašyta ir archeologo paslaugų.

Už „Depo“ projektą buvusi atsakinga departamento vyriausioji specialistė Laura Marcinkutė patvirtino, kad toje teritorijoje vykdomų statybų dokumentacija departamentui buvo teikta ir jau senokai suderinta. „Negaliu įvardyti, kokia dalis viso projekto derinta, tačiau kas pateikta mano kompetencijai, išnagrinėta“, – teigė L. Marcinkutė.

Nors paveldosaugininkų slenkstis iš sankryžos įrengimo kliuvinių sąrašo, reikia manyti, išbrauktas, o „Depo“ dirba visu pajėgumu, kelias vis dar išraustas. Greta Vakarinio aplinkkelio viaduko ryškėja žiedo kontūrai, tačiau kada tiksliai ketinama pabaigti darbus, neaišku.

Pasiekė net prokuratūrą

Primename, kad pernai rudenį kilo sujudimas dėl „Depo“ projekte numatytų infrastruktūros pokyčių galimo nesuderinamumo su paveldosaugos reikalavimais. S. Stoškus apie B. Brazdžionio gatvėje planuojamas pertvarkas „Kauno dienai“ tuomet sakė sužinojęs iš žurnalistų.

„Ten akivaizdžiai viskas neteisėta. Laukia daugybė procedūrų. Pagal Kultūros ministro patvirtintą IX forto nekilnojamojo turto kultūros paveldo apsaugos specialųjį planą, forto teritorijoje nauja statyba negalima. Kalbu apie gatvės rekonstrukciją ir apie žiedą. (…) Ten gal suprojektuota ir bortelių, paaukštinimų, tvorelių, kurias jau apima statinių sąvoka“, – rugsėjį pasirodžiusiame Jurgitos Šakienės rašinyje cituojamas S.Stoškus.

Savivaldybės Miesto planavimo ir architektūros skyriaus vedėjas Nerijus Valatkevičius ramino, kad čia nėra jokio skandalo, tuo metu Kauno apygardos prokuratūra ėmėsi nagrinėti pareiškimą dėl „Depo“ statybų ir šalia įrengiamos žiedinės sankryžos. Kokia buvo tyrimo eiga ir rezultatai trečiadienį iš prokuratūros atstovų sužinoti „Kas vyksta Kaune“ nepavyko.

Daugiau Kauno naujienų skaitykite ČIA.