Lapkričio 7–9 dienomis „Litexpo“ vyks maisto ir gėrimų paroda BAF ir parodos metu pirmą kartą vyksiančių Geriausio maisto vagonėlio rinkimų proga, šie klausimai buvo užduoti patiems verslininkams, rašoma pranešime žiniasklaidai.
Starto kaina – vidutiniškai nuo 15 000 Eur
Pradėti maisto vagonėlių verslą reikia nemažų investicijų. Pasak „Barbeque Burgers“ vadovo Tomo Dainovskio pinigine išraiška jos gali siekti ir iki 40 000 Eur, jei trūksta patirties ar gebėjimų. Tačiau, pasak jo, pradėti tokį verslą galima turint ir kur kas mažesnę investiciją: „Manau, 20 000 yra optimali suma“, – sako jis.
„Pradėdami savo maisto vagonėlių verslą investavome apie 20 000 Eur“, – Tomui pritaria ketvirtus metus jau du „Tid Bit“ vagonėlius turinti Ramunė Bugenienė, – Pirkome naujesnius autobusiukus, kad šie negestų, tačiau neįrengtus. Tiek pat kiek autobusiukas kainavo ir jo vidaus įrengimas.“ Pasak abiejų pašnekovų, tai yra pagrindinės šio verslo starto išlaidos.
Šiame versle ilgam išlieka nedaug
„Dešrainis24.lt“ vadovas Kristijonas Rimgaila turi jau 6 metų patirtį maisto vagonėlių versle, tad įsibėgėjant naujam sezonui jis dažnai taikliai nuspėja, kas po vasaros išliks, o kas pasitrauks iš „žaidimo“.
„Šis verslas, sakyčiau, yra netgi labiau rizikingas nei kavinių. Per visus mūsų veiklos metus galiu suskaičiuoti vos kelis maisto vagonėlius, su kuriais kartu pradėjome ir kurie išliko iki šiandien.“
Didžiausios daromos klaidos
Pasak mėsainiais prekiaujančio maisto vagonėlio „Barbeque Burgers“ vadovo Tomo Dainovskio, kai jau turima kur ir kuo prekiauti, didžiausia investicija tampa leidimai. O šioje vietoje sumos stipriai skiriasi:
Pasak „Tid Bit“ R. Bugenienės, kai kur dalyvavimo kainos nelogiškai užkeltos: „Pavyzdžiui, Naktinio krepšinio dalyvio mokestis vienai nakčiai – daugiau nei pusė tūkstančio eurų. Iš verslo perspektyvos tai tikrai skamba nelogiškai“, – sako ji ir priduria, kad būna ir tokių renginių, kuriuose tenka sumokėti kone 2 000 Eur dalyvio mokestį, tačiau jie ne tik kad atsiperka, bet uždirbamas ir ženklus pelnas.
Žiemą ieškoma naujų galimybių
Vieną iš šio verslo didžiausių trūkumų visi pašnekovai įvardina sezoniškumą. Taigi dauguma maisto vagonėlių atlaikę intensyvų šiltąjį sezoną žiemos metu tiesiog ilsisi. Tačiau kai kurie ieško galimybių veikti ištisus metus.
„Žiemos metu orientuojamės į užsienio rinkas ir vietas, kuriose sudaromos sąlygos dirbti angaruose ar panašiose vietose, kad žmonėms būtų patogu valgyti ir nešaltų rankos“, – sako „Dešrainis24.lt“ vadovas K. Rimgaila.
Tuo tarpu „Tid Bit“ žiemą daugiausia dirba reklaminių klipų filmavimo aikštelėse ruošdami maistą filmavimo komandoms. Tačiau tempas, pasak R. Bugenienės, yra kur kas lėtesnis: „Šaltuoju metų laiku spėjame ir pailsėti, ir pakeliauti, ir pasiruošti naujam sezonui.“
Verslas be konkrečios vietos
Tarp dažniausiai minimų šio verslo privalumų yra galimybė rinktis, kur ir su kuo dirbti, bei visos sąlygos keliauti.
„Tai, kad neturi viršininko ir gali pastoviai keliauti po skirtingus renginius visoje Lietuvoje man yra didžiausias šio verslo privalumas. Tačiau tiems, kas nemėgsta čigoniško gyvenimo, tai gali būti ir trūkumas“, – pastebi R. Bugenienė.
Visi šie maisto vagonėliai (ir dar daugiau) veiks ir Baltijos maisto ir gėrimų parodos BAF metu lapkričio 7–9 dienomis „Litexpo“. Be galimybės rinkti geriausią vagonėlį, taip pat šioje parodoje vyks žinomų žmonių kulinariniai šou, meno performansai, geriausio jaunojo virėjo ir geriausio maisto technologijų startuolio rinkimai bei ženkliai ūgtels konferencijų dalis.