Tuo tarpu Vokietijos prekybos milžinė „EDEKA“ savo pirkėjams pasiūlė naują sprendimą – išmanųjį vežimėlį, kuris ne tik sutrumpina apsipirkinėjimo laiką, bet ir padeda pirkėjams išlikti geros nuotaikos, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Idėja gimė stovint eilėje

Vokiečių įmonės „Pentland Firth Software“, sukūrusios išmanų vežimėlį „EASY Shopper“, generalinis direktorius Frank Heinrich teigia, jog vežimėlio idėja gimė natūraliomis aplinkybėmis, kitaip tariant iš patirties.

„Mintis apie išmanesnį apsipirkimą pirmą kartą šovė į galvą, kai stovėjau eilėje savo mėgstamiausiame prekybos centre. Nors teko laukti apie 10 min., atrodė, kad praėjo bene pusvalandis. Tada ir susimąsčiau – juk privalo būti išmanesnis būdas, kaip atsiskaityti už prekes. Po 2 metų kūrybinio proceso ir koncepto gryninimo, turėjome idėją, o po dar pusės metų ir daugybės susitikimų, buvo pagamintas pirmasis vežimėlio prototipas. Mūsų sumanymas patiko prekybos tinklui „EDEKA“ ir jis nusprendė įsidiegti mūsų inovaciją“, – pasakoja idėjos sumanytojas F. Heinrich, lapkričio 15d. besilankysiantis Lietuvoje, „Baltic Retail Forum 2019“.

Šiuo metu išmanūs vežimėliai veikia jau 10-yje „EDEKA“ prekybos centrų, iki metų pabaigos planuojama plėtra į 35, o kitais metais šie vežimėliai pasieks dar 50 prekybos centrų.

Išmanusis vėžimėlis
Foto: Organizatorių nuotrauka


Laimingi žmonės perka daugiau

Pašnekovo teigimu, apsipirkimo metu ne mažiau erzina tai, kad prekes nuolat tenka dėlioti iš vienos vietos į kitą: į vežimėlį, vėliau išimti ir skenuoti, dar vėliau – į pirkinių maišą, vėl į vežimėlį ir tik tada keliauti mašinos link, tad buvo nutarta šį procesą optimizuoti.

„Apsipirkimas su išmaniuoju vežimėliu yra kur kas paprastesnis. Visų pirma, į išmanų vežimėlį įdedate savo asmeninius pirkinių krepšius, į kuriuos iškart kraunate pasirinktas prekes. Žinoma, prieš tai jas nuskenavus vežimėlyje įrengtu skeneriu. Baigus apsipirkimą, prie išėjimo tereikia paspausti mygtuką „Mokėti“, o tai padarius – tiesiog palikti parduotuvę“ – teigia F. Heinrich.

Maža to, vežimėlyje įrengtame ekrane yra navigacija, padedanti greičiau rasti norimą prekę ar susirinkti visą pirkinių krepšelį. Ji pasirūpina, kad sunkesnės prekės į maišelį būtų įdedamos pirmiausia, ir visas procesas būtų kuo trumpesnis. Taip pat vežimėlio pagalba galima pasikviesti parduotuvės konsultantą ar net pasirinkti norimą gaminti patiekalą – išmanus vežimėlis parenka reikiamus produktus ir nurodo, kur jų ieškoti.

„Paskaičiavome, jog toks apsipirkimas trunka vidutiniškai 10–12 min. trumpiau. Be to, išmanųjį vežimėlį stumiantys klientai perka daugiau, nes tiesiog yra geresnės nuotaikos“, – tikina įmonės „Pentland Firth Software“ vadovas.

Išmanusis vėžimėlis
Foto: Organizatorių nuotrauka


Technologijos darbuotojų neišstums

Prekybos centrams vis labiau optimizuojant procesus, girdimi būgštavimai, jog mašinos ir dirbtinis intelektas ateityje žmones paliks be darbo vietų. Tuo tarpu išmanius vežimėlius pradėjęs naudoti prekybos tinklas „EDEKA“ neigia šį mitą. Siekiant užtikrinti kuo geresnę pirkėjo patirtį, už kasos anksčiau sėdėję darbuotojai buvo perkelti į apsipirkimo salę. Jie daugiau laiko skiria pagalbai pirkėjams, prekių reprezentacijai bei kitoms pridėtinėms vertėms.

„Prognozuojama, kad dar bent 10 metų žmonės norės apsipirkinėti realiose parduotuvėse, užuot rinkęsi virtualų apsipirkimą. Tad prekybos tinklai aktyviai siekia didinti klientų komforto lygį, kurį dažniausiai kuria žmonės.“

Išmanusis vėžimėlis
Foto: Organizatorių nuotrauka


Savo technologiją globaliu sprendimu vadinantis F. Heinrich teigia, kad jo vadovaujama įmonė planuoja plėtrą į užsienio šalis bei dar daugiau negirdėtų technologinių sprendimų verslui. Apie Vokietijos maisto prekybos sektoriaus skaitmenizaciją ir savo patirtis, kuriant išmaniuosius prietaisus, F. Heinrich skaitys pranešimą „Baltic Retail Forum 2019“ konferencijos metu.

„Baltic Retail Forum 2019“ – tai verslo forumas prekybos bendrovių vadovams, kurį jau 10-metį organizuoja įmonė „StrongPoint“, kurianti verslo našumą didinančius sprendimus.