„Šita problema mus paveikė daugiau kaip norinčius šitą verslą skaidrinti – pagaliau mes turėtume bent vienas atliekas Lietuvoje, kurios skaidriai tvarkomos ir sutvarkomos. Tokia nelaimė yra kaip didesnė moralinė baimė, kad mes prarandame pasitikėjimą tais mūsų perdirbėjais, ir kiek galima šitaip Lietuvoje be skaidraus verslo ir pasitikėjimo – kiekvienas vartotojas turi žinoti, kad jis paliko padangą ten ir ji bus paimta, sutvarkyta ir išvežta, o ne kažkur padegta, ar kad atsitiks tokios nelaimės“, – Eltai sakė D. Butkienė.

PIO vadovės teigimu, kilęs gaisras byloja apie atsakomybės trūkumą, tačiau, pažymi D. Butkienė, jos organizacija sugebėjo persiorientuoti ir perduoti atliekų tvarkymą kitoms įmonėms, nors laikas, pasak jos, yra nepalankus. Greitu metu visi autoservisai bus užversti senomis padangomis, pabrėžė PIO vadovė.

„Taip jau yra – gamintojas ar importuotojas finansuoja tą visą tvarkymą, tai mes šiuo atveju labai nedidelę dalį su šia įmone turėjome – su esamais mūsų tvarkytojais puolėme žiūrėti, ar sugebėsime surinkti, sutvarkyti, ar turėsime kažką stabdyti. Juo labiau, kad laikas labai nedėkingas – tuoj keisime padangas ir visi servisai apsivers. Čia ir įstatymų pakeitimai, kad savivaldybės suteiktų nemokamą išvežimą, finansuojamą gamintojų ir importuotojų nuo sausio 1 dienos“, – kalbėjo D. Butkienė.

Kilęs milžiniškas gaisras įmonėje „Ekologistika“, sako PIO direktorė, yra didelis moralinis nuostolis visiems: gamintojams ir importuotojams, verslininkams, organizuojantiems atliekų tvarkymą, gyventojams ir gamtai.
„Čia daugiau labai didelis moralinis nuostolis – tiek ir mums, gamintojams ir importuotojams, tiek kiekvienam padangų atliekos turėtojui. Kitas dalykas – ir gamtos teršimas taip pat skaudus. Visa mūsų sistema sugriuvo, nes mes užsakėme ten išvežti atliekas iš mūsų klientų, iš servisų. Visą tą sistemą mes dabar turime perduoti kitiems, apkrauti darbu“, – teigė D. Butkienė.

Paklausta, kas galėtų užkirsti kelią tokioms nelaimėms ateityje, D. Butkienė atsakė pabrėždama, kad turi būti efektyviai vykdoma kontrolė, atliekų tvarkymo įmonės turi būti konsultuojamos ir šviečiamos apie saugumą ne atsitikus nelaimingiems įvykiams, o siekiant jų išvengti.
„Tokios didesnės rizikos įmonės turi būti tikrinamos, konsultuojamos ir galbūt šitai įmonei pritrūko tų aplinkosauginių, priešgaisrinės saugos konsultacijų, jei atsitiko tokia nelaimė. Darbas turi vykti nenutrūkstamai, o ne tada, kada atsitiko bėda“, – tvirtino PIO direktorė D. Butkienė.

Vis dėlto pašnekovė neslėpė, kad anksčiau teko bendrauti su įmonės „Ekologistika“ atstovais, prašant jų pašalinti trūkumus.

„Netgi antradienį aš kalbėjau su jų darbuotojais, kaip atsakingai tvarkyti dokumentaciją, tiesiog, aš manau, kad tai yra seni gamybininkai-inžinieriai, kurie kreipia dėmesį tik į gamybos procesą – kad jis būtų paleistas, bet ne į tai, kaip ta sistema turi veikti, kad būtų patikimi partneriai. Jau birželio mėnesį aš jiems rašiau laiškus, kad mes nutrauksime sutartį, jei nebus tvarkos, kaip mes reikalaujame – patikimai surinktos padangos, patikimai priimtos, perdirbtos. Tada mus informavo, kad buvo gedimai linijoje, bet nuo rugpjūčio mėnesio viskas, sakė, susitvarkė ir mes pradėjome dirbti pagal savo sistemą“, – paaiškino Padangų importuotojų organizacijos vadovė.

Kaip ELTA jau rašė, spalio 16-osios naktį Alytaus miesto padangų perdirbimo įmonėje „Ekologistika“ kilo didžiulis gaisras. Degė apie 2 tūkst. kvadratinių metrų ploto sandėliai, kuriuose laikomos naudotos padangos. Gaisrą gesino ugniagesių pajėgos iš Alytaus, Kauno, Lazdijų, Vilniaus, Varėnos ir Marijampolės.

Alytuje ir Alytaus rajone dėl didelio oro užterštumo pavojingomis medžiagomis, kurios gali netgi sukelti vėžį, paskelbta ekstremali situacija. Kai kuriose vietovėse kietųjų dalelių koncentracija trigubai viršija leistiną normą.

Preliminariais skaičiavimais, gaisro padaryta žala gamtai gali siekti daugiau nei 5 mln. eurų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)