V. Tomaševskis pirmadienį pabrėžė, kad pasiūlymas dėl mokesčio nėra pakankamai paruoštas, o šiuo metu mokestinė našta gyventojams ir taip yra pernelyg didelė, todėl reikia daugiau apmokestinti kapitalą, bankus, o ne tuos, kurie uždirba mažiausiai.

Be to, anot V. Tomaševskio, mokestis labiausiai gresia mažiausiai uždirbantiems, turintiems i nenaujus automobilius. Jo teigimu, 10-15 metų toks mokestis turėtų būti simbolinis, kad žmonės suprastų problemą ir pagal galimybę bandytų įsigyti mažiau teršiančias transporto priemones.

Aplinkos ministerija siūlo įvesti vienkartinį automobilių taršos mokestį ir jį tiesiogiai susieti su išmetamu anglies dvideginio kiekiu. Mokesčių dydis galėtų siekti nuo keliasdešimties eurų iki 1400 eurų. Dyzelinu varomi automobiliai būtų apmokestinami kelis kartus daugiau nei transporto priemonės su benzinu.

Ministerija siūlo, kad mokestį reikėtų mokėti kiekvieną kartą atlikus registraciją. Planuojama, kad mokestis įsigalios jau kitų metų pradžioje. Projekto aiškinamajame rašte nurodoma, kad į biudžetą būtų surenkama 29 mln. eurų per metus.

Valdančiosios Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) lyderis Ramūnas Karbauskis tvirtina, kad automobilių taršos mokesčiui bus pritarta.