Dėl to vyriausybei teks į šalį iš užsienio grąžinti daugiausiai turistų nuo Antrojo pasaulinio karo laikų.

Seniausia Didžiosios Britanijos kelionių operatorė, kurios istorija prasidėjo prieš 178 metus ir kuriai pastaruoju metu sunkiai sekėsi atlaikyti konkurenciją su elektroniniais varžovais, įskaitant trumpalaikės būsto nuomos platformas, iš privačių investuotojų prašė 200 mln. svarų (227 mln. eurų), kurie jai leistų išvengti žlugimo.

Pasak „Thomas Cook“, jos žlugimas pakenks maždaug 600 tūkst. turistų, šiuo metu atostogaujančių įvairiuose pasaulio kampeliuose.

„Nepaisant didelių pastangų, bendrovės akcininkams ir pasiūlytiems naujiems pinigų tiekėjams tose diskusijose nepavyko pasiekti susitarimo“, – pažymima „Thomas Cook“ paskelbtame pranešime.

„Todėl bendrovės valdyba padarė išvadą, jog nebeturi kito pasirinkimo, kaip tik imtis veiksmų ir nedelsiant pradėti priverstinio likvidavimo procedūrą.“

Kelionių operatorė nutraukia visus skrydžius, atšaukia keliones ir viešbučių numerių užsakymus. „Thomas Cook“ skolos sudaro apie 2 mlrd. svarų.

„Thomas Cook“ generalinis direktorius Peteris Fankhauseris atsiprašė klientų, darbuotojų, tiekėjų ir partnerių.

„Tai labai liūdna diena bendrovei, kuri tapo kelionių paketų pradininke ir milijonams žmonių visame pasaulyje suteikė galimybę keliauti“, – pareiškė jis.

Tuo tarpu vyriausybė pranešė pasamdžiusi orlaivius, kuriais į Didžiąją Britaniją nuo pirmadienio bus paskraidinta apie 150 tūkst. atostogautojų.

„Žlugus „Thomas Cook“, kuri atšaukė visus savo skrydžius, transporto sekretorius Grantas Shappsas paskelbė, jog vyriausybė ir Didžiosios Britanijos civilinės aviacijos administracija pasamdė dešimtis užsakomųjų orlaivių, kuriais klientai bus nemokamai parskraidinti namo“, – pažymima atskirame vyriausybės pranešime, kuriame pabrėžiama, jog bendras grąžinamų turistų skaičius bus didžiausias pokario laikais.

Pagal vyriausybės planus, „Thomas Cook“ turistai iš Didžiosios Britanijos į šalį bus parskraidinti nuo rugsėjo 23 iki spalio 6 dienos.

Atostogautojų grąžinimas vyriausybei atsieis maždaug 750 mln. JAV dolerių, televizijos kanalui CNN pareiškė šalies civilinės aviacijos administracijos atstovas.

Prarasta 22 tūkst. darbo vietų

„Thomas Cook“ taip pat buvo priversta uždaryti savo kelionių agentūras, taigi be darbo liko 22 tūkst. grupės darbuotojų visame pasaulyje, įskaitant 9 tūkst. Didžiojoje Britanijoje.

Kinijos „Fosun“, kuri dabar yra didžiausia „Thomas Cook“ akcininkė, su bendrove sutarė dėl pradinio 900 mln. svarų pagalbos paketo ir praėjusį mėnesį sutiko į verslą įlieti 450 mln. svarų.

Mainais „Fosun“ gavo 75 proc. „Thomas Cook“ kelionių operatoriaus padalinio akcijų ir 25 proc. jos oro bendrovės akcijų.

„Fosun“ yra nusivylusi, jog „Thomas Cook Group“ su kitomis susijusiomis bendrovėmis, pagrindiniais grupei skolinančiais bankais, obligacijų turėtojais ir papildomomis susijusiomis šalimis nesugebėjo rasti gyvybingo sprendimo dėl pasiūlytos rekapitalizacijos“, – pareiškė Kinijos grupė.

Spintų gamintoja „Thomas Cook“ kelionių verslą įkūrė 1841 metais.

Nors dar neseniai grupė visame pasaulyje perveždavo apie 20 mln. klientų per metus ir pasiekdavo 10 mlrd. svarų metinę apyvartą, „Thomas Cook“ sukaupė didžiules skolas.

Bankrotą grupė paskelbė praėjus vos dvejiems metams po to, kai žlugo „Monarch Airlines“. Tąkart Didžiosios Britanijos vyriausybei taip pat teko skubiai imtis veiksmų ir grąžinti į šalį 110 tūkst. įvairiuose pasaulio oro uostuose įstrigusių keleivių. Orlaivių nuoma mokesčių mokėtojams tuomet atsiėjo maždaug 60 mln. svarų.

„Sektoriaus pajėgumų pertekliaus auka tapo ne tik „Thomas Cook“. Per pastaruosius kelerius metus žlugo nemažai oro bendrovių. Prisiminkime, pavyzdžiui, „Monarch“, – pažymėjo „CMC Markets UK“ vyriausiasis rinkos analitikas Michaelas Hewsonas.