„Su Bulgarijos, Vengrijos, Latvijos, Lenkijos ir Rumunijos atstovais atkreipėme kitų valstybių narių dėmesį, kad Europos Parlamento reikalavimas Mobilumo paketo I derybose periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį prieštarauja ES klimato kaitos politikos tikslams bei siekiui sumažinti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimo kiekį“, – ministerijos pranešime cituojamas susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

Lietuva sutinka, kad transporto sektorius turi mažinti išmetamų dujų kiekį, tačiau atkreipia dėmesį, kad tam būtina nuosekli ES transporto politika ir politinė valia netvirtinti šiam tikslui prieštaraujančių nuostatų atskiruose teisės aktuose. Estija, Kipras, Malta ir Airija taip pat išreiškė palaikymą tokiai pozicijai, pabrėždami, kad siekiant ES aplinkosaugos tikslų turėtų būti išlaikytas nuoseklumas, rengiant ES teisės aktus neturėtų būti taikomi dvigubi standartai.

Tarptautinės kelių transporto sąjungos duomenimis, reguliarus vilkikų grąžinimas į įmonės įsisteigimo šalį sunkiasvorių transporto priemonių nuvažiuotą atstumą padidintų iki 75 proc., o bendrą vilkikų išmetamą CO2 kiekį – net iki 100 000 t per metus.

Dvišaliuose susitikimuose, kaip skelbia Susisiekimo ministerija, su Europos Komisija ir bendramintėmis šalimis Lietuvos atstovai diskutavo dėl galimybių peržiūrėti Mobilumo paketo nuostatas tolesnėse derybose.