Po kelerių metų derybų ir pasiruošimo šią vasarą didžiausiam mažmeninės prekybos tinklui pasaulyje lietuvių bendrovė pradėjo tiekti lašišą bei upėtakius.

Prieš daugiau nei dešimtmetį pasiūliusi pirmuosius gaminius Amerikos žemyne, 2019-aisiais „Vičiūnų grupė“ pasiekė proveržį ir skaičiuoja per metus dvigubai išaugusį bendrą eksportą į Šiaurės Ameriką.

„Derybos su „Walmart“ buvo ilgos ir dalykiškos – derinome receptūras, produkcijos skonius, tvarkėme formalumus ir siuntėme ne vieną pavyzdį, kol šią vasarą „Vičiūnų“ produktai galiausiai buvo atplukdyti į Kanadą. Savaime suprantama, mums keliami aukščiausi „Walmart“ korporacijos kokybės ir serviso standartai, turime atitikti ir įprastai didelius Šiaurės Amerikos vartotojų lūkesčius“, – sakė „Vičiūnų grupės“ vadovas Šarūnas Matijošaitis.

Pasak jo, kol kas nei produkcijos kiekiai, nei portfelis nėra labai dideli, bet tai ir nėra tikslas pradiniame etape.

„Ateinant į naują rinką ar tokio masto prekybos tinklą, gerai veikia verslo strategija, kai iš pradžių įsitvirtinama su keliais pirmaisiais produktais, kuriems pasiteisinus atveriamas kelias platesniam krepšeliui. Tikimės, kad ateinančiais metais tai leis įsitvirtinti Kanados „Walmart“ su platesniu produkcijos portfeliu, bet svarbiausia padės „Vičiūnų grupei" patekti ir į JAV veikiantį „Walmart“ tinklą. Tai ta pati korporacija, panašūs ir vartotojų įpročiai, tad sykį prisitaikius prie tinklo reikalavimų, užsirekomendavus ir pasitikrinus, kaip produkcija mėgstama panašioje rinkoje, lengviau patekti ir į kaimyninėje šalyje veikiančius to paties tinklo prekybos centrus“.

„Walmart“ – didžiausia kompanija pasaulyje, kurios pajamos viršija 515 mlrd. dolerių, joje dirba 2,2 milijono darbuotojų. Visame pasaulyje tinklas valdo daugiau nei 11 tūkst. parduotuvių, o 90 proc. amerikiečių gyvena 10 mylių spinduliu nuo artimiausio „Walmart“ prekybos centro.

Tiesa, kitose JAV veikiančiose parduotuvėse bei restoranuose Lietuvos įmonė savo produkciją siūlo jau 11 metų. „Vičiūnų“ lašišos, silkės, skumbrės ar surimio galima įsigyti Los Andžele, Majamyje, Čikagoje, Niujorke ir kitur. Pastaruosius kelerius metus įmonės eksportas į Šiaurės Ameriką kasmet auga 20-30 proc. Tuo tarpu šiais metais bendrovė stebi proveržį – už Atlanto parduoda jau dvigubai daugiau nei 2018-aisiais – per pirmus septynis 2019-ųjų mėnesius ten realizuota beveik 480 tonų lietuvių kompanijos produkcijos.

Šį rudenį įmonių grupė taip pat ketina užbaigti visas procedūras ir pradėti prekybą kitame JAV veikiančiame viename didžiausių pasaulio prekybos tinklų.

Pasak Š. Matijošaičio, įmonės produkciją noriai priima visi didieji pasaulio prekybos tinklai. Tai palengvina dviejų dešimtmečių darbo tarptautinėje rinkoje patirtis, išskirtinis dėmesys maisto saugos ir kokybės kultūrai grupės fabrikuose, šimtai kasmet sukuriamų naujų žuvies bei kitų maisto produktų.

„Žinoma, padeda ir gamybos apimtys bei lankstumas su partneriais. „Vičiūnai“ ne tik antri didžiausi surimio produktų gamintojai pasaulyje, bet ir vieni visos žuvies produktų rinkos lyderių Europoje. Tai svarbu dirbant su tokiais žaidėjais, kuriems būtina ne tik išskirtinė kokybė, bet ir dideli kiekiai".