Kaip pasakojo kavinės bendraturtė Laura Bucininkienė, kavinėje yra trys pagrindinės taisyklės, kurių visi atėję privalo laikytis.

„Darbas su kompiuteriu mūsų kavinėje yra negalimas. Antroji taisyklė yra ta, kad ne mažiau nei 50 proc. žmonių iš kompanijos turėtų kažką užsisakyti.

Ir trečioji taisyklė, kad jeigu sėdite ilgai, daugiau nei 2 val., būtų labai gražu, jeigu pakartotumėte savo užsakymą“, – štai tokius reikalavimus vardijo verslininkė.

Pasak jos, tokia praktika atkeliavo iš užsienio, tačiau daugiausia atgarsių susilaukė pirmojo taisyklė dėl draudimo naudotis kompiuteriu.

„Su kompiuteriu atėjęs žmogus kavinėje sėdi nuo 2 iki 5 val. Per tas 2 ar 5 val. jis išgeria įprastai, statistiškai, vieną puodelį kavos. Jis užima visą staliuką, o mes, deja, esame mažos šeimos maža kavinė“, – argumentavo kavinės bendraturtė.

Tiesa, pakalbintas keliautojas Danielius Narauskas sakė taip pat čia apsilankęs, tačiau ilgai kavinėje vyras neišbuvo. Netrukus jis buvo išprašytas.

„Man reikėjo telefone pasidaryti kelis dalykus. Negalvojau, užsisakysiu kažką ar ne, bet greičiausiai būčiau užsisakęs.

Po 5 sekundžių prie manęs priėjo padavėjas, paklausė, ko norėčiau, pasakiau, kad ką tik atsisėdau ir gal galėčiau gauti meniu, man reikia laiko pagalvoti.

Už kokių 20 sekundžių padavėjas grįžo ir vėl paklausė, ar kažką užsisakysiu ir aš pasakiau, kad galbūt, nežinau, nes vis dar galvoju ir man atsakė, kad jei neketini nieko užsisakyti ir nori tik pasėdėti, suoliukai yra Laisvės alėjoje“, – patirtimi dalijosi keliautojas.

Kaune atsidarė kavinė, kuri turi papildomų taisyklių.

L. Bucininkienė aiškino, kad ji klientų neišvaro, o tiesiog prašo paisyti taisyklių, mat jeigu klientas nusprendžia išeiti, tai – jo pasirinkimas.

„Mes nevarome savo klientų, mes juos labai mylime. Esame mažos šeimos maža kavinė. Mums kiekvienas esate labai labai brangus, tiesiog pakluskite toms taisyklėms, kurias mes sugalvojome, kurias mes pritaikėme ir mes jumis visuomet labai džiaugsimės“, – kalbėjo šeimininkė.

Visgi ne vieną šalį apkeliavęs Danielius sakė, kad toks požiūris į klientą jį labai nustebino ir visai nesvarbu, verslas mažas ar didelis.

„Už Atlanto tave gali išvaišinti visokiausiais dalykais ir tu tik tada pagalvosi, ar tu nori pirkti. Jie taip pririša klientą, o čia tokio dalyko nebuvo.

Nesakau, kad tu turi eiti, ragauti ir tik tada pirkti, ne, bet tu turi užsisakyti, kaip nori“, – savo nuomonę dėstė Danielius.

Ką apie tokią kavinę mano pasisakė ir gatvėje kalbinti kauniečiai. Jų nuomonės buvo labai skirtingos. Vieni palaikė verslininkus, kiti manė, kad klientai neturi būti ribojami.

Kauniečiai sakė, kad kavinėse jie praleidžia nuo valandos iki trijų.

„Neaišku, kiek jie sėdi. Gal jie sėdi nuo 8 val. ryto iki 8 val. vakaro, tai tada savaime suprantama. O jeigu jie sėdėtų porą valandų, tai, ko gero, problemų ir nebūtų“, – kalbėjo viena moteris.

„Kavinės tam ir kuriasi, kad uždirbtų pelną, bet žmogus, kuris ateina ir prasėdi visą dieną su kavos puodeliu, tai nemanau... Nors galima į abi puses žiūrėti, tiek iš kavinės pusės, tiek iš kliento pusės. Klientui gerai – kavinei negerai“, – sakė kitas kalbintas vyras.

„Kiekviena kavinė turi savo taisykles ir jas „stato“ savo klientams. Žinoma, turėtų atsižvelgti į kliento poreikius, bet kiekviena turi savo taisykles“, – teigė vaikinas.

Kaune atsidarė kavinė, kuri turi papildomų taisyklių.

Vartotojų teisių apsaugos tarnybos teigimu, pažeidimų dėl tokių taisyklių taikymo nėra. Tiesa, svarbu tai, kad klientai apie tokius apribojimus būtų įspėti iš anksto.

„Jeigu nusistato kažkokias papildomas taisykles, tai kavinė ar bet koks kitas verslininkas apie tai aiškiai turi informuoti vartotoją. Tai yra pagrindinė jam keliama pareiga“, – teigė Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vyr. patarėja Giedrė Nenartavičiūtė.

Kol kas ši vieta yra vienintelė Kaune, kurioje draudžiama naudotis kompiuteriu.

Ieva Diraitė, Eglė Račkauskaitė, Vilius Mačiulaitis