„Skinest Baltija“ skundžiasi, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės konkursų neskelbia pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

„Mes ginče siekiame dalyvauti ne dėl sportinio intereso – jo baigtis turės tiesioginę įtaką mūsų veiklos tvarumui. Dar daugiau – manau, kad šis ginčas lems artimiausio laikotarpio Lietuvos geležinkelių paslaugų rinkos jėgų pusiausvyrą, todėl abejingų čia neturėtų būti“, – pranešime sakė „Skinest Baltija“ vadovas Valdas Rasimas.

VPT birželį paskelbė, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės yra perkančiosios organizacijos, todėl privalo pirkimus skelbti pagal Viešųjų pirkimų įstatymą.

„Lietuvos geležinkeliai“ šią VPT išvadą apskundė teismui – bendrovės teigimu, tokiu atveju antrinėms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje.

Tuo metu VPT nurodo, jog įmonės nesusiduria su konkurenciniu spaudimu, todėl jų veikla nėra komercinio ar pramoninio pobūdžio.

„Skinest Baltija“, faktiškai eliminuota iš „Lietuvos geležinkelių“ viešųjų pirkimų, šį mėnesį dėl „Lietuvos geležinkelių“ antrinių įmonių kreipėsi į Europos Komisiją (EK)– pasak jos, „LG Cargo“, GTC ir VLRD veikla iškreipia konkurenciją, taip pat įtariama valstybės pagalba antrinėms įmonėms.

„Skinest Baltija“ Lietuvos teismams taip pat apskundė du neviešus geležinkelių antrinių įmonių konkursus – VLRD skelbtą prekinių vagonų dalių konkursą bei daugiau nei 30 mln. eurų vertės „LG Cargo“ skelbtą vagonų pirkimo konkursą.

LG atmeta kaltinimus dėl neviešų konkursų – įmonės teigimu, „LG Cargo“ informaciją apie vagonų pirkimo konkursą išsiuntė visiems žinomiems gamintojams, įskaitant ir su „Skinest“ grupe susijusiai įmonei. Bendrovė kvietimus teigė siuntusi tiesiogiai gamintojams, o ne tarpininkams.

Pernai vyriausybinės strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos ir Vyriausybės sprendimu Estijos kapitalo grupė buvo iš esmės eliminuota iš geležinkelių konkursų.