„Automobilių mokestis, kuris yra priklausomas nuo anglies dioksido emisijos, daugelyje Europos valstybių egzistuoja, tačiau jau ne kartą esu sakęs, kad šiandien paimti mokiniškai, vadovėliškai ir pamėginti perkelti tuos automobilių mokesčius, kurie egzistuoja Vakaruose, į Lietuvos dirvą būtų ne tiktai socialiai nejautru, bet tiesiog pavojinga, kadangi turbūt didžiausią mokesčių naštą sumokėtų tie žmonės, kurie važiuoja blogiausiais automobiliais, ir ne dėl to, kad yra, atsiprašau, mazochistai, o dėl to, kad neturi pakankamai pajamų“, – interviu LRT antradienio vakarą sakė G. Nausėda.

Jis teigė manantis, kad reikėtų pradėti nuo prabangos – tai yra variklio darbinio tūrio – apmokestinimo su labai nedideliu aplinkosaugos – anglies dioksido išmetimo – elementu.

Pasak G. Nausėdos, kai kuriose valstybėse automobilio mokestį sudaro keli elementai, kurie apmokestinami skirtingomis proporcijomis.

Birželį dar būsimasis šalies vadovas teigė, kad svarstytų pasiūlymus apmokestinti automobilius pagal galingumą, vertę, o išmetamas anglies dvideginio kiekis galėtų būti apmokestinamas palaipsniui.

„Mokestis iš principo galėtų egzistuoti, bet jis turi būti socialiai jautrus, adekvatus dabartinei mūsų pajamų situacijai ir neerzinti visuomenės lygioje vietoje. Tą patį galima būtų pasakyti ir apie visuotinį nekilnojamojo turto mokestį“, – antradienį teigė prezidentas.

Premjeras Saulius Skvernelis liepą pareiškė, jog nuo 2020 metų sausio bus įvestas taršių automobilių mokestis, planuojama keisti ir nekilnojamojo turto (NT) apmokestinimą.

Tarptautinės organizacijos ne vienerius metus Lietuvai siūlo įvesti taršių transporto priemonių mokesčius.

Vyriausybė šiuo metu yra numačiusi tūkstančio eurų kompensaciją gyventojams, nusprendusiems pakeisti seną automobilį mažiau taršiu.