Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis pirmadienį socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalino komentaru, kuriame buvo teigiama, kad naujasis pėsčiųjų ir dviračių tiltas sujungs mokslo, verslo ir valstybines įstaigas bei gyvenamuosius namus, o žmonėms pasiekti Gedimino prospektą ir Lukiškių aikštę nuo šiol bus daug lengviau.

Nepaisant išvardintų būsimo statinio privalumų, tokia naujiena susilaukė gausybės komentarų ir abejonių, ar Vilniui tokio tilto išties reikia. Kaip aiškino komentatoriai, šalia ir taip yra Geležinio Vilko, Žvėryno ir Liubarto tiltai.

Kol vieni sakė, kad už 5 mln. Eur, kuriuos planuojama skirti naujoms statyboms, reikėtų rekonstruoti jau esamus tiltus, kiti teigė, kad su naujo tilto statybomis gali būti susijusios netoliese esamos arba planuojančios įsikurti verslo įmonės, taip pat klausimų kėlė ir visai šalia Seimo esantys kol kas neužstatyti sklypai.

DELFI susisiekė su Miesto plėtros departamento vadovu M. Pakalniu, kuris sutiko paaiškinti situaciją ir sakė, kad idėja, jog toje vietoje galėtų būti pastatytas tiltas, sklandė dar nuo 2007-ųjų.

Geležinio Vilko g. tiltas yra perkrautas transportu ir remiasi į labai didelį transporto mazgą, kuris yra nedraugiškas nei žmogui, nei dviratininkui“, – aiškino jis ir pridūrė, kad iš viso pėstiesiems eiti minėtu tiltu šiandien nėra nei malonu, nei patogu, nei saugu.

Kaip dar vieną argumentą naujo tilto statybai jis išsakė ir vis augančią Saltoniškių miesto dalį. Ten, anot jo, atsirado daug darbo vietų, o pats rajonas plėtėsi.

Nepastebėtos neliko ir prie Seimo šiuo metu esančios neužstatytos teritorijos.

„Prie Seimo yra tuščias sklypas. Ten taip pat yra didelis potencialas.

Nors Seimas šiandien jį naudoja labai „tvariai“ – automobilių statymui pievoje, mano manymu, tai yra didelė gėda. Tikimės, kad ant tos pievos atsiras kiti objektai, kurie trauks žmones.

Buvo galvota ir apie kultūrinę paskirtį, apie viešbutį, tačiau ne mes esame sklypo savininkai. Jis priklauso Seimo kanceliarijai“, – sakė vadovas.

Naujasis pėsčiųjų tiltas, anot M. Pakalnio, būtų statomas prie „Green Hall“ vaikų žaidimų aikštelės, o kitoje upės pusėje atsidurtų prie esančios degalinės.

„Su jokiomis verslo įmonėmis šis tiltas nesusijęs. Niekaip. Nėra jokio ryšio su konkrečia verslo įmone. Daugiau yra vertinamas visas Saltoniškių potencialas, o ir dviračių taką saugiai padaryti per Geležinio Vilko tiltą praktiškai neišeina“, – argumentavo departamento vadovas.

Vertinant optimistiškiausią scenarijų, naujasis tiltas Vilniuje galėtų išdygti 2022-2023 metais.

„Projektų konkursas įvyks rudens pradžioje, sutartis bus pasirašyta rudens pabaigoje. Tada metus laiko truktų techninis projektas, tai kitų metų rudens pabaigoje būtų galima galvoti apie rangos pirkimą ir dar po poros metų turėtume tiltą“, – darbus, kuriuos reikia nudirbti vardijo vadovas.

Kaip akcentavo, svarbu, kad tiltas nebus pritaikytas transporto eismui. Juo galės naudotis pėstieji ir dviratininkai, o plotis sieks apie 8 metrus.

„Jis turi būti tiek stiprus, kad atlaikytų valymo techniką ir esant reikalui galėtų pravažiuoti greitosios pagalbos automobiliai“, – sakė jis.

Kol kas, kaip tiksliai planuojamas statinys galėtų atrodyti, aišku nėra. Šiuo metu Vilniaus savivaldybė iki rudens pradžios laukia architektūrinių idėjų. Pasak M. Pakalnio, būna, kad žmonės pasiūlo labai kūrybiškų idėjų, tarkime, apžvalgos aikštelių, tad būti išties gali visko.

Išrinkus priimtiniausią idėją savivaldybė jos autoriui siūlys rengti techninį statinio projektą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (284)