Jau anksčiau buvo skelbta, kad Klaipėdos uoste Rusijos bendrovės Murmansko jūrų laivininkystė laivas „Ivan Lopatin“ stovėjo nenaudojamas beveik porą metų, nuo 2017 metų spalio. Lietuvos varžytinių ir aukcionių tinklalapyje galima matyti, kad areštuoto laivo pradinė kaina – 2,4 mln. eurų. Pasirodo, turtas parduodamas čia, nes įmonė prisidarė skolų ir Lietuvoje. Iš viešai prieinamų šaltinių matyti, kad bendrovė jau kuris laikas susiduria su finansiniais sunkumais ne vienoje šalyje, iš jų nepavyksta išsikapanoti iki šiol.

Parduodamas areštuotas laivas

Antstolė: ten kur prisidarė skolų, ten ir parduodamas

E-varžytinių sistemoje nurodyta, kad už laivo pardavimą atsakinga antstolė Vida Daugirdienė. Kaip ji pasakoja DELFI, buvo gauti įsiteisėję teismo sprendimai, konkrečiau ir Lietuvoje esančio teismo sprendimas, kurio pagrindu išieškomas turtas. Šiuo atveju nesvarbu, kad turtas priklauso Rusijoje registruota įmonei, jis visgi stovi Lietuvos jūrų uoste.

„Antstolis be pagrindo neatlieka jokio veiksmo. Jeigu antstolis parduoda varžytinėse kažkokį turtą, jis turi turėti pagrindą, o pagrindas yra teismo dokumentas. (…) Vadovaudamiesi konvencijos įstatymais bei mūsų Civilinio kodekso proceso normomis, kurios reglamentuoja areštuoto turto realizavimą, skolas, atliekami tie veiksmai, kad parduodama varžytinėse.

Šio laivo savininkai neatsiskaito už laivo remontus, neatsiskaito už krantines, prie kurių stovi. Yra keli tokie sprendimai už kitų prievolių nevykdymą laiku, todėl skelbiame varžytines, jeigu turtas bus nupirktas, bus paskirstytos lėšos pagal nustatytą tvarką, teismo sprendimus.

Kaip suprantu, jūsų pagrindinis klausimas, kodėl ne lietuviškas turtas parduodamas čia, Lietuvoje. Jis parduodamas todėl, kad stovi Lietuvos uoste. Ir pagal konvenciją jis parduodamas ten, kur prisidarė skolų“, – komentavo V. Daugirdienė.

Kaip pasakoja antstolė įmonė buvo informuota apie visą procedūrą, tačiau nesureagavo.

„Laivas čia paliktas, kaip supratau, likimo valiai. Mes informavome pačią įmonę, kad pradedami veiksmai, informavome visus atsakingus už laivą juridinius asmenis, registrus, kitas įmones, kurios gali būti suinteresuotos tuo laivu, bet nei vienas neatsiliepė ir neinformavo, nekėlė ginčo, kad nepagrįsti veiksmai ar, kad atsiskaitė su kreditoriais, ar pateiktų įrodymų dėl ko nesiimti šių procesų. O veiksmus jau prieš 2–3 mėnesius pradėjome.

Tos įmonės, kurioms laivą valdanti bendrovė skolinga, informuoti taip pat kreipėsi į teismą, turime ir naujų nutarčių dėl naujų paruoštų ieškinių, kur, tikėta, kad įsiteisės sprendimai“, – teigė antstolė.

Ji taip pat nurodė, kad skolos suma nėra tokia didelė kaip laivo vertė, tačiau kitos galimybės išieškoti šią sumą nebuvo. Iš šios sumos bus padengtos visos išlaidos, grąžinamos skolos, o jei dalis pinigų dar liks, ši bus grąžinama laivą valandčiai OAO „Murmansk Shipping Company“ bendrovei.

Kaip teigė V. Daugirdienė, laivu domisi daugybė pirkėjų tiek iš Lietuvos, tiek iš užsienio.

Teismo nutartyje – kalbos apie įmonės bankrotą

DELFI turėtame 2018 lapkričio 27 dieną Vilniaus apygardos teismo priimtame sprendime nurodoma, kad leidžiama taikyti laikinąsias apsaugos priemones, tai yra, draudžiama laivui išplaukti iš Klaipėdos valstybinio jūrų uosto, laivą parduoti, dovanoti, įkeisti, supjaustyti laivą dalimis metalo laužui ar padaryti ką kita dėl ko keistųsi laivo savininkai ar laivo vertė.

Nutartimi buvo tenkintas įmonės „Garant Service“ prašymas dėl susidariusios didžiulės OAO „Murmansk Shipping Company“ skolos.

„Teismas daro išvadą, kad atsakovės finansinė padėtis yra bloga. Atsakovė pareiškėjai skolinga 492 106,34 Eur už suteiktas laivo infrastruktūros paslaugas (elektros tiekimą, krantinės mokesčius) ir laivo remonto darbus. Atsakovė neapmoka pareiškėjos sąskaitų daugiau negu metus, t. y. nuo 2017 m. rugpjūčio 21 d. Pagal teismui pateiktus viešuosius duomenis iš Rusijos Federacijos informacijos šaltinių apie atsakovei pareikštus reikalavimus arbitraže matyti, kad atsakovė turi finansinių sunkumų.

Rusijos Federacijos bendrovė OAO „Murmansk Shipping Company“ yra atsakove 182 arbitražo bylose. Teismuose rugsėjo mėn. pateikta 17, spalio mėn. – 21 ieškinys dėl skolų išieškojimo iš atsakovės. Antstoliai vykdo 16 496 166 Rusijos rublių (219 656,01 Eur) išieškojimą iš atsakovės 12 vykdomųjų bylų. Pagal viešai pateiktą atsakovės pelno (nuostolių) ataskaitą, atsakovės pelnas 2017 metais sumažėjo 10 kartų, yra 90 067 Rusijos rubliai (1200 Eur). Dėl to yra pagrindas manyti, kad, nesiėmus laikinųjų apsaugos priemonių, sprendimo įvykdymas gali pasunkėti arba pasidaryti nebeįmanomas“, – rašoma teismo nutartyje.

Nutartyje taip pat rašoma apie viešojoje erdvėje pasirodžiusią informaciją, kad įmonei galimai inicijuojamas bankrotas. Pavyzdžiui, dar praeitų metų rugpjūtį „The Barents Observer“ rašė apie artėjantį bankrotą kadaise buvusiai galingai regioninei įmonei.

„Bendrovės rinkos dalis Arkties laivyboje pamažu mažėjo, nes keli pagrindiniai gamtos išteklių vystytojai regione sukūrė savo specialius laivus arba kreipėsi į kitas laivybos kompanijas“, – rašoma straipsnyje.

Apie nesumokėtas skolas bendrovėms buvo pasirodę naujienų ir JAV spaudoje. „Louisiana Record“ prieš daugiau nei metus rašė apie taip pat vietinei bendrovei nesumokėtą 286 tūkst. dolerių sumą už atliktas paslaugas.

2018 m. rugsėjį užsienio žiniasklaidoje pasirodė žinutė, kad bendrovė pripažįsta, jog susidūrė su finansiniais sunkumais, tačiau neigia savo bankrotą.

Paskutinės žinios pasirodė šių metų liepos 17 dieną „The Moscow Times“ leidinyje. Skelbiama, jog sunkiai besiverčianti Murmansko laivybos kompanija prarado teisę operuoti lainerį Kolos pusiasalyje.

„Murmansko laivybos kompanija daugelį metų buvo ant bankroto ribos, o laineris „Klavdiya Yelanskaya“ – kaip kiti bendrovės laivai – buvo netinkamai valdomi. Liepos 10 d. regiono valdžia pasakė, kad gana yra gana ir subsidijuojamus maršrutus perdavė naujam operatoriui. Gubernatoriaus pavaduotoja Olga Kuznecova sako, kad sprendimas atimti maršrutą iš Murmansko laivybos bendrovės yra susijęs su bendrovės ekonominiais sunkumais ir nesugebėjimu susitvarkyti su įsipareigojimais, numatytais susitarime su regiono valdžia“, – rašoma straipsnyje.

DELFI kreipėsi komentaro į OAO „Murmansk Shipping Company“, tačiau atsakymo nesulaukė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (45)