Verslą Čikagoje pradėję lietuviai vėliau atidarė biurus Kaune, Vilniuje, Toronte ir Londone. Didžioji įmonės pajamų dalis ateina iš klientų Jungtinėse Amerikos Valstijose, o čia, kaip ir nemažoje dalyje viso pasaulio, artimiausiu metu laukiama verslo ciklo nuosmukio.

Pavyzdžiui, Tarptautinis valiutos fondas prognozuoja, jog šiemet JAV bendrasis vidaus produktas augs 2,3 proc., kitąmet – 1,9 proc., o 2021 metais sulėtės iki 1,8 proc.

A. Adomavičius DELFI sakė, kad „Devbridge“ verslo modelis ir paslaugų kainos turėtų leisti išlikti konkurencingais.

„Mūsų įkainis yra apie 100 dolerių už valandą. Nesvarbu, kur yra žmogus ir ką jis daro – visi už valandos darbą ima 100 dolerių, – pasakojo jis. – Amerikos rinkoje esame įdomioje pozicijoje, nes turime žmones vietoje, kurie dirba su klientais, bet taip pat turime aukštos kvalifikacijos Lietuvos specialistus, kurie lengvai šneka angliškai, integruojasi, keliauja ir t.t.

Nesame Indijos įmonė, kuri ima 30 ar 40 dolerių per valandą, bet neturi nei kokybės, nei kultūrinės integracijos. Nesame ir amerikietiška įmonė, kuri dirba už 300 dolerių per valandą, bet samdo vien vietinius.“

Todėl A. Adomavičius tikisi, kad „Devbridge“ kainos leis gana agresyviai žaisti kito ekonomikos sulėtėjimo metu. Jis dar pridūrė, kad pastaruoju metu konkurencijoje dėl klientų tenka susidurti su tokiais milžinais kaip „Accenture“, „ThoughtWorks“ ar „Cognizant“, ir pavyksta juos nurungti.

Aurimas Adomavičius

Moka 2 tūkst. eurų

Visame pasaulyje „Devbridge Group“ turi apie 450 darbuotojų. „Sodros“ duomenimis, Lietuvoje registruotoje įmonėje dirba 344.

Birželį vidutinis jiems mokėtas atlyginimas siekė 3336,97 euro popieriuje (apie 2 tūkst. eurų į rankas).

A. Adomavičius sakė, kad paklausiems informacinių technologijų (IT) specialistams reikia ne tik gerų atlyginimų, bet ir prasmingo darbo.

„Žmonėms reikia gauti pinigus, kad jie pragyventų. Tai bazinis elementas, – sakė jis. – Tačiau dar pastebime, kad labai svarbu ir tai, jog darbas būtų prasmingas, kad įgyvendinti darbai eitų į rinką.“

Pašnekovas svarstė, kad IT sritis šiandien yra „riebi“ iš rūpinimosi darbuotojais pusės.

„Visko, nuo kavos aparatų, stalo teniso, sporto, iki komandinių veiklų yra labai daug. Visi bando susikurti unikalias aplinkas darbuotojams. Bet tai yra tik blizgutis. Iš tikrųjų žmonės ateina dėl prasmingo darbo. Jei negali dirbti ir mėgautis tuo, ką kuri, tai pasidaro beprasmiška. Nesvarbu, kokia alga, ar kokie priedai“, – DELFI sakė A. Adomavičius.

Visi bando susikurti unikalias aplinkas darbuotojams. Bet tai yra tik blizgutis.
A. Adomavičius

Jis dar pastebėjo, kad nepaisant konkurencingų atlyginimų, IT specialistų Lietuvoje vis dar trūksta. Taip yra tiek dėl į šalį ateinančių naujų šios srities investuotojų, tiek dėl augančios jau veikiančių įmonių paklausos darbuotojams.

Spręsdami šią problemą, „Devbridge“ jau daug metų organizuoja „Sourcery“ akademiją, kurioje studentai gilina programavimo žinias. Šiemet mokytis pakviesti ir vaikai.

„Su vaikais strategija kitokia. Iš ten darbuotojų nepasisamdysime, nes užtruks dar 16 metų, kol jie užaugs, pabaigs universitetą. Ten daugiau yra noras įdiegti susidomėjimą IT ankstyvame amžiuje, pritraukti tiek mergaičių, tiek berniukų dėmesį.

Mes turime lygaus samdymo tikslą, norime judėti 50 proc. vyrų ir moterų samdymo į visas roles link. Čikagoje tai pasiekti lengviau, Toronte net dauguma moterų yra, Londone irgi yra balansas, o Lietuvoje balanso dar nėra, nes inžinerijos disciplinoje stojančių mergaičių yra žymiai mažiau. Norint tai spręsti, reikia pradėti nuo vaikučių, tada, laikui bėgant, situacija keisis“, – pasakojo A. Adomavičius.

Norint tai spręsti, reikia pradėti nuo vaikučių, tada, laikui bėgant, situacija keisis.
A. Adomavičius

Dirba medicinoje, transporte, energetikoje

2018 metais „Devbridge“ pajamos siekė 39 mln. JAV dolerių, o per pastaruosius 5 metus jos paaugo 830 proc. Įmonė nuolat gauna apdovanojimų ir būna įvertinama už ypač spartų augimą.

A. Adomavičius teigė, kad gerus rezultatus lemia keli elementai.

„Pirma, rinkoje yra didelė paklausa paslaugoms, kurias tiekiame. Antra, atidarėme kelis naujus biurus, kurie padeda pasiimti vietines rinkas. Trečia, turime kryžminių funkcijų komandas su produktų valdymu, dizainu, programinės įrangos kūrimu, o tai leidžia užtikrinti apyvartos tęstinumą. Pradedi su vienu klientu darbuotis, įdiegi komandą, o ji tada su juo dirba daug metų“, – sakė jis.

Aurimas Adomavičius
„Devbridge“ šiuo metu kuria programinę įrangą pačiose įvairiausiose srityse. Pavyzdžiui, vienam maisto ir gamybos žaliavomis prekiaujančiam klientui Pietų Amerikoje sukurta platforma, leidžianti derėtis su skirtingų šalių ūkininkais.

„Ūkininkas, pardavinėdamas savo žaliavas tai įmonei, gali pateikti pasiūlymą. Jei pasiūlymas tinka, jie gali skaitmeniniu būdu pasirašyti sutartį. Kai sutartis pasirašyta, yra pilnas sekimas nuo pardavimo iki surinkimo, kai su sunkvežimiais ar baržomis pasiima, tada yra transportas ir net pardavimas rinkoje. Įdomu, kad klientas pradėjo testuoti „blockchain“, kad atsektų žaliavas iki pradinio jų taško. Tai užtikrina, kad pirkdamas organiškus grūdus, tikrai juos ir gauni, būtent iš tos geografinės vietos“, – pasakojo A. Adomavičius.

Klientas pradėjo testuoti „blockchain“, kad atsektų žaliavas iki pradinio jų taško.
A. Adomavičius

JAV įmonei, kuri padeda verslininkams išeiti į akcijų biržą, „Devbridge“ sukūrė bendradarbiavimo internete produktą. „Tai toks „Google Docs“, bet labai specifiniam panaudojimui, kur gali teisininkai, jų klientai, priežiūros tarnyba vienu metu komunikuoti“, – DELFI sakė pašnekovas.

Dar vienas lietuvių klientas – viena didžiausių JAV oro linijų. „Jiems diegiame sistemą, kai klientas jau nusipirkęs bilietą renkasi sėdėjimo vietą. Gal tai atrodo paprasta, bet ten yra ir lėktuvų konfigūracijos, visokie klubai, narystės, bonus taškai ir t.t. Procesas greit susikomplikuoja, nes turi veikti ir mobilioje aplikacijoje, ir internetinėje svetainėje, partnerių portaluose“, – pasakojo A. Adomavičius.

Anksčiau jie viską tvarkė su „Excel“, surašydavo darbo vietas konkrečiai dienai ar kelioms į priekį ir tada laiškais, žinutėmis tvarkydavo viską.
A. Adomavičius

Jau kelis metus „Devbridge“ dirba su greitosios pagalbos priimamojo darbuotojus tiekiančia įmone.

„Jie turi labai greitai ir gerai žongliruoti 6 tūkst. darbuotojų. Juk kartais žmonės suserga, negali dirbti, tai reikia, kad jų pamainos būtų padengtos. Anksčiau jie viską tvarkė su „Excel“, surašydavo darbo vietas konkrečiai dienai ar kelioms į priekį ir tada laiškais, žinutėmis tvarkydavo viską.

Mes su jais pradėjome dirbti ir identifikavome, kad galima padaryti mobilią aplikaciją, kuri bus paruošta medicinos industrijai (nes pacientų duomenys apsaugoti įstatymų, kaip ir Europoje). Bėda su ankstesniu darbavimusi buvo tai, kad viskas ėjo nešifruotais kanalais, o už tai gresia atsakomybė. Aišku, jie nedėjo pacientų informacijos, bet tai apriboja kaip gali efektyviai komunikuoti.

Klientas dabar turi komunikacijos platformą ir ten pat yra galimybė darbuotojams siūlytis už savo kainą padirbėti laisvomis pamainomis“, – dėstė „Devbridge“ prezidentas.

Aurimas Adomavičius

Programavimo paslaugų įmonė yra sukūrusi atominių elektrinių priežiūros produktą „Lean Power“.

„Visame pasaulyje dėl saugumo yra apibrėžti visi aptarnavimo darbai, procedūros, kurios laikomos didelėse brošiūrose. Kai reikia, pavyzdžiui, pakeisti bateriją, paimama atitinkama brošiūra, padaroma kopija, duodama darbuotojai ir tada poroje einama aptarnauti. Ten reikia pieštuku sekti, kas parašyta procedūroje, duomenys užrašinėjami, jei yra nukrypimas, jis užrašomas, verčiamas kitas puslapis, tikimasi, kad klaidų nedaroma.

Identifikavome, kad visas šias procedūras padarius algoritmu, per kurį gali eiti kaip per žaidimą, automatiškai išsprendi ir duomenų surinkimo, ir našumo, ir klaidų problemas“, – aiškino A. Adomavičius.

Kitaip nei dauguma kitų „Devbridge“ produktų, šis kliento dar neturi. A. Adomavičius pripažino, kad „Lean Power“ sėkmė dar negarantuota.

„Nežinau, ar atominių elektrinių aptarnavimas yra kelias, kuriuo eisime, nes ši pramonė Amerikoje yra besitraukianti arba stabili. Ji neauga, valdoma labai konservatyviai. Bet išsiaiškinome, kad tos pačios bėdos yra ir elektros tinklų aptarnavimo sferoje. Ten irgi popieriniai dokumentai. Bet kurioje sunkiojoje pramonėje tas pats“, – apie perspektyvas svarstė pašnekovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (205)