Platus panaudojimas

Į socialinius tinklus pradėjus keltis verslų puslapiams, šis kanalas iš pažintinio ir pramoginio iš dalies virto reklaminiu ir informaciniu. Vartotojai ieško, domisi, skaito, dalinasi ir su kiekvienu žingsniu palieka didžiulius informacijos srautus, kuriuos verslui reikia mokėti panaudoti ir tuomet visos žinios apie savo tikslinę auditoriją taps ranka pasiekiamos.

„Socialiniai tinklai vis dažniau naudojami sociologinių tyrimų kontekste ir sudaro galimybę prekių ženklams pasitikrinti efektyviausiai veikiančias žinutes skirtingų tikslinių grupių atžvilgiu. Toks kontekstas leidžia atsakyti į klausimą, kokio amžiaus, kokios lyties, kokios geografijos vartotojams kurios prekių ženklo žinutės yra aktualiausios. Tai modelis, kuriam reikia daug kruopštaus darbo, bet jis sudaro prielaidas mikrosegmentuotai komunikacijai ir leidžia komunikacijos efektyvumą padidinti bent keletą kartų“, – atskleidžia pašnekovas.

Kinta auditorijos

Niekam ne paslaptis, kad skirtingi socialiniai tinklai auga ir populiarėja itin dinamiškai. Prieš keletą metų visų garbintas „Facebook“ tarp jaunesnių vartotojų jau užleidžia pozicijas gražių vaizdų pripildytam „Instagram“ ir pan. Šie procesai vyksta nuolat, todėl verslui, nusprendusiam komunikuoti socialiniuose tinkluose, anot pašnekovo, derėtų ne vien įsivertinti galimybes ir pasirinkto socialinio tinklo turinio specifiką, bet ir atkreipti dėmesį į ryškėjančias tendencijas.

„Populiariausių amžiaus grupių statistinius duomenis lengvai susirasite – „Facebook“ krenta visose amžiaus grupėse iki 55 metų. Jeigu nėra jokio įdirbio iki šiandien, nesvarstyčiau apie „Facebook“ jaunesniems nei 35 metų vartotojams. „Instagram“ auga visose amžiaus grupėse ir esminės grupės yra 25–34 metų, panašius skaičius turi 18–24 ir 35–44 metų amžiaus grupės. „YouTube“ dienos pasiekimas amžiaus grupėje iki, rodos, 35 metų didesnis nei TV. „TikTok“ aktualus 10–15 metų amžiaus grupei, „Snapchat“ – labiausiai 15–25 metų. „LinkedIn“ pagal amžių naudojamas tik nuo kokių 25 metų“, – amžiaus skerspjūvius vardija T. Nemura.

Kalbėdamas apie auditorijos pasiekimą socialiniuose tinkluose, pašnekovas rekomenduoja atkreipti dėmesį ne tik į tuos, kuriuos norite pasiekti, bet ir į tuos, kurie jūsų įmonės turinį kurs bei valdys. Šie žmonės turi gerai jaustis, dirbdami su atitinkamais socialiniais tinklais.

„Žinoma, be auditorijos amžiaus, dar reikėtų atsižvelgti į socialinio tinklo specifiką ir orientaciją į profesinę veiklą bei su tuo susijusias kompetencijas. Ne mažiau svarbu nei tipinis vartotojų amžius yra ir turinį kursiančiųjų komforto zona – reikėtų rinktis tą platformą, kurioje turinį kursianti komanda jaučiasi geriausiai. Reklamos galimybės, kurios sudaro prielaidas jau pirmąją dieną užsitikrinti norimą pasiekiamumą, taip pat svarbios. Čia pirmauja „Facebook“, „Instagram“ ir „LinkedIn“, – tikina specialistas.
Tomas Nemūra

Trys esminės klaidos

Nors jau ne vienus metus verslams tenka dirbti su socialine žiniasklaida, o įprastas žinomumo didinimas jau sunkiai be jų įsivaizduojamas, vis dar pasitaiko klaidų, kurios yra tendencingos daugumai verslų.

„Pirma klaida – turinys dažnai kuriamas orientuojantis į vartotoją, kuris jau turi poreikį prekių ženklo produktui ar paslaugai. Toks turinys nesukuria jokios vertės vartotojui, jeigu šis neturi poreikio įsigyti produkto ar paslaugos. Komunikacijos tikslas – skatinti vartojimą. Norint produktu ar paslauga sudominti naujus žmones, reikia kurti turinį, kuris naudingas ne tik norintiems pirkti, bet ir su produktu ar paslauga nesusipažinusiems vartotojams.

Komunikacijos tikslas nėra aptarnauti tuos, kurie jau turi aiškiai išreikštą poreikį įsigyti. Paprastas būdas pasitikrinti yra vertės realybės testas – pasižiūrėkite į turinį ir padarykite prielaidą, kad niekada nepirksite šio produkto ar paslaugos. Klausimas – ar turinys sukuria kokią nors vertę?“ – svarsto pašnekovas.

Kita itin dažna klaida, anot T. Nemuros, yra tai, kad turinys neskaidomas pagal skirtingus auditorijos poreikius: „Dažnai tas pats turinys rodomas visai tikslinei auditorijai. Viena vertus, turinio kūrėjai yra linkę detaliai apibūdinti savo vartotojus, suskirstydami juos į tikslines grupes: kas jie, kokie jie, ką veikia, kokį turinį mėgsta, kokių poreikių turi, kaip mąsto ir pan. Antra vertus, kuria vieną turinio versiją ir rodo ją 20–30 metų amžiaus grupei.“

Be to, įmonės klysta ruošdamos analogišką turinį skirtingiems socialiniams tinklams. Tai, pasak pašnekovo, vis dar dažnai pasitaikanti klaida: „Skirtingos platformos turi savo turinio specifiką, savo turinio formas ir turinio vartojimo įpročius. Būtina į juos atsižvelgti rengiant komunikaciją keliose platformose vienu metu.“

Nagrinėjamos skirtingos rinkodaros sritys

Didžiausio jauno verslo portalo „BZN start“ organizuojamus mokymus „Efektyviausias marketingas tavo verslui“, vyksiančius jau liepos 25 d. verslo miestelyje „Technopolis“, sudarys keturios dalys. Pirmojoje dalyje T. Nemura dalinsis žiniomis apie socialinių tinklų rinkodarą, vėliau „Amazon“ verslo konsultantas ir paskyrų administratorius Klaidas Šiuipys apžvelgs videoreklamos galimybes. Trečiojoje dalyje skaitmeninės kūrybos agentūros „bigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė atskleis turinio kūrimo subtilybes, o mokymus užbaigs „EvolverySEO ir turinio rinkodaros skyrių vadovė Kamilė Sinkevičiūtė, pristatysianti SEO optimizavimo galimybes.

Už pagalbą organizuojant mokymus „BZN start“ dėkoja savo draugams: didžiausiam naujienų portalui DELFI, agentūrai „Choco Agency“, verslo miesteliui „Technopolis“ ir „Spaudos departamentui“.