Anot bendrovės, įgyvendinus projektą, ji priims iš Lietuvos žemdirbių grūdus, atvežtus tiesiai iš laukų ir juos paruoš eksportui. Tokiu būdu metinė grūdų krova įmonės terminaluose augs nuo 1,5 mln. iki 1,7 mln. tonų.

„Nauja papildoma grūdų apdorojimo įranga atveria galimybes eksportuojamus grūdus į uostą vežti tiesiai iš laukų, išvengiant tarpinių elevatorių“, – BNS teigė „Begos“ valdybos pirmininkas Aloyzas Kuzmarskis.

Šiuo metu bendrovė rengia projektinius dokumentus džiovyklos ir siloso tipo talpyklų statybai. Tokią džiovyklą „Begos“ terminale dabar turi tik „Kauno grūdai“.

A. Kuzmarskio teigimu, investicijos į plėtrą siekia apie 12 mln. eurų, įskaitant ir naują kraną, kuris „Begą“ pasieks šių metų pabaigoje.

„Tai bus galingiausias bei didžiausias savo parametrais kranas Klaipėdos uoste ir kartu visiškai „žalias“, dirbsiantis be jokių emisijų į aplinką“, – sakė A. Kuzmarskis.

Įmonė investuos ir į uždaras transportavimo sistemas, sujungsiančias talpyklas su geležinkelio vagonų, automobilių iškrovimo stotimis bei krantinėmis, o uosto direkcijai užbaigus dalies krantinių rekonstrukciją bei gilinimo darbus, jose bus statoma nauja laivų krovos įranga.

Dabar „Bega“ grūdus vienu metu gali krauti į du didžiausio galimo tonažo laivus, o nuo kitų metų galės krauti į tris laivus.

Be grūdų, „Bega“ krauna birias ir skystas trąšas, mineralines medžiagas, cementą, techninius bei maistinius aliejus.

2018 metais bendrovė perkrovė 4,12 mln. tonų krovinių, o šiemet tikisi krauti daugiau nei 4,5 mln. tonų.

„Bega“ pernai uždirbo 2,496 mln. eurų grynojo pelno – 1,5 karto daugiau nei užpernai ir gavo 21,346 mln. eurų pajamų – 13,9 proc. daugiau.

Pernai įmonė „Akmenės cemento“ produkcijos eksportui pastatė 3,6 tūkst. tonų talpos talpyklą ir ketina statyti antrą tokią pat, taip pat pastatė 60 tūkst. kubų talpos universalų sandėlį biriems kroviniams.

„Begą“ valdo 11 akcininkų, buvusiam jos vadovui A. Kuzmarskiui priklauso 26,5 proc. akcijų.