Vyriausybės vadovas Dmitrijus Medvedevas pritarė pirmosios visiškai privačios automobilių magistralės „Meridian“ projektui. Magistralė turėtų driektis nuo pasienio su Baltarusija iki Kazachstano ir per jį sujungti Vakarų Europą ir Kiniją. Apie tai rašo „Vedomosti“ remdamasis birželio 24 d. premjero posėdžio protokolo kopija, kurios autentiškumą laikraščiui patvirtino D. Medvedevo spaudos sekretorius.
Laikraščio duomenimis, ministrų kabineto vadovas nurodė Transporto ministerijos ir Ekonomikos plėtros ministerijos valdininkams konsultuoti projekto iniciatorių – rusų investicinę ir statybos bendrovę „Russkaja holdingovaja kompanija“ (RHK) – investuotojų pritraukimo klausimais, įskaitant ir investuotojus iš Kinijos. Be to, D. Medvedevas nurodė transporto, statybos, finansų ir ekonomikos plėtros ministrus visokeriopai remti projektą.
RHK beneficiantas Aleksandras Riazanovas laikraščiui sakė, kad analogiškų politinių garantijų Rusijos valdžia dar niekad neteikė, tačiau patikino, kad vyriausybė įdėmiai svarsto automobilių magistralės projekto kūrėjų argumentus. Šių metų pavasarį ministrų kabinetas svarstė ir finansines valstybės garantijas, siekiančias 200 mlrd. rublių, pažymi šaltiniai.
Tačiau A. Riazanovas tvirtina, kad dabar apie tai jau nebediskutuojama, nes „projektas geras, o prie finansavimo gali prisijungti bendrovė „Lyder“, kuri aktyviai investuoja į infrastruktūrą. Vis dėlto pati įmonė „Lyder“ projekto iniciatoriams yra sakiusi, kad valstybės garantija šiuo atveju vis dėlto būtų pageidaujama, pridūrė „Vedomosti“ pašnekovas, artimai susijęs su bendrove.
Šių metų gegužės pabaigoje A. Riazanovas naujienų tarnybai RBC teigė radęs būdų, kaip sumažinti magistralės projekto kainą 120 mlrd. rublių, iki 472 mlrd. rublių. Iš pradžių pagal projektą buvo numatytos trijų pagrindinių ruožų statybos:
Pirmasis: 430 km nuo pasienio su Kazachstanu Orenburgo srityje iki Samaros srities;
Antrasis: 1100 km palei Samaros, Saratovo, Tambovo sritis iki magistralės „ M4 Maskva-Donas“;
Trečiasis: magistralės M4 ruožas iki pasienio su Baltarusija.
Tačiau A. Riazanovas tvirtino, kad sutaupyti 120 mlrd. rublių bus galima, tik atsisakius pirmojo ruožo.