„Vartotojai Jungtinėse Valstijose ir Kinijoje neabejotinai pralaimės šiame prekybos kare“, - pranešime rašo TVF vyriausioji ekonomistė Gita Gopinath.

G. Gopinath pranešimą parengę jos kolegos atmetė Donaldo Trumpo pareiškimus, neva padidintus muitų tarifus apmokės pati Kinija, o JAV iš to sulauks tik naudos. Pasak ekonomistų, „dėl muitų prarastos pajamos guls beveik išskirtinai tik ant JAV verslo pečių“.

TVF ekspertų teigimu, situacija dar labiau pablogės, jei D. Trumpas ištesės savo pažadą įvesti muitus visoms kiniškoms prekėms. Toks JAV prezidento žingsnis „nurėžtų 0,3 proc. pasaulio bendrojo vidaus produkto (BVP)“.

Gegužės pradžioje atrodė, kad galutinis prekybos susitarimas tarp Kinijos ir JAV jau ne už kalnų, tačiau įtampa išaugo, kai D. Trumpas apkaltino Pekiną atsitraukus nuo anksčiau duotų pažadų.

Pasak pačio JAV prezidento, agresyvi muitų strategija yra reikalinga tam, kad būtų sumažintas Jungtinių Valstijų prekybos su Kinija deficitas.

Vis dėlto, tikina G. Gopinath, augant įtampai ir šalims mažinant prekybos apimtis „dvišalės prekybos deficitas iš esmės nepasikeitė“.

„Nors šiuo metu prekybos karo padariniai yra gana nedideli, pastarųjų savaičių eskalacija gali reikšmingai pakenkti verslui ir finansų rinkoms, pažeisti pasaulines tiekimo grandines ir sumažinti prognozuojamą 2019 m. augimą“, - įspėjo G. Gopinath.

Visgi, pabrėžė TVF ekonomistė, jei muitų tarifai dar augs, atitinkamai augs ir vartojimo prekių kainos, o tai „neproporcingai smarkiai paveiks mažesnes pajamas gaunančius namų ūkius“.

Prekybos karas tarp dviejų didžiausių pasaulio ekonomikų prasidėjo pernai. Jungtinės Valstijos kaltino Pekiną verčiant Jungtinių Valstijų bendroves, veikiančias Kinijoje, dalytis technologijomis su vietiniais partneriais ir perduoti intelektinės nuosavybės paslaptis. Pati Kinija tai neigia. D. Trumpo administracijos pareigūnai taip pat prieštarauja Kinijos keliamiems prekybos barjerams, kaip valstybinėms subsidijoms, reguliavimui, verslo licencijavimo procedūroms, prekių standartų priežiūrai ir kitoms praktikoms, kurios, esą užveria Kinijos rinką užsienio įmonėms arba suteikia vietos įmonėms nesąžiningą pranašumą.