Šiuo metu dienpinigiai neapmokestinami, jei alga siekia 1,3 MMA. Socialinės apsaugos ir darbo ministerija siūlo šį koeficientą didinti iki dviejų MMA – tai yra 1,11 tūkst. eurų, o valandinis atlygis būtų lygus ar didesnis nei 6,78 euro.

Vežėjai: mokestinė našta taptų nepakeliama

Lietuvos vežėjų sąjunga (LVS) atliko daugiau kaip 100 Lietuvos transporto įmonių ir 600 vairuotojų apklausą. Tyrimas parodė, kad mokestinė našta taptų nepakeliama įmonėms, todėl tektų mažinti dienpinigius, ir vairuotojų pajamos „į rankas“ mažėtų keliais šimtais eurų.

Anot sąjungos generalinio sekretoriaus Sigito Žiliaus, asociacijos narių veikla taptų nuostolinga.

„Apklausus visas įmones (…) pamatėme, kad visų įmonių balansai būtų totalūs minusiniai“, – spaudos konferencijoje sakė S. Žilius.

Pasak jo, vežėjai mato dvi išeitis – jie bus priversti mažinti darbuotojų atlyginimus ir kitas sąnaudas arba iškelti verslą į palankesnes šalis.

Vairuotojai vieningos nuomonės neturi

Lietuvos vežėjų sąjungos duomenimis, šiuo metu šalies tarptautinio transporto įmonėse dirba apie 30 tūkst. Lietuvos piliečių ir 46 tūkst. vairuotojų iš kitų šalių.

Apklausoje dalyvavusių užsieniečių ir Lietuvos piliečių nuomonės išsiskyrė – 75 proc. vairuotojų užsieniečių ir 49,6 proc. Lietuvos piliečių nori gauti didesnes bendras pajamas nei dvigubą minimalų atlyginimą. Kiek didesnę algą, bet mažesnes bendras pajamas sutiktų gauti 50,4 proc. vairuotojų, kilusių iš Lietuvos.

Vežėjams prakalbus apie įmonių pasitraukimą iš rinkos, daugiau nei 40 proc. vairuotojų iškilus bendrovės bankroto grėsmei pareiškė, jog bandytų išsaugoti darbo vietas ir įmonės nepaliktų. 13 proc. sutiktų ir su mažesniu atlyginimu. Ketvirtis respondentų pažymėjo, kad tokiu atveju keistų profesiją, nes turi kitą išsilavinimą, o 22,7 proc. emigruotų.

Ministerija siūlo didinti socialines garantijas

Ministerija yra sakiusi, jog didelę dalį vairuotojų darbuotojų atlygio sudaro komandiruočių dienpinigiai, nuo kurių socialinio draudimo įmokos nėra mokamos, todėl jų socialinės garantijos yra mažesnės. Ministerija siūlo modelį, kaip padidinti jų garantijas ir gauti didesnes ligos, nedarbo išmokas, senatvės pensijas.

Atlyginimų koeficientą kelių transporto sektoriaus darbuotojams ministerija įvedė 2003 metais, iki šiol jis nebuvo didintas. Tuo metu MMA, Eurostato duomenimis, nuo 125 eurų 2003 metais išaugo iki 555 eurų šiemet.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (26)