Rinkos tyrimų kompanijos „TNS Gallup“ atlikto tyrimo duomenimis, trys ketvirtadaliai (73 proc.) Lietuvos įmonių siuntų transportavimą patiki kurjeriams, beveik pusė (46 proc.) papildomai naudoja savo transportą, o ketvirtadalis (24 proc.) – transporto kompanijų paslaugas.

Latvijoje įmonės pagal naudojimąsi skirtingais siuntų pristatymo būdais pasiskirstė panašiai. 76 proc. įmonių naudoja kurjerių paslaugas, 45 proc. jas gabena ir savo transportu, 26 proc. šią funkciją patiki transporto kompanijoms.

Tuo tarpu Estijoje kurjerių paslaugomis naudojasi 55 proc., nuosavu transportu siuntas gabena beveik 22 proc., o siuntas transporto kompanijoms patiki 14 proc. įmonių.

„Nors nemaža dalis bendrovių siuntų gabenimą patiki specialistams, tyrimo rezultatai leidžia daryti išvadą, kad Baltijos šalių siuntų gabenimo rinka ateityje dar augs. Iš tiesų yra įmonių, kurioms dėl jų veiklos specifikos prasminga investuoti į nuosavą transportą. Tokiose įmonėse transportas reikalingas specialistui nuvykti į vietą papildomiems darbams atlikti, todėl dideli kaštai, skiriami transporto parko išlaikymui, pasiteisina“, – sakė UAB „Baltic Logistic System Vilnius“ pardavimų ir rinkodaros direktorius Baltijos regionui Gintaras Bingelis.

Tačiau, pasak jo, didžioji dalis verslininkų vis dar nesiryžta atsisakyti turimo transporto, nes tiesiog nėra tiksliai paskaičiavę, kiek jiems kainuoja valdyti ir išlaikyti transporto parką, jį aptarnaujantį personalą bei kiek jie sutaupytų logistikos funkciją patikėję specializuotoms kompanijoms.

Apklausos duomenimis, 38 proc. įmonių Lietuvoje ir 35 proc. Latvijoje rinkdamosios kurjerių kompaniją didžiausią dėmesį skiria paslaugos kainai, tuo tarpu Estijoje svarbiausias atrankos kriterijus – ilgalaikis bendradarbiavimas (32 proc.). 27 proc. Lietuvos, 31 proc. Latvijos ir 26 proc. Estijos įmonių renkantis siuntų pristatymo paslaugos teikėją svarbiausia, jog siunta būtų pristatyta laiku.

Įmonių apklausa atskleidė dar vieną tendenciją - vis didėjantį interneto naudojimą informacijos paieškai. 60 proc. Lietuvos, 45 proc. Latvijos ir 65 proc. Estijos įmonių vadovų teigė, kad apie kurjerio paslaugas teikiančias kompanijas sužino internetu. Lyginant su praėjusiais metais, informacijos paieškai naudojančių internetą įmonių skaičius Lietuvoje išaugo 16 proc.

Tyrime dalyvavo 216 Lietuvos, 202 Latvijos ir 206 Estijos įmonės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją